2024-12-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Om hon framför samma kritik utan att ljuga så hade ju Jönsson rätt hela tiden. Just saying (för alla svengelska public servicetittare)...
Nej. Han fulklippte och ljög som den jävla tönt han är.
Citera
2024-12-28, 15:01
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej. Han fulklippte och ljög som den jävla tönt han är.

Skulle du inte sluta svara? 😂

Jag förstår inte din position här, du länkar till info som du påstår är rättmätig kritik som plötsligt blir orättmätig när Jönsson framför den?

Har budbärarens kön något med saken att göra, eller röstar möjligen journalisten du länkade till på MP?
Citera
2024-12-28, 15:04
Medlem
Citat:
Skulle du inte sluta svara? 😂

Jag förstår inte din position här, du länkar till info som du påstår är rättmätig kritik som plötsligt blir orättmätig när Jönsson framför den?

Har budbärarens kön något med saken att göra, eller röstar möjligen journalisten du länkade till på MP?
Jag förstår att du börjar svettas din jävla löskukssvavare men det är ju SÄTTET som pajasen Jönsson framför sin kritik som är åt helvete och utgör ett sänke för högern.

Fattar du inte det är du en idiot.
Citera
2024-12-28, 15:06
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir så komiskt när högerextrema ska komma till skademinimeringsundsättning och den klassiska där kompartmentalisering sker och vi vill veta exakt/tydligt exempel.

Ja, det är ju så enkelt att SVT/SR redan gjort jobbet för oss, och samma sak sker här och HJ kan aldrig göra några fel och nu pratar vi om nivån inte alls.

Intressant du försöker likställa HJ desinformation och lögner och med att SVT/SR i få enskilda fall inte är fullständigt opartiska och pga de glömde av en vinkel i sin opartiskhet.
Så redan där blir det fel för dig, då senaste jag kolla så har desinformation och lögner som HJ ger inget med att göra om opartiskhet, för en sak är säker, opartisk är inte HJ och inte ens nära.

Och vad ska man med fria opinionsbildare som ljuger och desinformerar?
Ja, en sak är säker, inte för en saklig och faktabaserad verklighet är helt klart.
Vad är det som gör att du försvarar en person som HJ, som ljuger och desinformerar för?

Jag inser du trillat ned i ett kaninhål och där viss fakta inte får existera och som tex att din fria opinionsbildare ljuger och desinformerar.

Och SVT/SR fel i jämförelsen med HJ, är oerhört få och med tanke på du får först räkna alla reportage de har på SVT/SR och sen dela med det som är opartiskt.
Och det bästa av allt, de tär att du avgör inte vad som inte är opartiskt på SVT/SR, utan det gör partier som SD tex och det är inte många per år alls.

Och HJ, har jag inte sett allt av eller ens nära, men varje gång jag tex i Familjelivs energitråd och HJ kommer, så vet man det alltid innehåller många fel i form av rena lögner och försök till desinformera.
Det är så illa att man vet när en postar en HJ länk, så vet man att nu kommer lögnerna igen.

Förstår du har det jobbigt att HJ är en värdelös lögnare och deformationist.

Vad är högerextremt i Henrik Jönssons retorik och debatt?

Kan du specificera det?

Att vara för marknadsekonomi?
Fungerande rättsväsende?
Lägre skattetryck?
Bättre förutsättningar för entreprenörer?

I västeuropa råder demokrati, åsikts- och yttrandefrihet, markandsekonomi, äganderätt.

Vad vill du ha? DDR? Venezuela? Nordkorea?

Du däremot uttrycker vänsterextrema åsikter.

Du är en marxist.
Citera
2024-12-28, 15:14
Medlem
Citat:
Jag förstår att du börjar svettas din jävla löskukssvavare men det är ju SÄTTET som pajasen Jönsson framför sin kritik som är åt helvete och utgör ett sänke för högern.

Fattar du inte det är du en idiot.

