2024-12-29, 09:08
Medlem
Jag stödjer dumpen 110%. Tänk om fler vågar kliva fram som dessa. De är vägledande.
Citera
2024-12-29, 09:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det dumpen främst förespråkar är att ändra lagen så polisen kan ägna sig åt bevisprovokation genom att göra det olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte även om barnet är fiktivt

Alltså att polisen fiskar med en ai-genererad bild på ett barn, där dom låter gäddorna vara den drivande parten

Sen frågan om brottsprovokation ska tillåtas eller ej blir i så fall något som får tas ställning till i framtiden ifall det behövs

Stön... Att som Dumpen locka random folk att chatta med fiktiva barn ÄR brottsprovokation om det vore olagligt att ha kontakt med fiktiva barn. En utvecklingsstörd apa hade förstått det. Men inte Bertil.

Att skapa brottslingar och sedan försöka behandla dessa är lika idiotiskt som det låter. Samhället ska förhindra brott, inte uppmuntra till det.

Såg att dina vänner kallar dig för 'Bertil OCD Traumasson' - Skrattade högt när jag såg det.
Citera
2024-12-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det bästa vore om polisen gjorde samma sak som dumpen och att de lagförs för försök till våldtäkt av barn
Dumpen är bättre än att absolut ingeting görs

Dels är det bra om du börjar tänka och dels hålla dig till sanningen.
Drygt 1000 lagförs och döms varje år för sexuella övergrepp mot barn. Må vara att mörkertalet är stort , men det gäller ju alla övriga brott också. Att kalla det för att absolut ingenting görs ,ekar verkligen tomt.
Sedan finns det också andra organisationer som arbetar mot sexuella övergrepp mot barn, så dumpen har inte monopol på detta.
Om vi leker med tanken att polisen tar över via brottsprovokation, så är du väl medveten om att polisen inte hänger ut några brottslingar eller som i detta fall presumtiva brottslingar. Då går ju allmänheten miste om denna oerhört viktiga information som du ständigt ylar om.
I slutändan tror jag inte alls att du tycker att polisen ska ta över.
Citera
2024-12-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Dels är det bra om du börjar tänka och dels hålla dig till sanningen.
Drygt 1000 lagförs och döms varje år för sexuella övergrepp mot barn. Må vara att mörkertalet är stort , men det gäller ju alla övriga brott också. Att kalla det för att absolut ingenting görs ,ekar verkligen tomt.
Sedan finns det också andra organisationer som arbetar mot sexuella övergrepp mot barn, så dumpen har inte monopol på detta.
Om vi leker med tanken att polisen tar över via brottsprovokation, så är du väl medveten om att polisen inte hänger ut några brottslingar eller som i detta fall presumtiva brottslingar. Då går ju allmänheten miste om denna oerhört viktiga information som du ständigt ylar om.
I slutändan tror jag inte alls att du tycker att polisen ska ta över.

Polisen är överbelastade.
Det är massvis med anmälningar som läggs ned
Du måste att börja att leva i verkligheten

I Sverige är vi väldigt dåliga på att lösa brott
Citera
2024-12-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Fast det är inte okej med brottsprovokation.

Men bortser vi från det så håller jag med om att det är polisen som ska sköta jakten på förövare.
Så där är vi överens.

Men min fråga var ju om dumpen jobbar på det bästa sättet?

Tycker inte du att dom hade kunnat arbeta på ett lagligare och mer etiskt sätt?

Eller är det okej enligt din mening att själv begå brott för att hindra brott?

Jag ser inga problem med att använda brottsprovokation
Det är inte så svårt att säga nej tack när det står 14 år eller om man erbjuds något annat som är olagligt.

Alla medel är tillåtna när man ska få fast barnknullare.
Inte lite skrattretande när barnknullare pratar om att de bryr sig om barnknullares barn

Nu har ju lite politiker börjat att prata om problemet.
Så man kan ju hoppas på att de verkligen gör något för en ggn skull
Citera
2024-12-29, 12:48
Medlem
Citat:
Polisen är överbelastade.
Det är massvis med anmälningar som läggs ned
Du måste att börja att leva i verkligheten

I Sverige är vi väldigt dåliga på att lösa brott

Källa på det som speglar verkligheten och inte dina fria fantasier.
Hur går det med uthängningar och den viktiga infon till allmänheten om polisen tar över?
Citera
2024-12-29, 12:58
Medlem
Citat:
Källa på det som speglar verkligheten och inte dina fria fantasier.
Hur går det med uthängningar och den viktiga infon till allmänheten om polisen tar över?

