Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-22, 21:24
Medlem
lunarluddes avatar
Sjukt att INTE avliva hunden när den biter av näsan av sin egen ägare, förr i tiden sköts hunden direkt om den bitit någon, sett att hon dessutom lägger ut bilder när hon gosar med hunden som har attackerat henne brutalt.

Går inte att skylla hundattacken pga nyårsraketer, har haft 5 hundar som samtliga varit livrädda för raketer men aldrig i livet att dom skulle attackerat mig eller någon annan för att dom blir uppjagade av smällarna, snarare så att dom tyr sig till en.

Jävligt trist för kvinnan att hon råkade ut för det här såklart,men att ha kvar hunden är ju sinnessjukt, speciellt om hon har barn hemma..
Citera
2024-11-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Sjukt att INTE avliva hunden när den biter av näsan av sin egen ägare, förr i tiden sköts hunden direkt om den bitit någon, sett att hon dessutom lägger ut bilder när hon gosar med hunden som har attackerat henne brutalt.

Går inte att skylla hundattacken pga nyårsraketer, har haft 5 hundar som samtliga varit livrädda för raketer men aldrig i livet att dom skulle attackerat mig eller någon annan för att dom blir uppjagade av smällarna, snarare så att dom tyr sig till en.

Jävligt trist för kvinnan att hon råkade ut för det här såklart,men att ha kvar hunden är ju sinnessjukt, speciellt om hon har barn hemma..

Så bara för att du har haft 5 hundar så är du hundpsykolog? Got it..
Citera
2024-11-26, 16:13
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastanjfolie
Så bara för att du har haft 5 hundar så är du hundpsykolog? Got it..

Nej det är jag verkligen inte, men en hund som biter sin ägare och speciellt på det här sättet är ingen bra ide att ha kvar, speciellt om det finns barn i huset...

Hunden ser inte ägaren som flockens ledare utan som en svag individ och det är inte bra.

Som sagt, jag tycker verkligen synd om kvinnan som råkade ut för det här, men att ha kvar hunden är bara dumt.
Citera
2024-11-26, 17:40
Citat:
Nej det är jag verkligen inte, men en hund som biter sin ägare och speciellt på det här sättet är ingen bra ide att ha kvar, speciellt om det finns barn i huset...

Hunden ser inte ägaren som flockens ledare utan som en svag individ och det är inte bra.

Som sagt, jag tycker verkligen synd om kvinnan som råkade ut för det här, men att ha kvar hunden är bara dumt.
Så, du har haft fem hundar som varit livrädda för raketer och du vill avliva en hund som agerade på instinkt. Då borde du ha avlivat dina.
En hund som biter en annan människa bör avlivas men vet man anledningen så kan man skydda hunden och avlivning blir meningslös.
Citera
2024-12-06, 07:24
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Nu var det väl ändå en Bordier Collie och ingen husky? Möjligt blandras det vet jag inte.
Det var ett hugg i relation med extrem rädsla samt konstant psykisk skräck.

Nej, personen är ingen dålig hundägare då den inte har skott tränat sin hund. Alla kanske inte har möjlighet till det och sedan paff 1 dag om året så smäller det bara utav fan överallt.

Hundägaren uppger ju själv att hunden inte gjorde illa henne med ren illvilja utan utav en olyckshändelse. Betyder inte för det att hunden kommer att attackera vem som helst bara för att den ser någon i ett normalt tillstånd vilket den verkar ha varit under ca närmare 3000 dagar av sitt liv. Ett misstag vid 1 tillfälle som inte var avsiktligt ska inte utgöra en hatstorm och åberopan om avlivning. Som sagt så var det hundägaren själv som blev drabbad. Så den får avgöra själv hur hon vill göra.
Borderline Collie?
Citera
2024-12-08, 19:06
Medlem
Hunden är varken en border collie, husky, schäfer, polishund eller väktarhund. Det är en jakthund av rasen Karelsk björnhund. Inget annat.

Så många ”hundexperter” i denna tråd, men att se det uppenbara, att detta är en Karelsk björnhund, det verkar ha blivit en för svår nöt att knäcka... 😏
Citera
2024-12-09, 08:05
Bannlyst
Usch, fy fan. Är han inte aggressiv i övrigt ska han åtminstone ha munkorg på sig.
Citera
2024-12-09, 13:18
Medlem
Hundar kramar alltså bara varandra när de slåss. En kram är på det sättet inte lika tröstande för en hund som det skulle vara för en människa. Att krama en stressad och rädd hund är därför ingen bra ide.
Citera
2024-12-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
"Prince ville absolut inte skada mig."

Din "näsa" vittnar om någonting helt annat. Varför ska dessa jävla hundägare alltid försvara sina hundar när de förstör deras eller andras liv? Jag blir så äcklad.

Nästa gång är det ett litet barn. Gissa vad den här muppen kommer att säga då?

"Han ville inte skada barnet, han blev provocerad av att barnet tog på hans nos."

Eller någon annan löjlig bortförklaring. Snacka om att vara in denial. Avliva skithunden omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Du tror att kvinnan kan läsa hundarnas tankar och avsikter med mental kraft? Nästa gång är det ett barn eller annan oskyldig som får en kroppsdel avbiten.

Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
En hund som biter i pressade situationer lär göra det igen och bör avlivas. Nästa gång kan det vara ett barn som blir attackerat.
Problemet är dessa tokiga hundmänniskor som tillskriver sina hundar mänskliga egenskaper och som inte fattar att djur är djur och kan flippa när som helst.

Kan inte folk lära sina barn att inte gå fram till främmande hundar?
Citera
2024-12-29, 14:36
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kan inte folk lära sina barn att inte gå fram till främmande hundar?

Jätte vettigt resonemang..

Hennes egna ungar då?

Att folk inte inser att en hund som biter, speciellt sin egen ägare ska tas bort, tänker främst om någon annan blir biten, men hon gör sina egna val så har inget mer att tillägga.

Vi får hålla tummarna att ingen annan blir biten.
Citera
2024-12-29, 14:40
Medlem
Citat:
Jätte vettigt resonemang..

Hennes egna ungar då?

Att folk inte inser att en hund som biter, speciellt sin egen ägare ska tas bort, tänker främst om någon annan blir biten, men hon gör sina egna val så har inget mer att tillägga.

Vi får hålla tummarna att ingen annan blir biten.

Du tycker det är vettigt att lära barn att det är helt ok att gå och dra främmande hundar i näsan eller?
Som hundägare avlivar man naturligtvis inte sin hund för minsta nafs och det är helt upp till ägaren att avgöra i de fallen om avlivning är aktuellt.
Citera
2024-12-29, 14:46
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du tycker det är vettigt att lära barn att det är helt ok att gå och dra främmande hundar i näsan eller?
Som hundägare avlivar man naturligtvis inte sin hund för minsta nafs och det är helt upp till ägaren att avgöra i de fallen om avlivning är aktuellt.

Var någonstans har jag skrivit det? vad fan tror du själv? Självklart inte..

Däremot kommer barn alltid vara barn, konsekvens tänket finns inte alltid där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in