Fattar du inte att du har blivit utsatt för MP-propaganda under den tid Erika Bjerström helt mot reglerna lät "de gröna" diktera vad som skulle sändas i nyhetsprogrammen så är du oändligt mycket dummare än jag insett.

Frågan om "public services" röda slagsida är långt mycket större än den största rövdildo du kan få plats med i ditt redan slappa och babianröda rektum.

Jönsson är ett hot mot klägget. Just nu råder panik på Sveavägen 68 medan Helldén och Lind svettas (hennes hår härsknar i det trädrotsliknande utskottet på hennes dumma huvud).

Ni kommer inte att lyckas i ert uppsåt med att tysta kritiken.
Citera
2024-12-28, 15:15
Medlem
Citat:
Fattar du inte att du har blivit utsatt för MP-propaganda under den tid Erika Bjerström helt mot reglerna lät "de gröna" diktera vad som skulle sändas i nyhetsprogrammen så är du oändligt mycket dummare än jag insett.

Frågan om "public services" röda slagsida är långt mycket större än den största rövdildo du kan få plats med i ditt redan slappa och babianröda rektum.

Jönsson är ett hot mot klägget. Just nu råder panik på Sveavägen 68 medan Helldén och Lind svettas (hennes hår härsknar i det trädrotsliknande utskottet på hennes dumma huvud).

Ni kommer inte att lyckas i ert uppsåt med att tysta kritiken.
Dream On.
Citera
2024-12-28, 15:20
Medlem
Citat:
Dream On.

Det är ju denna panik som gör att du häckar i tråden fast du inte har några argument!

Får du betalt för att göra bort dig så grovt, eller får du betalt i form av Kombilotter?

Vänsterdominansen inom "public service" är snart ett minne blott! 👍
Citera
2024-12-28, 15:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Blir kul att se libertarianen med frihet som rättesnöre tar sig an Elon Musk och att denne stöttar högerextrema AfD, ni vet partiet vars anhängare stod för terrorattacken i Tyskland. Ett måste för den OBEROENDE libertarianen att sätta tänderna i.

Eller just ja, swishhora med svärjispublik. Glömde
Citera
2024-12-28, 16:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Dream On.
Alla dina inlägg visar att du förefaller väldigt dum eftersom du inte har kommit med ett enda sakligt argument. Jag vill därför gärna hjälpa dig lite på traven. Här är hela videon med Erika Bjerström som saken handlar om:
https://www.youtube.com/watch?v=QnwdRqQCyLw

För dig att svara på:

1) Tycker du att Erika Bjerström på SVT ger en saklig och opartisk framställning av presidentkandidaterna?

2) Vad anser du om Erika Bjerströms påstående gällande Trump: ”Det är nästan obegripligt hur en enda person har lyckats piska upp en känsla av global panik”?

Jag ser verkligen fram mot dina svar på dessa två tydliga frågor. Vi kan sedan väga dina svar mot HJ:s faktiska agerande och på så sätt analysera sakfrågan i tråden. Mycket intressant, eller hur?
Citera
2024-12-28, 16:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det du håller på med i tråden är givetvis bara rent trams i kombination med olika argumentationsfel som ad hominem och cirkelresonemang. Det är ett typiskt troll-beteende:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Ditt beteende är dock intressant för tråden eftersom det tydligt visar symbiosen mellan MSM (i detta fall SVT) och deras svans av försvarare och troll. Det är ett ofog som har pågått länge.

Efter ”intervjun” med HJ så dyker sådana som du upp på olika plattformar och bidrar till att sprida en alltmer förvriden nidbild av honom. Det är en sjuk samverkan där public service och övriga MSM enkelt kan starta drev mot misshagliga personer.

Några verkliga skräckexempel är drevet mot Granskning Sverige och den av MSM hyllade totalitära mobbargruppen JagÄrHär.

