2024-12-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Vadå hur? Detta är klassiskt skuldbeläggande av offret, paralleller till ”hur kan hon blivit blött” någon? Självklart kan en man få erektion utan att egentligen vilja detta betyder inte att en man ska bli utnyttjad.

Verkligen? Alkohol minskar annars testosteronet och därmed förmågan att få erektion så de flesta blir impotenta när de är så dyngraka som mannen i den här storyn påstår att han var. Och varför skriver han "haha" flera gånger i sina sms om han är så upprörd?
Nej, det är fel att ha sex öht när man är jättefull men massor av människor har gjort detta i alla tider och sedan skämts och gått vidare. Jag tycker att det är fel att belasta rättsväsendet med såna här fall, de har fullt upp med mycket värre saker som bör prioriteras.
Citera
2024-12-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har läst ett fall där en tjej blev dömd för våldtäkt och två killar för medhjälp.
Fylleslag under midsommarfest. Deras kompis är öppet homosexuell och dom beslutar sej på fyllan
för att " bota honom " Två killar håller fast och hon suger av honom till det går för honom.

Och jag har hört om miljontals fall där kvinnor blivit våldtagna men det hör inte heller till trådens fall - håll dig till ämnet!
Citera
2024-12-28, 10:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag håller ju inte med för det, men jag fattar vad du menar.

Frågan handlar väl lite om när GM och rätten har skilda åsikter om vart gränsen går för att vara för full.

Ni fattar väl att den gränsen är helt och hållet upp till andra/från fall till fall, och att det numera är domstolen som avgör om GM och offer varit för fulla?

Då borde det ju faktiskt tas prover för att mäta alkoholkoncentrationen i blodet. Fst det funkar ju inte heller då det anmäls för långt efter och att det väl även är individuellt hur mkt man tål.

I det aktuella fallet finns det ju dock flera vittnen som vittnar om att BO är plakat. Bara 49 åriga kvinnan som säger att han inte var så full och klarade sig för egen maskin.

Vad skulle hon med till lägenheten att göra? Varför stannade hon kvar när BOs kompis inte gjorde det?
Hon har uttryckt att hon är intresserad av BO. BO har tvärtemot uttryckt att han inte är intresserad och vittnen talar också om att han avvisat 49 åringen under kvällen.
Citera
2024-12-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Han blir utnyttjad i samma sekund som hon stoppar den slaka Petternicklas i sin mun om han inte är medveten vid tillfället hon gör det, om nu båda könen ska vara lika inför lagen vilket jag tror och hoppas att även du vill.

Jag tror inte ett dugg på att han var däckad medan de hade sex, särskilt inte som det står att han tog fram sitt kön själv. Men du får tro vad du vill så tror jag vad jag vill. Jag tycker det är löjligt att gå till domstol över såna här saker oavsett om det är en man eller kvinna som haft fyllesex de sedan ångrar.
De får lära sig att inte dricka för mycket.
Citera
2024-12-28, 10:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag tror inte ett dugg på att han var däckad medan de hade sex, särskilt inte som det står att han tog fram sitt kön själv. Men du får tro vad du vill så tror jag vad jag vill. Jag tycker det är löjligt att gå till domstol över såna här saker oavsett om det är en man eller kvinna som haft fyllesex de sedan ångrar.
De får lära sig att inte dricka för mycket.

Det är naturligtvis kvinnan som säger att han gör det. Det klart att hon säger det. Hon är för övrigt den enda personen som säger att BO inte var så full. Man kan ju undra varför
Citera
2024-12-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Men om en av dessa tjejer kontaktar en kompis dagen efter och klämmer fram lite tårar och säger att du tvingade dig på henne, dom åker till polisen/sjukhuset drar en story vad som hänt där allt stämmer förutom att detta skede mot deras vilja och dom sagt nej till sex. Då måste du bevisa allt du säger dig gjort för att säkerställa att hon va me på allt, film/ljudinspelning lär behövas annars är risken att åka dit stor.
Det kan hända men tjejen blir undersökt för att hitta skador och finns det inga sådana så är det i slutändan ord mot ord och vems historia som är mest trolig, givetvis en viss bias mot tjejens version.

En annan sjuk grej är att en tjej kan sitta och tänka ut och planera en historia, för att sedan gå och berätta denna under en anmälan.

Om polisen inte har resurser eller bara inte prioriterar det vet jag inte men det kan lätt vara så att det dröjer ett halvår innan polisen tar tag i det och tar in dig på förhör, då ska du sitta där under press angående ett väldigt allvarligt brott och detaljerat minnas ett meningslöst one night stand som hände för månader sedan, inte jätte rättvist.