Om du tror att svenk polis har stor uppklarningsprocent så är det du som lever i en fantasi.
Alla som är nära, dvs arbetsgivare, bekanta, barnens kompisar med familjer samt lite allmänt skvaller gör att de som behöver veta det får informationen
Jag har ingen större nytta av att veta om att Nisse i Örkelljunga har begått ett övergrepp på barn
Citera
2024-12-29, 13:15
Medlem
Citat:
Om du tror att svenk polis har stor uppklarningsprocent så är det du som lever i en fantasi.
Alla som är nära, dvs arbetsgivare, bekanta, barnens kompisar med familjer samt lite allmänt skvaller gör att de som behöver veta det får informationen
Jag har ingen större nytta av att veta om att Nisse i Örkelljunga har begått ett övergrepp på barn

Gå tillbaka i tråden och läs igen vad jag skrev.
Gör om gör rätt!
Att bara styras av känslor gör att man ständigt lever i ett töcken och kopplar bort hjärnan.
Citera
2024-12-29, 13:32
Medlem
Citat:

Då får du nog ta och definiera vad "stor" betyder i sin bubbelvärld och vilket brottskategori du syftar på för de skiljer sig nog ganska markant om du jämför exempelvis snatteri eller mord i gängmiljö. Men då blir de ju helt plötsligt komplicerat och inte lika lätt för dig att raljera om så jag gissar att du mest slänger in diverse floskler för att du nånstans tagit till dig att de får ditt svammel att se mer trovärdigt ut.

Vänta, vänta, vänta, så nu håller du helt plötsligt med om de argument som bokstavligen alla som är emot dumpen säger att DU inte har någon nytta av att veta vad någon svensson i långtbortiköping har gjort? Håller Karlsson på att bli pedofilkramare? Annars skulle jag nog råda dig att gå till närmsta doktor för jag tror du just brände en krets i huvudet.
Citera
2024-12-29, 13:37
Medlem
Citat:

Ok , så alla som behöver veta får information?
Då behövs ju inga uthängningar, folk får veta ändå.
Har du koll på alla i grannskapet som har lagförts för något brott?
Du kanske stannar och fikar i Örkelljunga någon gång och då är det ju värdefullt att veta , så du inte sitter på samma fik.
Citera
2024-12-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Då får du nog ta och definiera vad "stor" betyder i sin bubbelvärld och vilket brottskategori du syftar på för de skiljer sig nog ganska markant om du jämför exempelvis snatteri eller mord i gängmiljö. Men då blir de ju helt plötsligt komplicerat och inte lika lätt för dig att raljera om så jag gissar att du mest slänger in diverse floskler för att du nånstans tagit till dig att de får ditt svammel att se mer trovärdigt ut.

Vänta, vänta, vänta, så nu håller du helt plötsligt med om de argument som bokstavligen alla som är emot dumpen säger att DU inte har någon nytta av att veta vad någon svensson i långtbortiköping har gjort? Håller Karlsson på att bli pedofilkramare? Annars skulle jag nog råda dig att gå till närmsta doktor för jag tror du just brände en krets i huvudet.

Det finns ingen normal människa som bryr sig om att barnknullare blir ”orättvist”. behandlade.
Citera
2024-12-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ok , så alla som behöver veta får information?
Då behövs ju inga uthängningar, folk får veta ändå.
Har du koll på alla i grannskapet som har lagförts för något brott?
Du kanske stannar och fikar i Örkelljunga någon gång och då är det ju värdefullt att veta , så du inte sitter på samma fik.

Om polisen hade gjort dumpens jobb och om de hade blivit dömda för försökt till våldtäkt av barn så hade inte dumpen behövts.
Men där vi inte ännu, så vi får hoppas på att man ändrar lagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in