2024-12-27, 14:14
Medlem
I Aftonbladet stod det: "Fler än tre miljoner såg 'Kalle Anka'." https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qP75pz/fler-an-tre-miljoner-sag-kalle-anka

Hur är det möjligt att 30 % av alla svenskar såg "Kalle Anka"? Det är ju knappt att man får barnen att komma överens om vad de ska kolla på på Netflix (och andra streamingtjänster). För att inte tala om att få dem att slita sig från datorn eller tv-spelen.

Möjligen satt några med mobilen och tittade samtidigt som de gjorde något annat som krävde deras fulla fokus. Jag har väldigt svårt att se att en stor del av alla invandrare tittar på "Kalle Anka". Det mesta som visas är ju över 60 år gammalt, om inte mer.

Kan det vara så att SVT fuskar med sin statistik? Hur ser urvalet ut för de som är med i panelen?

Själv har jag inte ens tv:n inkopplad till vanliga kanaler. Ska jag se det, får det bli via SVT-appen på tv:n.
Citera
2024-12-27, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mohamed.salah
I Aftonbladet stod det: "Fler än tre miljoner såg 'Kalle Anka'." https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qP75pz/fler-an-tre-miljoner-sag-kalle-anka

Hur är det möjligt att 30 % av alla svenskar såg "Kalle Anka"? Det är ju knappt att man får barnen att komma överens om vad de ska kolla på på Netflix (och andra streamingtjänster). För att inte tala om att få dem att slita sig från datorn eller tv-spelen.

Möjligen satt några med mobilen och tittade samtidigt som de gjorde något annat som krävde deras fulla fokus. Jag har väldigt svårt att se att en stor del av alla invandrare tittar på "Kalle Anka". Det mesta som visas är ju över 60 år gammalt, om inte mer.

Kan det vara så att SVT fuskar med sin statistik? Hur ser urvalet ut för de som är med i panelen?

Själv har jag inte ens tv:n inkopplad till vanliga kanaler. Ska jag se det, får det bli via SVT-appen på tv:n.
3 miljoner tittare ens på denna TV oavsett kanal ser jag som omöjligt.
Vi hade ej tv-n på och brukar aldrig ha denna idiotiska apparat på när vi har middagar eller på högtider. Helt klart fusk för att försöka inbilla innevånare att TV.n behövs...
Citera
2024-12-27, 14:24
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Med tanke på hur korrupt SVT och public service är det väldigt rimligt om de fuskar med sina tittarsiffror:
- Historien om Gunnar Sandelin är mycket intressant och ett mörklagt bevis på att SVT, public service och svensk media är missköter sitt uppdrag där oliktänkande fryses ut ur den svenska journalistkåren när de försöker nyansera nyhetsförmedlingen.
- Att Mediemyndigheten frikänner runt 90% av alla anmälningar som inkommer mot SVT visar hur korrupt det statliga systemet är där det inte finns någon oberoende part som granskar den information och statistik SVT förmedlar.

Att fuska med tittarsiffrorna är helt i linje med den korruption SVT ägnar sig åt.
Citera
2024-12-27, 14:24
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohamed.salah
Tre miljoner låter lite väl högt, ja. Här finns lite info om hur mätningarna går till: https://mms.se/tjanster/mediamatning/sa-mats-tv-tittandet/
Citera
2024-12-27, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 21512
Tre miljoner låter lite väl högt, ja. Här finns lite info om hur mätningarna går till: https://mms.se/tjanster/mediamatning/sa-mats-tv-tittandet/

Man har alltså ett urval om 3000 hushåll, som man då låter representera… hela befolkningen??

Skulle nog hävda att minst hälften numera inte alls tittar på linjärteve, och att siffrorna därför är irrelevanta.
Citera
2024-12-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21512

Jag undrar hur många som är med i undersökningen och är som jag, som inte ens har en TV för att se på vanliga kanaler?
Citera
2024-12-27, 14:46
Medlem
kalkryggars avatar
Inte helt omöjligt. De som fanatiskt vill att familjen ser på Kalle klockan 15 är mellan 45-65 år. Ungarna och tonåringarna sitter ändå bara och väntar på att få öppna julklapparna och orkar inte bråka med farsan när han helt bestämt hävdar att det inte blir någon riktig jul om man inte ser Kalle.

Mamma och mormor står som vanligt i köket och värmer det sista innan julmaten serveras. När halva kalle sänts så kommer farsan att börja gå ut i köket och slänga ett öga för att se så mamma och mormor lägger upp sillen rätt och tar fram rätt senap.
Citera
2024-12-27, 15:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag begriper inte hur de mäter men enligt deras hemsida, "Våra tittarsiffror är kontrollerade och säkerställda in i minsta detalj", det låter ju som minst lika bra som Jönssonligan, inga frågor på det.
Citera
2024-12-27, 15:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Man har alltså ett urval om 3000 hushåll, som man då låter representera… hela befolkningen??

Skulle nog hävda att minst hälften numera inte alls tittar på linjärteve, och att siffrorna därför är irrelevanta.

Man kan tänka sig att de som nu är utvalda kommer knappa in dessa sändningar mer frekvent. Gäller ju att ha intresse för att ödsla tid på att vara med.
Citera
2024-12-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Inte helt omöjligt. De som fanatiskt vill att familjen ser på Kalle klockan 15 är mellan 45-65 år. Ungarna och tonåringarna sitter ändå bara och väntar på att få öppna julklapparna och orkar inte bråka med farsan när han helt bestämt hävdar att det inte blir någon riktig jul om man inte ser Kalle.

Mamma och mormor står som vanligt i köket och värmer det sista innan julmaten serveras. När halva kalle sänts så kommer farsan att börja gå ut i köket och slänga ett öga för att se så mamma och mormor lägger upp sillen rätt och tar fram rätt senap.

Du glömmer att idag har varenda unge en egen TV och dator på sitt rum. Sen har vi alla i Sverige som inte firar jul (muslimer, kineser m.m.).
Citera
2024-12-27, 15:30
Medlem
Hamadryads avatar
Jag tror det mer handlar om att ofta är man och firar hos äldre släkt som har linjär-TV och Kalle SKA vara på i bakgrunden.

Och underskatta inte folks dåliga TV-smak, i vilken säsong är Walhgrens skit värld uppe i liksom?
Citera
2024-12-27, 15:35
Avslutad
Kalle Anka är så jävla tråkigt och mossigt att jag är förvånad om ens 300 000 orkar se på hela eländet. Nej TV:n är slut som medium och bra är väl det för då kan vi börja umgås på riktigt igen med roliga sällskapsspel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in