Källa; det har hänt mig
Citera
2024-12-28, 10:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Du gör ju antaganden att han inte är medveten. Han ljuger ju uppenbart när han säger att han var medvetslös. Att han inte minns är en helt annan sak.
Han ska ju dragit henne i håret, förmodar att det var när hon sög av honom.
Hon hade nog precis lika gärna ha anmält honom för våldtäkt av lika goda skäl eller dåliga skäl.

Och han skratt åt alla meddelanden. Tycker bara att det är löjligt alltsammans.
Sen att andra män har fällts i liknande situationer gör det inte mer rätt att hon blir fälld.

Jag har skrivit det förut och gör det igen. Jag är övertygad att den här lagen kommer att behöva skrivas om framöver men nu ser den ut som den gör och blir killar/män fällda efter den så ska även tjejer/kvinnor bli det. Och i sådana fall finns det inget annat utfall än fällande dom i detta fall (om nu könen är lika inför lagen).
Citera
2024-12-28, 10:55
Medlem
Citat:
Det är naturligtvis kvinnan som säger att han gör det. Det klart att hon säger det. Hon är för övrigt den enda personen som säger att BO inte var så full. Man kan ju undra varför

Precis som man kan undra varför mannen skriver "haha" flera gånger i sina sms men sedan går till domstol
Citera
2024-12-28, 11:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Precis som man kan undra varför mannen skriver "haha" flera gånger i sina sms men sedan går till domstol

Hur tror du kvinnan hade svarat om han från början gravallvarligt skrivit att om de hade sex så måste det varit våldtäkt? Tror du kvinnan ändå skrivit att de hade sex då?

Sedan spelar det ingen roll om han skriver haha i ett textmeddelande. Det finns fall där tjejer skrattat och skojat bort det de säger sig ha blivit utsatta för men då tolkas det som att det är en försvarsmekanism eller ett chocktillstånd.
Det finns tjejer som lämnat samtycke och till del varit drivande men eftersom de ansetts varit för fulla så har det dömts till oaktsam våldtäkt med fängelse och skadestånd som straff ändå.

Leder inte detta fall till fällande dom med fängelse och skadestånd som straff så betyder det att könen inte är lika inför lagen.
Citera
2024-12-28, 11:16
Medlem
Citat:
Hur tror du kvinnan hade svarat om han från början gravallvarligt skrivit att om de hade sex så måste det varit våldtäkt? Tror du kvinnan ändå skrivit att de hade sex då?

Sedan spelar det ingen roll om han skriver haha i ett textmeddelande. Det finns fall där tjejer skrattat och skojat bort det de säger sig ha blivit utsatta för men då tolkas det som att det är en försvarsmekanism eller ett chocktillstånd.
Det finns tjejer som lämnat samtycke och till del varit drivande men eftersom de ansetts varit för fulla så har det dömts till oaktsam våldtäkt med fängelse och skadestånd som straff ändå.

Leder inte detta fall till fällande dom med fängelse och skadestånd som straff så betyder det att könen inte är lika inför lagen.

Tycker du att det är rätt att tjejer som lämnat samtycke och varit drivande i en sexakt fått rätt i en domstol då - för det tycker inte jag! Jag tycker fortfarande att det är bs att överhuvudtaget uppta tingsrättens tid med såna här mål oavsett vem som anser sig vara ett brottsoffer. Folk nuförtiden får lära sig att ta ansvar för sig själva och bara söka rättslig hjälp om de blivit djupt traumatiserade eller fysiskt skadade - inte när de inte minns vad de gjorde på fyllan!
Citera
2024-12-28, 11:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tycker du att det är rätt att tjejer som lämnat samtycke och varit drivande i en sexakt fått rätt i en domstol då - för det tycker inte jag! Jag tycker fortfarande att det är bs att överhuvudtaget uppta tingsrättens tid med såna här mål oavsett vem som anser sig vara ett brottsoffer. Folk nuförtiden får lära sig att ta ansvar för sig själva och bara söka rättslig hjälp om de blivit djupt traumatiserade eller fysiskt skadade - inte när de inte minns vad de gjorde på fyllan!

Som jag skrivit flera gånger så tycker jag att lagen måste skrivas om och jag tror att det kommer att ske. Men när lagen nu ser ut som den gör hoppas jag innerligt att samma lagar/regler gäller för båda könen och ska man då gå efter andra domar är det solklart att detta fall ska leda till fällande dom med fängelse och skadestånd som påföljd.
Citera
2024-12-28, 12:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det är även slående hur tyst det är från kvinnor i den här tråden som i andra trådar basunerar ut hur äckliga hänsynslösa våldtäktsmän killar är som har sex med en full tjej men nu när det är omvända roller är det tvärtyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in