Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Om man har läst in sig på deras historier + Ragges historia, är det uppenbart att polisen stod inför ett sjukt relationsdrama, en typ av drama som brukar sluta med katastrof. Missbruk, misshandel, svartsjuka, stalking och pengabråk i kombination, brukar vara en livsfarlig mix för den utsatta kvinnan. När Ragge dessutom börjar snacka om en yxa (!) borde ju utredarna vakna till.
Att ett vittne sagt att BO sagt att TÅ suttit inne för våldtäkt (!) är en annan alarmerande detalj, ett varningstecken som i kombination med andra varningstecken borde ha lett till en mer noggrann granskning av TÅ och BM.
I förhöret med TÅ:s dotter Ida framgår för övrigt att TÅ och BM spontant började slåss (!) och man kan förmoda att detta var ett återkommande beteende när de var på fyllan.
Och om jag inte minns fel, lånade TÅ en övernattare i Solna...
Jag ser fram emot din analys.
Apropå analys så (då mitt minne inte längre är vad det varit) ville jag uppdatera mig lite och sökte därför i tråden på TÅ + Eugeniavägen och hittade då analyser och sammanfattningar du gjort rörande
det här klientelet (TÅ, Robert, Vinof m fl).
Jag rekommenderar alla som är intresserade av vad som faktiskt har hänt med CdC att göra den sökningen och få dels en bra sammanfattning av persongalleriet och dels vad som hänt de sista dagarna i CdCs liv.
Tack för det Eremona!