2024-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är säkert en del ryska soldater som vägrar strida ibland precis som för Kievregimen. Ryssarna är tufffa så det blir säkert inte lätt men dom överlever ju. Värre är det för ukrainarna som ibland har dessa nazibataljoner som barriärtrupper och skjuter dom på fläken om dom flyr. Kanske du kommer ihåg det ukrainska befälet som kastade in en granat i tält propat med sura soldater. Vi har sett video på det och mycket annat, krig är tufft. På min tid då jag gjorde värnplikten så var staffet ett års fängelse om man vägrade och vad tror du det skulle bli i krig, saft och bullar?

Sen är ju det där mest propaganda från Kiev och det vet du men det gör ju inte att Ukraina vinner. Dom flest ukrainare numera vill inte slåss i ett krig dom sannolikt dör i och det är därför det är så svårt för Kiev att moblisera. För ryssarna gäller andra vilkor och dom är frivilliga med bra betalt, man tar risken.

De har inga nazistbataljoner! Fram med bevis för det påståendet, eller så erkänner du dig som en LÖGNARE!
Citera
2024-12-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Broderfolk krigade i Jugoslavien, sånt händer. Det viktiga är att få fred.

Kan du åka till Ukraina Kiev och ställa dig på gatan och säga att Ryssland är deras broderfolk så får vi se om du har rätt kom igen nu upp till bevis.
Citera
2024-12-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det skulle kanske jag också göra, men jag vet inte om jag skulle gå i döden i en utsiktslös kamp, alltså att jag hellre skulle dö än att leva vidare under ett styre som kanske inte ärv det bästa. Det var det jag svarade på.

Ja, så ser du det. Men väldigt många människor ser det tvärtom: friheten är värd att dö för. Det är därför ukrainarna slåss med näbbar och klor.
Citera
2024-12-29, 21:16
Medlem
Nordkoreanerna verkar orsaka mer problem än att göra nytta dock bara bra de avlivar lite ryska orcher.

In the Kursk region, a North Korean soldier reportedly shot three Russian soldiers amid communication issues during a retreat under fire according to Russian channels. The soldier responsible has been detained.

https://t.me/noel_reports/22218
Citera
2024-12-29, 21:17
Medlem
Mer sabotage i dassriket Ryssland.

Russian telecom equipment on occupied Donetsk territory destroyed, GUR reports. Four illegal "Phoenix" telecom sites were taken down, impacting Russian communications. Fires also hit mobile equipment in Leningrad region and rail control in Yaroslavl.

https://t.me/noel_reports/22219
Citera
2024-12-29, 21:19
Medlem
Sover gott Nordkoreanen.

https://t.me/ukr_sof/1326?single
Citera
2024-12-29, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Kan du åka till Ukraina Kiev och ställa dig på gatan och säga att Ryssland är deras broderfolk så får vi se om du har rätt kom igen nu upp till bevis.
Du kan själv se SVTs dokumentär från Ukraina när folket i östra Ukraina säger att de skiter i om de hör till Ukraina eller Ryssland bara de får ha fred.
Citera
2024-12-29, 21:25
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Men du kan inte veta hur ukrainare tänker, de har en gemensam historia med Ryssland, de är ett broderfolk.

Var med betoning på var! Kommer att dröja länge, minst 50 år innan relationen kommer att bli " normal"!
Citera
2024-12-29, 21:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du kan själv se SVTs dokumentär från Ukraina när folket i östra Ukraina säger att de skiter i om de hör till Ukraina eller Ryssland bara de får ha fred.
Vad i H-lvete ska de ryzka orcherna där och göra då ??
Citera
2024-12-29, 21:33
Medlem
Citat:

Du skrev att alla Ukrainare känner sig som broderfolk till ryssarna.
Senast redigerad av pettersson72 2024-12-29 kl. 21:36.
Citera
2024-12-29, 21:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är säkert en del ryska soldater som vägrar strida ibland precis som för Kievregimen. Ryssarna är tufffa så det blir säkert inte lätt men dom överlever ju. Värre är det för ukrainarna som ibland har dessa nazibataljoner som barriärtrupper och skjuter dom på fläken om dom flyr. Kanske du kommer ihåg det ukrainska befälet som kastade in en granat i tält propat med sura soldater. Vi har sett video på det och mycket annat, krig är tufft. På min tid då jag gjorde värnplikten så var staffet ett års fängelse om man vägrade och vad tror du det skulle bli i krig, saft och bullar?

Sen är ju det där mest propaganda från Kiev och det vet du men det gör ju inte att Ukraina vinner. Dom flest ukrainare numera vill inte slåss i ett krig dom sannolikt dör i och det är därför det är så svårt för Kiev att moblisera. För ryssarna gäller andra vilkor och dom är frivilliga med bra betalt, man tar risken.

Varför envisas du med tvärtomspråk? Ukrainare använder inte barriärtrupper, det är ett ryskt påfund. Länka gärna till det ukrainska befälet som kastade in en granat i tältet, jag har sett något liknande där en ryss detonerar en granat i deras eget dugout, hittar dock inte länken.
Citera
2024-12-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Och de hälsoproblemen fick han av...?

Låtsas du vara efterbliven?
När han första gången blev "förgiftad" så hittade ryska läkare ingen orsak och på egen begäran flyttades han till Tyskland där man naturligtvis hittade "gift". Ryssland har försökt att få ut journalen från Tyskland men dom vägrar. Det är inte omöjligt att han led av en sjukdom, hjärta eller i hjärnan. Navalnyj hade många fiender och inte bara staten så att han blev ihjälstressad i fängelse är ju inte konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in