2017-09-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Jag hade Ola Gefvert vid året 2013 . Han är HEMSK!
Han var den första "psykologen" jag någonsin fick träffa och det var när jag var verkligen nere i skiten med självmordtankar, drack alkohol för att dämpa ångesten, isolerade mig, ångestattacker osv osv .
Efter första träffen (och lyckligtvis den ända) så märker man vilken jävla översittare den gubbjäveln är.
När jag satt där och var väldigt nervös och orolig så bara sitter han mittemot och glor på mig och sedan drar ur sig "ta av dig kepsen för fan."
Sedan så börjar han med skitsnacket att det finns folk som mår så mkt sämre än mig och att det jag går igenom är en bagatell . Han hade kollat mina lever värden och sagt att den ser "förjävlig ut" (vilket var en ren lögn för att nått år efter så kolla läkare på Akademiska Sjukhuset min lever och berätta att det ser bra ut) sedan började han skriva på en lapp och bad mig läsa en bok som han skrev på lappen.
Allt det jag säger är något han kör med fortfarande på sina patienter och jag skulle mer än gärna vilja se den gubben misshandlad på en gata.

Innan besöket så var jag väldigt skeptiskt till psykologer och terapeuter och ansåg att det inte gick att hjälpa mig och efter en träff med den gubben så bekräftades det. En vecka efter gjorde jag mitt första självmordsförsök och hamna på akutpsyket .
Förhoppningsvis så drar han leg in och han tar jobb som manshora.

Samma här. Jag träffade Ola Gefert ca två gånger om året mellan åren 2011-2012. Han är bara intresserad av att tjäna pengar. Har inget intresse alls av att hjälpa någon. Till mig sa han att jag kunde glömma att få någon hjälp för min dotter eftersom jag är man. Jag skulle bli anklagad för att vara pedofil. Detta i samband med att jag och min autistiska dotter besökte hans mottagning då hon hade behov av att träffa en arbetsterapeut. Jag fick avsmak... han var riktigt obehaglig. Min dotter förstod inget som tur var, men han var riktigt äcklig. Och han ska hjälpa personer som inte ens klarar av att se hans riktiga sida.
Senast redigerad av Upphovsmannen 2017-09-01 kl. 01:16.
Citera
2017-09-01, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Den hårt kritiserade psykiatrikern Ola Gefvert anmäls på nytt av flera patienter. Han står just nu under prövotid vilket innebär att hans legitimation kan dras in, skriver SVT Uppsala.

https://www.svd.se/psykiatrikern-ola...rt-anmald-igen

Det står "Gefvert var ursprungligen aktiv i Uppsala, men arbetar nu i västra delarna av Sverige".
Måste väl röra sig om denne Gefvert skriven i Trollhättan - https://www.ratsit.se/19580321-Lars_...j2RXRk8pPEbhek
Telefonnummer:
070-214 46 30
Citera
2017-09-02, 20:02
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upphovsmannen
Samma här. Jag träffade Ola Gefert ca två gånger om året mellan åren 2011-2012. Han är bara intresserad av att tjäna pengar. Har inget intresse alls av att hjälpa någon. Till mig sa han att jag kunde glömma att få någon hjälp för min dotter eftersom jag är man. Jag skulle bli anklagad för att vara pedofil. Detta i samband med att jag och min autistiska dotter besökte hans mottagning då hon hade behov av att träffa en arbetsterapeut. Jag fick avsmak... han var riktigt obehaglig. Min dotter förstod inget som tur var, men han var riktigt äcklig. Och han ska hjälpa personer som inte ens klarar av att se hans riktiga sida.

Lider med dig . Får man fråga vart du/ni träffade denna otäcka man? Själv var det i Tärnsjö på en mottagning som heter Hätö.
Citera
2017-09-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Lider med dig . Får man fråga vart du/ni träffade denna otäcka man? Själv var det i Tärnsjö på en mottagning som heter Hätö.

Vi bor i Enköping, så det var på Närpsykiatrin i Enköping AB, ett bolag som Ola Gefvert ägde. Psykologerna där var otroligt kompetenta, det var psykologerna som utredde min dotter. Men det var Gefvert vi var tvungna att få intyg och remisser från för att få hjälp. Och vid varje kontakt med Gefvert så fick jag avsmak. Jag har inga bevis för detta överhuvudtaget, men var tredje vecka när vi hade träff med honom så hade han möblerat om hela sitt kontor helt och hållet. Det var som om han ville "testa" sina patienter... vid varje möte hade han ställt möblerna på ett helt nytt sätt, han hade införskaffat ny konst på väggarna, han hade köpt en stor vedervärdig klocka som tickade högt och intensivt... många gånger när vi kom in på hans kontor så spelade han hög afrikansk musik som fick min dotter att blir rejält skärrad... Det kändes som om han gjorde allt detta för att testa sina patienter... patienter som inte klarar av höga ljud och stora förändringar. Ja, jag skulle kunna skriva en roman om denna otäcka man och alla hans konstiga beteenden. Vi kontaktade närpsykiatrin för att få en utredning av min dotter, vi gick till honom för att få remiss till habiliteringen så att min dotter kunde få riktig hjälp, sen återkom vi aldrig till denna mottagning igen... 2012 hade min dotter fått bra hjälp via kommunen och habiliteringen och vi behövde aldrig mera kontakta Gefvert igen. Men sen såg jag att det stod nyheter om honom i pressen och jag tänkte för mig själv att det var faktiskt inget konstigt eftersom jag själv hade träffat honom och fått avsmak efter allt han gjort.
Citera
2022-09-24, 09:46
Medlem
Rakshasis avatar
Kom av någon anledning att tänka på den här mannen idag, och hoppas att han inte längre får träffa patienter. När jag hörde dokumentären Den fastspända flickan för många år sedan, så fick jag nästan dåligt samvete över att jag inte hade anmält honom i samband med behandlingen av en anhörig. Det var före 2013 som han behandlade min nära anhöriga, och hans bemötande av henne samt av oss anhöriga var bedrövligt, olämpligt och djupt oproffessionellt. Till min anhöriga gick han med på att i många månaders tid - snarare flera år - skriva ut flera sorters beroendeframkallande, narkotikaklassade psykofarmaka samtidigt. Sådana som ska ges högst några veckor i taget. Minns att två av dem var benzodiazepiner. En kompetent läkare ska inte låta sig övertalas till sådant, oavsett vad patienten säger. Hon fick läggas in på Ackis för avgiftning. Hoppas som sagt att fler inte utsätts för denna mans vårdslöshet och plumpa beteende. Han har redan visat alltför många gånger att han inte är lämplig att behandla patienter öht.
Citera
2024-12-27, 02:32
Medlem
Skulle någon kunna ta fram hans aktuella adress idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in