Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Du skulle kunna döda tråden genom att bara skriva " Ja jag är medveten om att jag är jävig så det sjunger om det men skiter i det och kör så det ryker ändå. De andra i styrelsen är ändå inte intresserade av att sköta nånting och är bara glada att slippa jobbet. Jag tjänar fina pengar på avtalen och föreningen kommer lite billigare undan än de skulle ha gjort annars, alla är nöjda och glada. Sen kör vi lite kreativ justering i protokollet så det ser bra ut"
Det är väl ungefär så det ser ut och går till?
Jag bara förklarar hur man kan ta arbete via sin förening, samt hur kan någon dömas för jäv.
Vad som krävs, samt hur svårt det verkligen är, samt vem/vilka som ska stämma en, samt om skada uppstått, varav jag förklara att oberoende har tagit in priser, mitt pris samt oberoende offerter bevisar att ingen skada uppstått, det finns inget skadestånd o hämta.
Sedan hur protokoll styrker hur allt gått till, och det följer lagen, har inte deltagit i något. detta har sedan styrkt av både protokoll förare o justerare.
Samt att styrelsen väljs i omgångar per/år alla har olika mandatperioder,(vissa sitter ytligare ett år) där i mellan beslutas ansvarsfrihet varje år.
Eller som i vår styrelse, gam rävar har aldrig bytts ut, dom har suttit med i 30 år, men vill inte vara ordförande.