Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimVonBanka
Lider med dig . Får man fråga vart du/ni träffade denna otäcka man? Själv var det i Tärnsjö på en mottagning som heter Hätö.
Vi bor i Enköping, så det var på Närpsykiatrin i Enköping AB, ett bolag som Ola Gefvert ägde. Psykologerna där var otroligt kompetenta, det var psykologerna som utredde min dotter. Men det var Gefvert vi var tvungna att få intyg och remisser från för att få hjälp. Och vid varje kontakt med Gefvert så fick jag avsmak. Jag har inga bevis för detta överhuvudtaget, men var tredje vecka när vi hade träff med honom så hade han möblerat om hela sitt kontor helt och hållet. Det var som om han ville "testa" sina patienter... vid varje möte hade han ställt möblerna på ett helt nytt sätt, han hade införskaffat ny konst på väggarna, han hade köpt en stor vedervärdig klocka som tickade högt och intensivt... många gånger när vi kom in på hans kontor så spelade han hög afrikansk musik som fick min dotter att blir rejält skärrad... Det kändes som om han gjorde allt detta för att testa sina patienter... patienter som inte klarar av höga ljud och stora förändringar. Ja, jag skulle kunna skriva en roman om denna otäcka man och alla hans konstiga beteenden. Vi kontaktade närpsykiatrin för att få en utredning av min dotter, vi gick till honom för att få remiss till habiliteringen så att min dotter kunde få riktig hjälp, sen återkom vi aldrig till denna mottagning igen... 2012 hade min dotter fått bra hjälp via kommunen och habiliteringen och vi behövde aldrig mera kontakta Gefvert igen. Men sen såg jag att det stod nyheter om honom i pressen och jag tänkte för mig själv att det var faktiskt inget konstigt eftersom jag själv hade träffat honom och fått avsmak efter allt han gjort.