2024-12-28, 19:04
Medlem
Som rubriken - vilken av dem är billigast för en barnfamilj?
Citera
2024-12-28, 19:06
Medlem
Willys, 100%!

Plus, större sortiment och bättre varor
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-12-28 kl. 19:08.
Citera
2024-12-28, 19:11
Medlem
Willys är billigast totalt idag men Lidl kompletterar bra med vissa produkter. Korv och pålägg som kommer från Tyskland brukar vara betydligt billigare på Lidl.
Citera
2024-12-28, 19:51
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Som rubriken - vilken av dem är billigast för en barnfamilj?
Med tanke på LIDL's begränsade utbud så säger jag Willys. Brukar aldrig hitta någonting på LIDL ändå. Förutom någon korv då och då.
Citera
2024-12-28, 19:51
Medlem
Man behöver ju inte handla allt på samma ställe om man har flera affärer inom räckhåll. Handlar själv lite här och där. Är man pensionär har man ju tid. Kan ju vara lite jobbigt för den som har jobb och barn.
Citera
2024-12-28, 20:54
Medlem
Cantorass avatar
Jag har både Willys och Lidl inom kort promenadavstånd.
Jag handlar mest, typ 75 %, på Lidl eftersom de generellt har bättre priser och högre kvalitet.
Willys har dock större utbud och är bättre på vissa saker. Willys extrapriser kan också vara riktigt bra.
Jag tycker att de kompletterar varandra ganska bra.
Citera
2024-12-28, 20:57
Medlem
förut, typ 2 år sen, så hade jag sagt lidl 80 % men tycker dom höjt priser både här o där på olika varor så nu skulle jag nog säga att 40% lidl och 50 % villys men sen också kan fynd göras i andra affärer lite hipp som happ med så dom ska inte alls glömmas bort tycker jag.
Citera
2024-12-28, 21:00
Avslutad
Om man bortser från kostnad för transport och avstånd och hela paketet, så är Lidl billigare. Däremot tycker jag de flesta produkterna från Lidl är smaklösa i jämförelse med övriga aktörer på marknaden som tex. Willys. Dessutom är utbudet bredare på Willys.
Citera
2024-12-28, 21:10
Medlem
Det tråkiga svaret är att det är olika för olika varor verkligen. Vissa saker billigare på lidl, vissa på willys. Men skillnaderna är knappast något som kommer ha märkbar påverkan på plånboken ens över lång tid.
Citera
2024-12-28, 21:21
Bannlyst
Affärernas tanke med "medlemskap" är att man köper allt från deras butik, så även det dyrare...
Så för att handla billigt går man till flera butiker och bara köper det som är billigt.
Typ att man skiftar butiksresorna. en resa till Lidl nästa resa blir till Willys sen City Gross.
Citera
2024-12-28, 21:45
Medlem
Toapapper är billigt på Lidl. Även hushållspapper.
Citera
2024-12-29, 05:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Affärernas tanke med "medlemskap" är att man köper allt från deras butik, så även det dyrare...
Så för att handla billigt går man till flera butiker och bara köper det som är billigt.
Typ att man skiftar butiksresorna. en resa till Lidl nästa resa blir till Willys sen City Gross.
Så gör även jag, här ligger Stora Coop, Ica och Wills på rad, inte helt sällan går jag in på alla tre och plockar ut kampanjvaror, Stora Coop här har överlägset bäst pris på "kort-datum varor".

Av de två nämnda Lidl och Willys har Willys lägst pris på ordinarie sortiment men jag håller koll på kampanjvaror på båda och handlar regelbundet på Lidl också, Lidl har ibland lite roliga grejor som inte finns på de andra affärerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in