När det gäller HJ hoppas och tror jag att SVT:s försök kommer att misslyckas totalt och att det istället leder till att fler människor börjar förstå hur sjuk MSM egentligen är.
SVT/SR har redan påvisat det du vill förneka-
Vi alla vet varför attackerna sker mot SVT/SR, och det är för ni inte tål den opartiska granskningen de har.
Och för ni står bakom en politik som inte tål granskning.
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Men vad fint då. Således inget för dig att gå i taket över.

Lyssnade idag för övrigt på podden God ton som fullständigt sågar SVT i Jönsson-gate och tar upp bra exempel på hur SVT behandlar olika presidentkandidater olika.
Det är det inte heller, utan jag bara krasst inser att en del försöker inbilla sig att HJ inte ljuger och desinformera och för lura såna som dig och kolla på skräpet.

Och varför man återgav presidentkandidaterna olika, det är för den enda klarar inte av att säga två meningar i rad med en röd tråd, och den andra kan och är inte heller ute efter att förolämpa folk:
Det är bara en idiot som inbillar sig att det inte skulle återges
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej, det stämmer bra. Han säger ju själv att han är opinionsbildare.
Men det betyder inte att all fakta i hans filmer är påhittad.

Har du följt hans rapportering om Northvolt och Hybritstollerierna t.ex? Tycker du det är dåligt och irrelevant eller rentav lögn?

Har SR/SVT haft mer rätt i sin rapportering kring Northvolt fram till haveriet var ett faktum? T.ex. Cammilla Kvartofts fjäskintervju med Northvoltbedragarna som lurat av dig dina skattepengar?

Avstår du att svara är det också ett svar.
Yup, och hen smyger in desinformation och lögner och för att agitera såna som dig och att du ska titta på skräpet mer, så hen kan tjäna pengar på dig.
Det är enda syftet HJ har.
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
För tydlighetens skull, så vi får en bild av din tankevärld:
1. Är Henrik Jönsson högerextrem enligt ditt synsätt således?
2. Är alla vi som (i varierande grad och på olika sätt) försvarar Jönssons fulklippning högerextrema?
3. Vad krävs för att det skall vara fastställt för dig att en postare på Flashback är högerextrem?
Det är deras gullegris, då de ljuger åt dom.
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Vad är högerextremt i Henrik Jönssons retorik och debatt?

Kan du specificera det?

Att vara för marknadsekonomi?
Fungerande rättsväsende?
Lägre skattetryck?
Bättre förutsättningar för entreprenörer?

I västeuropa råder demokrati, åsikts- och yttrandefrihet, markandsekonomi, äganderätt.

Vad vill du ha? DDR? Venezuela? Nordkorea?

Du däremot uttrycker vänsterextrema åsikter.

Du är en marxist.
Uttrycker inga åsikter alls, mer än om skräpet HJ.
Och två, vad trodde du säga med detta svammel om allt möjligt över världen?
Citera
2024-12-28, 16:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
SVT/SR har redan påvisat det du vill förneka-
Vi alla vet varför attackerna sker mot SVT/SR, och det är för ni inte tål den opartiska granskningen de har.
Och för ni står bakom en politik som inte tål granskning.
Jag kan inte se att ditt inlägg har någonting med tråden att göra. Vad menar du inom trådens ämne?
Citera
2024-12-28, 16:36
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill.

Du gör dig bara lika patetisk som lögnaren Jönsson.

Public Service har för övrigt låtit kritiker komma fram, vilka framför samma kritik som Jönsson påstår sig framföra.

Du är en patatiker och jag kommer inte att svara dig igen.

Public Service är på intet sätt stängt för kritiker, det handlar mer om hur de väljer att fördela ordet, hur de väljer att vinkla reportage och kanske framförallt vad de väljer att helt ignorera.

Hur kunde t.ex. Northvoltbluffen gå helt under radarn för en journalistorganisation med miljardbudget när bloggare och Youtubers som Jönsson relativt tidigt (men sent där med skall sägas) började rapportera ugglor i mossen?
Senast redigerad av Varglig 2024-12-28 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in