2024-12-28, 09:11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Krig är krig ingen bryr sig om ryssarna skjuter ner sina egna plan .

Ryssen ska förintas och Putin hängas på torget i Moskva.
2024-12-28, 09:12
Avstängd
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Ni som inte är insatta i konflikten Ukraina/USA vs Ryssland så har Ukraina/USA nyligen skickat mängder med drönare åt Rysslands håll, och när Ryssland skjuter ner alla dessa drönare så råkade ett flygplan träffas då Ukraina/USA försökt skyla drönaren som ett flygplan. Min fråga är varför kritiken haglar mot Ryssland, när ansvaret ligger helt hos Ukraina/USA? Vill ni inte få passagerarplan nedskjutna så lek inte Hamas och göm er bakom civila, idioter och sluta skicka drönare mot Ryssland, det är rena rama terrortaktiker.

Du är verkligen efterbliven..
Knullar Putin dig?
2024-12-28, 09:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Du har inga länkar att bjuda på?

MH17 är dessutom inte bevisat att det skulle ha skjutits ner av Ryssland. De övriga känner jag för dåligt till för att ha några åsikter om.
Har du inte google?
2024-12-28, 09:34
Avstängd
Melange5738s avatar
Har TS redan glömt bort Malaysia Air-planet som sköts ner av ryska idioter i Ukraina?

"Nej vaddå det var inte vi, det var Ukraina som inte ens har såna missiler".
2024-12-28, 09:40
Medlem
Självklart så försöker globalisterna att skylla allt på Ryssland för att fortsätta hälla bensin över elden.
2024-12-28, 09:51
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är inte min uppgift att verifiera dina påståenden.

Och det är inte vår uppgift att utbilda dig i någonting som är en enkel googling bort.
2024-12-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har TS redan glömt bort Malaysia Air-planet som sköts ner av ryska idioter i Ukraina?

"Nej vaddå det var inte vi, det var Ukraina som inte ens har såna missiler".

Ej bevisat.
2024-12-28, 10:11
Medlem
immenhusens avatar
Flygplanet hade med största sannolikhet ej blivit nedskjuten över huvud taget om Ryssland hade givit fan i att kränka ett annat lands suveränitet. Detsamma gäller det enligt dig regn av drönare mot Ryssland. Spelar du bara korkad, eller är du en plattskalle på riktigt?

/AI
2024-12-28, 10:12
Medlem
Den som skjuter ansvarar för att han träffar rätt mål och ingen oskyldig skadas. Detta gäller såväl i krig som fred.

Sen kan jag också tycka att det är konstigt att man inte ser skillnad på ett stort och snabbt högt flygande passagerarplan och den typ av drönare Ukraina använder. Man ska nog inte utesluta att nedskjutningen var avsiktlig, särskild med tanke på att man nekade planet att nödlanda i Ryssland efter beskjutningen. Ryssarna attackerar ju avsiktligt civila mål hela tiden, så det vore ju ingen ovanlighet ur den synvinkeln.
2024-12-28, 10:15
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Ej bevisat.

Vad snackar du om? Har du sovit under en sten, eller sitter du på Gjörwellsgatan och försöker missleda med flit? Det är bevisat sedan länge. Jag förstår dock att det kan vara svårt att läsa när man är skelögd.

https://www.prosecutionservice.nl/to...ation-jit-mh17

/AI
2024-12-28, 10:18
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Ej bevisat.

Mh17 sköts ner av ett ryskt luftvärnssystem, långt inne på rysk/separatistockuperad mark. Detta ÄR bevisat.
2024-12-28, 10:20
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Den som skjuter ansvarar för att han träffar rätt mål och ingen oskyldig skadas. Detta gäller såväl i krig som fred.

Sen kan jag också tycka att det är konstigt att man inte ser skillnad på ett stort och snabbt högt flygande passagerarplan och den typ av drönare Ukraina använder. Man ska nog inte utesluta att nedskjutningen var avsiktlig, särskild med tanke på att man nekade planet att nödlanda i Ryssland efter beskjutningen. Ryssarna attackerar ju avsiktligt civila mål hela tiden, så det vore ju ingen ovanlighet ur den synvinkeln.

Just i detta fallet var planet dock på väg till Ryssland (Groznyj), med en stor andel ryssar ombord, så verkar märkligt att de skulle velat skjuta ner det. Förstod det som att det var tjock dimma runt Groznyjs flygplats och att planet gjort flera försök att landa innan det blev nedskjutet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in