Jag scrollade mig igenom några sekunder av det första avsnittet och jag höll på spy över hur dåligt det var. Rysk kapten som bryter på svenska Svensk film- och tv-produktion håller så fruktansvärt låg kvalitet.
Tycker du det?
Jag tycker ändå att det var bra får jag säga.
Men men jag är ingen storkonsument av film. Tittar väldigt sällan faktiskt så för mig var det bra.
Tycker först det var lite intressant, men insåg snart att mina dokumentär-förväntningar snabbt förstördes av insikten av att det är mer en komedi-parodi med en bakomliggande AGENDA. T.ex: Sovjets ambassadör hette Michail Jakovlev och var MAN.
Orkar inte ens nämna alla andra fakta-fel, och har inget emot att man kan se detta som enbart underhållning, och ser det som en helt fristående film/serie.
Men, denna produktion har inte mycket med verkligheten att göra mer än det faktum att en sovjetisk ubåt gick på grund på svenska vatten.
Efter detta (och även innan!) förekom flertalet kränkningar, och hoppas ni även inser att Sverige minsann var över på Sovjetunionens territorium med både (U-/)båt och flyg när det begav sig (utan att pressen rapporterade om det)!
(Fråga nån som vet )
Så det har var inte på riktigt eller?
Har SVT bara hittat på att en full kapten på en ubåt körde rätt in i ett Svenskt militär område.
Men i avsnitt tre ser man ju att Brezjnev är med och talar i telefon med Ronald men han dog ju redan 10 november 1982 alltså Brezjnev.
Så det här har aldrig hänt på riktigt då.
Har SVT bara hittat på att en full kapten på en ubåt körde rätt in i ett Svenskt militär område.
Men i avsnitt tre ser man ju att Brezjnev är med och talar i telefon med Ronald men han dog ju redan 10 november 1982 alltså Brezjnev.
Det är väl en komedi rakt igenom, inte att förväxla med verkligheten direkt.
Svenskt skit som vanligt. Det enda som kommit ur detta land senaste 10 åren är Den Sista Resan.
Såg 2 avsnitt av Whiskey, sen fick det vara nog. Förstår inte hur folk kan tycka detta är hysteriskt roligt? Visst, tycker man om färser o annat skit som Sverige lyckss producera, kanske tycker Colin Nutley är husguden, så förstår jag att man tycker om detta.
Första avsnittet, dumma fiskare, haha.
Försupen rysk general som är som Jabba The Hut, haha..
Andra avsnittet, två kvinnliga tolkar som översätter svärord och manligt gruff till fina diplomatiska klyschor i drygt 10 min, haha.
Ska detta vara roligt? Så jävla uselt!
Hade hellre sett en dramaserie om det hela, med samma budget, för Disney/SVT har inte snålat med produktionen. Tyvärr håller inte innehållet/komiken upp i samma klass.
Vad har ditt Ryssland att erbjuda på populärkulturfronten då?
Det är väl en komedi rakt igenom, inte att förväxla med verkligheten direkt.
Ja det var väl det jag trodde när jag såg den SVT play, men så läser jag här och undrar om jag har dålig humor.
Kan du vänligen bekräfta att det är en satir, på en farlig krigssituation som utspelats på riktigt.
Ja det var väl det jag trodde när jag såg den SVT play, men så läser jag här och undrar om jag har dålig humor.
Kan du vänligen bekräfta att det är en satir, på en farlig krigssituation som utspelats på riktigt.
Smaken är ju delad som bekant. Personligen tyckte jag det var ok satir/humor. Gillar nostalgin ifrån 80 talet. Karaktärerna är överdrivna och stereotypa men det hör väl till genren. Lite tramsigt med woke-inslag så som att det var kvinnorna som var de ”smarta”. En 3,5a av 5 i betyg
På riktigt var det ju en mycket allvarlig händelse.
Då var väl Brezjnev lite dement bara och inte stupfull? Med tre år kvar att leva så kunde han med all rätt be världen att fara åt helvete om han var bajsnödig kan jag tycka :-)
När det började pratas om den fattade jag inte att det skulle bli satir, jag trodde det var SVT:s sedvanliga historiska julserie (jfr Gustaf III m fl). Men det kan nog bli bra. Det jag har sett i trailern av Lassgård bådar gott.