Känns som att de allra flesta uppföljare är mer eller mindre överflödiga. Så här spontant är ju Resident Evil ett bra exempel. Batman Forever samt Batman & Robin var rätt kassa också.
Knepigt med filmer som Mad Max-trilogin där andra filmen är den största behållningen...
Terminator tre kändes ju bestämt lite malplacerad. Man kan väl säga att Terminator II aldrig skulle fått en uppföljare
Det samma gäller Gudfadern II. Eller man hade gärna kunnat få göra en trea för att liksom knyta ihop säcken, men tredje Gudfadernfilmen är ju bara skit jämfört med dom två tidigare.
Saw är ju en annan het kandidat kom jag på. Visserligen så har ju filmerna connection men jag tycker ändå att tvåan och trean är långt ifrån att leva upp till den första filmen som verkligen var kickass!
Saw är ju en annan het kandidat kom jag på. Visserligen så har ju filmerna connection men jag tycker ändå att tvåan och trean är långt ifrån att leva upp till den första filmen som verkligen var kickass!
Kul med Saw-filmerna. Jag gillar alla som fan. Men ingen slår ju känslan i första filmen.
Klassikern Rambo - first blod är ju en kanonrulle i mina ögon.
Vad sägs dock om uppföljarna First blod II & III? Jag tycker att titlarna säger det mesta
First blood var faktiskt en grym rulle, synd att uppföljarna blev så sanslöst kassa.
Rocky I och den senaste (har tappat räkningen, fem va?) är kanon, resten är dynga.
PS
Alla Jönssonligan utan Sickan är totalt meningslösa verk.