2024-12-27, 23:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fiber? Är väl snarare koppartråd?

Koppartråd skulle nog inte fungera, spänningsfallet skulle bli för stort. Det är även stora informationsmängder som behöver överföras för visuell styrning. Fiber är nog helt överlägsen för den tillämpningen.
Citera
2024-12-27, 23:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
De Nordiska länderna måste börja agera mot skuggflottan.

Vi kan inte tolerera detta längre.
Korrekt. Det är en skam att vi låter ryska fartyg passera fritt genom Öresund.
Citera
2024-12-27, 23:28
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
De Nordiska länderna måste börja agera mot skuggflottan.

Vi kan inte tolerera detta längre.

Så kommer givetvis att ske! Full eskortering i framtiden!

Ytfartyg visuellt. Och under ytan obemärkt!
Citera
2024-12-27, 23:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt. Det är en skam att vi låter ryska fartyg passera fritt genom Öresund.

Sant.

Men om vi ska stoppa dom så kommer det krävas lite dipshittery. Mot Ryssar? Jag är helt för det.
Citera
2024-12-27, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag är för Ukraina.. Men det här kommer inte att hända. Kina och Nordkorea har bråkat länge nu i år och den fete har sökt sig till Ryssland. Det är.. ..Jag är inte rasistskit här.. Men Kina har gått från att dra in risleveranserna till att börja skeppa andra klassens ris.

Så Kina kan inte kontrollera den fete.

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3lecw2ce27c2t

Det är mer på gång där nere mellan Kina och Nordkorea.

Lite mera om NK`s snubbar vid fronten :

Han legger til at de nordkoreanske soldatene ser ut til å være indoktrinert. De angriper, selv om det fremstår forgjeves.

– Vi har også informasjon om nordkoreanske soldater som tar sitt eget liv fremfor å overgi seg til ukrainske styrker. Det er trolig av frykt for represalier mot familiene deres i Nord-Korea i tilfelle de blir tatt, sier sikkerhetsrådgiveren.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/12/27/196053616/usa-nordkoreanske-soldater-dor-i-hopetall-i-ukraina-krigen-angriper-ukrainske-stillinger-til-fots
Citera
2024-12-27, 23:52
Medlem
raskenss avatar
Rysk soldat vittnar om hur hela hans kompani utraderades av Ukraina i ett misslyckat anfall. 70 ryssar dödades. Tänk på att detta sker dagligen x10.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lecorjev6k2v

Man blir varm i hjärtat. För många årtionden famåt står vi i tacksamhetsskuld till Ukraina.
Citera
2024-12-27, 23:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Lite mera om NK`s snubbar vid fronten :

Han legger til at de nordkoreanske soldatene ser ut til å være indoktrinert. De angriper, selv om det fremstår forgjeves.

– Vi har også informasjon om nordkoreanske soldater som tar sitt eget liv fremfor å overgi seg til ukrainske styrker. Det er trolig av frykt for represalier mot familiene deres i Nord-Korea i tilfelle de blir tatt, sier sikkerhetsrådgiveren.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/12/27/196053616/usa-nordkoreanske-soldater-dor-i-hopetall-i-ukraina-krigen-angriper-ukrainske-stillinger-til-fots
Det är dom vanliga Nordkoreanska soldaterna. Jag tror att man bör ta i hänsyn till vad den fete gör.. ..Men även hans syster. ..Särskilt hans syster..

Edit:
Jag vet att jag är över hela kartan. Jag har tid över för det. Men om Zelenskiy ber Kina om hjälp med Nordkorea och Kina och Nordkorea inte spelar på samma planhalva nu.. Det innebär att Zelensky inte kommer få hjälp här.
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-12-28 kl. 00:02.
Citera
2024-12-28, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk soldat vittnar om hur hela hans kompani utraderades av Ukraina i ett misslyckat anfall. 70 ryssar dödades. Tänk på att detta sker dagligen x10.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lecorjev6k2v

Man blir varm i hjärtat. För många årtionden famåt står vi i tacksamhetsskuld till Ukraina.

Låt mig gissa. Utan att ha sett något klipp. Nu står han tillsammans med de sista överlevande ifrån hans regementet, kompani eller pluton. Och vädjar till Vladimir Vasiljev Putin att han ska komma och rädda dem? Att de inte har fått betalt. Att de inte har någon ammunition. Att de inte har någon utrustning. Att Befälen skiter i dem.

Hur många rätt har jag?
Citera
2024-12-28, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det är dom vanliga Nordkoreanska soldaterna. Jag tror att man bör ta i hänsyn till vad den fete gör.. ..Men även hans syster. ..Särskilt hans syster..

Edit:
Jag vet att jag är över hela kartan. Jag har tid över för det. Men om Zelenskiy ber Kina om hjälp med Nordkorea och Kina och Nordkorea inte spelar på samma planhalva nu.. Det innebär att Zelensky inte kommer få hjälp här.

Kommer ju också ihåg att det var prat om att SK skulle bli mer aktiva med hjälp i.o.m att NK började blanda sig i. Verkar inte ha skett något där heller..
Citera
2024-12-28, 00:39
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kommer ju också ihåg att det var prat om att SK skulle bli mer aktiva med hjälp i.o.m att NK började blanda sig i. Verkar inte ha skett något där heller..

Inte för att jag är en kännare av den delen av världen..Men av någon anledning så vet jag om Kina kommer leverera ris till Nordkorea..

Vad jag minns. Sydkorea har aldrig påstått en sådan sak. Dom är avvaktande för stunden.
Citera
2024-12-28, 02:33
Bannlyst
Jaha.

Nu är Putin ”öppen för” att Ukraina kan få skriva på kapitulationen i Slovakien.

https://www.reuters.com/world/europe/putin-says-slovakia-could-host-peace-talks-with-ukraine-2024-12-27/
Citera
2024-12-28, 03:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Koppartråd skulle nog inte fungera, spänningsfallet skulle bli för stort. Det är även stora informationsmängder som behöver överföras för visuell styrning. Fiber är nog helt överlägsen för den tillämpningen.
Avstånd kan vara ett problem, absolut. Men en vanlig RJ45 med koppar klarar 100 meter utan problem. Throughput är dock inga problem för detta ändamål. Du kan bygga företagsnät med kopparkabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in