2024-12-29, 18:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
3 miljoner kanske? Groningen klasulen.
Ahh, den tänkte jag inte ens på. Men då var det klarlagt.

Lite snålt kan man tycka dock. Nästan snålare än Källström.
Senast redigerad av trazkei 2024-12-29 kl. 18:42.
Citera
2024-12-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nu tror jag inte det sker. Men OM Newcastle får 2 miljarder kr för Isak som dom surrar att dom vill ha. Hur mycket pengar innebär det för AIK? 100 miljoner kr?

Dom fick 13 miljoner när han gick till Newcastle för drygt 700. Så krävs en riktigt fet övergång för att det ska bli väldigt mycket.
Citera
2024-12-29, 18:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dom fick 13 miljoner när han gick till Newcastle för drygt 700. Så krävs en riktigt fet övergång för att det ska bli väldigt mycket.
Åfan, blev det inte mer?

Är det 5% av övergångssumman som fördelas till tidigare klubbar där spelaren var som ung?
Citera
2024-12-29, 18:46
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ahh, den tänkte jag inte ens på. Men då var det klarlagt.

Lite snålt kan man tycka dock. Nästan snålare än Källström.

Jaså är den forna vänsterbacken känd som snål?
Citera
2024-12-29, 18:49
Medlem
Citat:
Åfan, blev det inte mer?

Är det 5% av övergångssumman som fördelas till tidigare klubbar där spelaren var som ung?

Jag vet inte exakta fördelningen men det är väl från ålder 12-21 eller nåt i den stilen där man får mer för dom äldsta åren. Isak lämnade när han var rätt ung så dom får inte rubbet i alla fall, snarare hälften.
Citera
2024-12-29, 19:01
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Jaså är den forna vänsterbacken känd som snål?

Sådana tankar har lyfts i tråden av en synnerligen insatt skribent.

Citat:
Jag vet inte exakta fördelningen men det är väl från ålder 12-21 eller nåt i den stilen där man får mer för dom äldsta åren. Isak lämnade när han var rätt ung så dom får inte rubbet i alla fall, snarare hälften.
Ahh. Hursomhelst är det helt sjukt vilken guldkalv han varit för AIK.
Citera
2024-12-29, 19:34
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Sådana tankar har lyfts i tråden av en synnerligen insatt skribent.

Ahh. Hursomhelst är det helt sjukt vilken guldkalv han varit för AIK.

Okej inget jag läst eller hört i tråden om du försöker sammankoppla mig med någon annan så är det bara lägga ner för det är inte jag.

Tror du Paulos gör bättre ifrån sig hos er än luffarnas nya bajen reject bosman?
Citera
2024-12-29, 19:49
Medlem
Trodde Wicks hade slutat sedan länge men nu var det tydligen officiellt. Drömmen att få in en sån målvakt igen, vi har egentligen bara haft mellanmjölk sedan honom och det börjar bli ett jävla tag sen nu. Blir våran överlägset viktigaste värvning att träffa rätt på i vinter!
Citera
2024-12-29, 20:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Så MFF är ute efter Ken Sema? Ouch.

Lär vi inte få.

Jag tror vi siktar lite för högt just nu. Gillar inte Eliassonryktet heller.

Vet inte vad ska ta i vinter. Har gillat Milleskog- och Stroud-ryktena. 20 miljoner stycket kanske. Men helt tyst kring dem just nu.

Om vi inte tappar något blir det kanske all in på Robin Olsen, men också dyr.
Citera
2024-12-30, 08:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lär vi inte få.

Jag tror vi siktar lite för högt just nu. Gillar inte Eliassonryktet heller.

Vet inte vad ska ta i vinter. Har gillat Milleskog- och Stroud-ryktena. 20 miljoner stycket kanske. Men helt tyst kring dem just nu.

Om vi inte tappar något blir det kanske all in på Robin Olsen, men också dyr.
Hoppas inte det. Jag hatar uttrycket då det förminskar ligan, men Sema är för bra för allsvenskan.

Däremot borde ni göra ett försök på Simon Olsson. Det känns väldigt "görbart" för er.
Citera
2024-12-30, 08:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Har för mig att vi fick 1,75% av den totala övergångssumman som låg någonstans runt 800 miljoner. Eftersom Isak inte hunnit fylla 23 vid övergången så delade vi med Dortmund och Real Sociedad på 4,5 procent istället för 5. SvFF har en tabell någonstans där dom delat upp hur mycket en klubb får i solidaritetsersättning för varje år spelaren tillhör en klubb, men TLDR är att man får bättre betalt av att utveckla spelare som ungdom än att utveckla spelaren som barn.
Citera
2024-12-30, 09:20
Medlem
Citat:
Groningen ser ut att acceptera Stockholmsklubbens (Hammarbys) slutbud på drygt 15 miljoner kronor exklusive bonusar, och endast små detaljer återstår i spelarens personliga avtal.

Om medieuppgifterna stämmer.
Är Paulos verkligen bra. Jag gissar att det då är ett långt kontakt på 4-5 år. Vilket innebär att han är 27-28 år när det går ut.

Vad kan det vara för bonusar? Gruppspel och slutspel i europa? Inte helt orimligt att de faller ut med tanke på att både Elfsborg och Djurgården verkar ta sig vidare i år.

Jag menar inte att han inte är bra, men 15 miljoner + hans antagligen höga lön (2? mkr/år × soc.avgifter mm). Vad bör man förvänta sig då? 15+ mål per år?

Hur många matcher per säsong har han spelat? Jag har dock ett sympatiskt intryck av honom (än så länge) så hoppas det går bra för honom - om än inte för Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in