2024-12-28, 10:47
Medlem
Hej!

Välhållen skönhet från 90talet (ev 00a)
Är den dyr eller har det "körts in 50 000 i extra" som påstås i anonnsen

Jeepar från denna tiden håller, säger Scotty Kilmer!

Hade du vågat köpa?

Kommer V8an trassla?

Den ser rostfri ut.

Förmodad förbr 15 liter per 10 mil?

Dina tankegångar?

https://bilweb.se/stockholms-lan/jeep-grand-cherokee-4-7-v8-4wd-rough-coutry-pro-4-tums-hojd-1999-suv-11435773
Citera
2024-12-28, 10:53
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har sett många annonser från Ricond och fått intrycket att dom köper in billiga bilar som dom rekondar och sen tar hutlöst betalt för. Men dom verkar ju få bilarna sålda så...

Jag skulle inte köpa just den där även om jag gillar den modellen och motorn, det går att göra fynd genom privatköp, dom står inte skithögt i värde med tanke på vad det kostar i pengar och kärlek att äga dom.
Citera
2024-12-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har sett många annonser från Ricond och fått intrycket att dom köper in billiga bilar som dom rekondar och sen tar hutlöst betalt för. Men dom verkar ju få bilarna sålda så...

Jag skulle inte köpa just den där även om jag gillar den modellen och motorn, det går att göra fynd genom privatköp, dom står inte skithögt i värde med tanke på vad det kostar i pengar och kärlek att äga dom.

ok, tack för feedback, intressant.
Men här har man väl gjort lite mer än att "rekonda" ,frontbåge, höjnsats samt fetare hjul drar ju upp priset hyggligt mot en "vanlig" cherokee, så är den ju ordentligt uppiggad.

Vad är det som är bra med motorn på denna?

(dvs givet "hottningen" känns priset rimligt, tycner jag)
Citera
2024-12-28, 10:58
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
ok, tack för feedback, intressant.
Men här har man väl gjort lite mer än att "rekonda" ,frontbåge, höjnsats samt fetare hjul drar ju upp priset hyggligt mot en "vanlig" cherokee, så är den ju ordentligt uppiggad.

Vad är det som är bra med motorn på denna?

(dvs givet "hottningen" känns priset rimligt, tycner jag)
Är det Ricond som gjort "uppgraderingarna"? Jag hade trott att dom köpt den i det skicket och säkert prutade för att den inte var original. Försök att ta kontakt med föregående ägare och hör om han vill berätta om bilen, även hur mycket han fick för den.
Citera
2024-12-28, 11:00
Medlem
VoktorDodkas avatar
7/3 annonserades den ut för 48000:-. Intressant ägarhistorik, Ricond verkar ha fått tagit tillbaka den från förra ägaren, troligen missnöjd. Sex ägare sedan 2021, den ska besiktas nu.
Citera
2024-12-28, 11:03
Medlem
Citat:
Hej!

Välhållen skönhet från 90talet (ev 00a)
Är den dyr eller har det "körts in 50 000 i extra" som påstås i anonnsen

Jeepar från denna tiden håller, säger Scotty Kilmer!

Hade du vågat köpa?

Kommer V8an trassla?

Den ser rostfri ut.

Förmodad förbr 15 liter per 10 mil?

Dina tankegångar?

https://bilweb.se/stockholms-lan/jeep-grand-cherokee-4-7-v8-4wd-rough-coutry-pro-4-tums-hojd-1999-suv-11435773

Vad säger svenska Bilprovningen om 4 tums höjningssats?
Och vad er en 4.7 V8? Jag trodde det var 318 eller 360 CID. Och ingen av dom er 4.7. Har Jeep också en mindre V8?

Tycks som om det höga prised beror på höjningssatsen, som jag inte kan se er godkänd i annonsen.

Rost ser du inte före du kliver under bilen. Det er många blanke fine biler som har mycket rost.
Citera
2024-12-28, 11:03
Medlem
Citat:
Är det Ricond som gjort "uppgraderingarna"? Jag hade trott att dom köpt den i det skicket och säkert prutade för att den inte var original. Försök att ta kontakt med föregående ägare och hör om han vill berätta om bilen, även hur mycket han fick för den.

mmm, kanske är gjort i ett "hemmagarage".
Men ja, bätte el sämre än att firman gör det, vem vet.
Ja, kan ju vara en ide se om tid äg vill uttala sig.

Ser att den legat ute för halva pengarna för några år sedan.
Får förmoda att den inte var "hottad" då.

Deadline besiktn om 2 mån.
Oseriöst inte ha den nybess?
Citera
2024-12-28, 11:04
Medlem
Citat:
7/3 annonserades den ut för 48000:-. Intressant ägarhistorik, Ricond verkar ha fått tagit tillbaka den från förra ägaren, troligen missnöjd. Sex ägare sedan 2021, den ska besiktas nu.

well... inget av det där är positivt...😑
Citera
2024-12-28, 11:05
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
well... inget av det där är positivt...😑
Nä, åker du och kollar på den bilen så ska du nog ta och snöra på dig gummiskorna ordentligt så du kan springa i motsatt riktning långt och länge.
Citera
2024-12-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Vad säger svenska Bilprovningen om 4 tums höjningssats?
Och vad er en 4.7 V8? Jag trodde det var 318 eller 360 CID. Och ingen av dom er 4.7. Har Jeep också en mindre V8?

Tycks som om det höga prised beror på höjningssatsen, som jag inte kan se er godkänd i annonsen.

Rost ser du inte före du kliver under bilen. Det er många blanke fine biler som har mycket rost.

Sant med rosten, men har intrycket att dessa 90talare är hyggligt skyddade, även om gjorda i USA.

Ja, det är ju millt sagt intressant, huruvida den är gdk av Sverige, i detta utförande....

Otroligt om dom skulle hitta en lirare som köper rakt av med be om 2 mån o ej gdk med höjn...
Citera
2024-12-28, 11:08
Medlem
Citat:
Nä, åker du och kollar på den bilen så ska du nog ta och snöra på dig gummiskorna ordentligt så du kan springa i motsatt riktning långt och länge.

Hehe, ja då verkar det smidigast att stanna hemma då
Citera
2024-12-28, 11:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Bränsleförbrukning enl annonsen ... noll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in