2007-11-22, 18:38
Medlem
new noises avatar
Här snackar vi om filmer som kunde varit utan uppföljare. Motivera gärna.

Jag börjar: Matrix.
Citera
2007-11-22, 18:44
Medlem
nollans avatar
Känns som att de allra flesta uppföljare är mer eller mindre överflödiga. Så här spontant är ju Resident Evil ett bra exempel. Batman Forever samt Batman & Robin var rätt kassa också.

Knepigt med filmer som Mad Max-trilogin där andra filmen är den största behållningen...
Citera
2007-11-22, 18:45
Avslutad
Göta Kanal
Citera
2007-11-22, 18:46
Medlem
Emp-snubbes avatar
Terminator tre kändes ju bestämt lite malplacerad. Man kan väl säga att Terminator II aldrig skulle fått en uppföljare
Citera
2007-11-22, 18:46
Medlem
Haengquis avatar
Battle Royale. Nr två var bara en överdrift av allt och helt utan smak. Förvirrad var den dessutom.
Citera
2007-11-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Terminator tre kändes ju bestämt lite malplacerad. Man kan väl säga att Terminator II aldrig skulle fått en uppföljare
Det samma gäller Gudfadern II. Eller man hade gärna kunnat få göra en trea för att liksom knyta ihop säcken, men tredje Gudfadernfilmen är ju bara skit jämfört med dom två tidigare.
Citera
2007-11-22, 18:52
Medlem
Emp-snubbes avatar
Saw är ju en annan het kandidat kom jag på. Visserligen så har ju filmerna connection men jag tycker ändå att tvåan och trean är långt ifrån att leva upp till den första filmen som verkligen var kickass!
Citera
2007-11-22, 18:55
Medlem
new noises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Saw är ju en annan het kandidat kom jag på. Visserligen så har ju filmerna connection men jag tycker ändå att tvåan och trean är långt ifrån att leva upp till den första filmen som verkligen var kickass!

Kul med Saw-filmerna. Jag gillar alla som fan. Men ingen slår ju känslan i första filmen.
Citera
2007-11-22, 18:56
Medlem
frutti_di_mares avatar
Speed II är väl ett fantastiskt exempel på en uppföljare vi kunde klara oss utan.
Citera
2007-11-22, 18:58
Medlem
Emp-snubbes avatar
Klassikern Rambo - first blod är ju en kanonrulle i mina ögon.
Vad sägs dock om uppföljarna First blod II & III? Jag tycker att titlarna säger det mesta
Citera
2007-11-22, 18:58
Medlem
Crossmacks avatar
Star Wars, Jag vet inte, men dom nya filmerna har inte den där känslan man får av dom gamla. Svårt att beskriva.
Citera
2007-11-22, 19:00
Medlem
frutti_di_mares avatar
First blood var faktiskt en grym rulle, synd att uppföljarna blev så sanslöst kassa.
Rocky I och den senaste (har tappat räkningen, fem va?) är kanon, resten är dynga.

PS

Alla Jönssonligan utan Sickan är totalt meningslösa verk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in