2024-12-29, 11:26
Medlem
Hej
Slutade röka tack vare elcigg. Vejpat i 5 år men lungorna inte mår bra av det.
Har ingen nikotin alls i oljan.
Finns det nån elcigg som man kan blåsa ut för att få rök istället?
Citera
2024-12-29, 12:05
Medlem
Gridiots avatar
Nu är det 5år+ sedan jag väjpa sist. Men som jag mins det är det väl blåsa i den så kommer röken ur lufthålen. Vad det nu ska vara bra för dig förstår jag ej.

Köp sådan där pinnar med smak som du kan suga på istället, nu när det handlar om ett invant beteende och inte fysiologiskt beroende.
Citera
2024-12-29, 13:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hej
Slutade röka tack vare elcigg. Vejpat i 5 år men lungorna inte mår bra av det.
Har ingen nikotin alls i oljan.
Finns det nån elcigg som man kan blåsa ut för att få rök istället?
Det är som förra svaret ett invant beteende.

Såg det hos min far som rökte pipa.

Om det var något han behövde ta en funderare på så tog han en pipa och rökte. (typ meka bil)
Samma om något gick fel så behövde han en pipa.
Alltså ingick i beteendet och var därför betydligt svårare att sluta med då det inte är enbart nikotin som utlöser behovet av att röka.

Om du mår dåligt av oljan så bör du nog lägga av helt. Inte helt enkelt men troligen kan du om du ger dig katten på det.

Min far lyckades sluta när han var 64-65 år. Och troligen det att han lyckades sluta som bidrog att han blev drygt 90 år gammal.
Citera
2024-12-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Nu är det 5år+ sedan jag väjpa sist. Men som jag mins det är det väl blåsa i den så kommer röken ur lufthålen. Vad det nu ska vara bra för dig förstår jag ej.

Köp sådan där pinnar med smak som du kan suga på istället, nu när det handlar om ett invant beteende och inte fysiologiskt beroende.
Bra förslag. Det blåser ut lika mycket rök.
Har du oxå haft problem med lungorna pga vejpen?
Citera
2024-12-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är som förra svaret ett invant beteende.

Såg det hos min far som rökte pipa.

Om det var något han behövde ta en funderare på så tog han en pipa och rökte. (typ meka bil)
Samma om något gick fel så behövde han en pipa.
Alltså ingick i beteendet och var därför betydligt svårare att sluta med då det inte är enbart nikotin som utlöser behovet av att röka.

Om du mår dåligt av oljan så bör du nog lägga av helt. Inte helt enkelt men troligen kan du om du ger dig katten på det.

Min far lyckades sluta när han var 64-65 år. Och troligen det att han lyckades sluta som bidrog att han blev drygt 90 år gammal.
Jag ärcen kopia av din pappa. Samma här. Jag gar fått upprepade gg lung inflammation som inte kan förklaras på annat sätt än vejpning.
Citera
2024-12-29, 15:10
Medlem
Kapuffs avatar
Håll den snett i mungipan så ångan träffar insidan på kinden och inte rakt ner i lungorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in