2024-12-26, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Surely McSurely. Du säger det ja. Det ligger i dina händer att visa det. Varför gör du inte det?

De som läser tråden har sett vad vi har skrivit, har fått mina mått, kan själv utföra experimentet och se att jag har rätt och att ni har fel. Det räcker för mig och vad en sådan meningslös människa som du skriver framöver kommer jag helt ignorera.
Citera
2024-12-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.

För det första pratar vi om under horisonten. De nedre delarna ser ut att ligga under horisonten.

För det andra innehåller ditt tankeexperiment inget hinder. Din våg ligger under siktlinjen till tornet.

Citat:
Vem som helst kan utföra testet och inse att jag har rätt.

Hmmm... trots ditt påstående så är det ytterst få som inser att du har rätt.

Citat:
De som läser tråden har sett vad vi har skrivit, har fått mina mått, kan själv utföra experimentet och se att jag har rätt och att ni har fel. Det räcker för mig och vad en sådan meningslös människa som du skriver framöver kommer jag helt ignorera.

Du måste ju ändå tycka att det är lite trist att de enda som läser tråden är begåvningsreserven och de som gillar lyteskomik. Dina påståenden i en idiottråd i kategorin "alternativa teorier" kommer inte ge så storr intryck, om du verkligen vill höras föreslår jag en annan plats än den här tummelplatsen för dårar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-12-26 kl. 21:35.
Citera
2024-12-26, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
För det första pratar vi om under horisonten. De nedre delarna ser ut att ligga under horisonten.

För det andra innehåller ditt tankeexperiment inget hinder. Din våg ligger under siktlinjen till tornet.

Hmmm... trots ditt påstående så är det ytterst få som inser att du har rätt.

Du fattar fortfarande inte att det även är hinder som skapar horisonten? Det grundläggande i det hela är att vid tillräckligt långt avstånd mellan ett hinder och ett föremål, kommer leda till att föremålet framför kommer tillslut att skymmas av hindret. Att du inre inser det efter experiment bevisar bara att du antingen larvar dig eller ljuger. Det är ju inte så seriös diskussionsföring eller hur?
Citera
2024-12-26, 21:37
Medlem
Citat:
Du är helt väck i dina "tankegångar". Low-leftie tyvärr. Nu när det är jobbigt att förklara sitt feltänk är alla dumma mot dig. Stackare.
Nej, du har inte rätt i någon post i denna tråden tyvärr.
Citera
2024-12-26, 21:39
Medlem
Citat:
Du fattar fortfarande inte att det även är hinder som skapar horisonten? Det grundläggande i det hela är att vid tillräckligt långt avstånd mellan ett hinder och ett föremål, kommer leda till att föremålet framför kommer tillslut att skymmas av hindret. Att du inre inser det efter experiment bevisar bara att du antingen larvar dig eller ljuger. Det är ju inte så seriös diskussionsföring eller hur?

Nej det är ingen normal människa som fattar vad du säger.

Citat:
... att vid tillräckligt långt avstånd mellan ett hinder och ett föremål, kommer leda till att föremålet framför kommer tillslut att skymmas av hindret. ...

Fattar inte hur 1m våg kan dölja 180 meter torn.. Du har kört fast, kan du inte rita och förklara?
Citera
2024-12-26, 21:39
Avslutad
Citat:

Du måste ju ändå tycka att det är lite trist att de enda som läser tråden är begåvningsreserven och de som gillar lyteskomik. Dina påståenden i en idiottråd i kategorin "alternativa teorier" kommer inte ge så storr intryck, om du verkligen vill höras föreslår jag en annan plats än den här tummelplatsen för dårar.

Denna tråden handlar om att jorden eventuellt är platt, det är just det jag diskuterar här, vad ni gör i tråden, som gång på gång idiotförklarar användare som har åsikter och teorier om ämnet, är ju helt obegripligt. Har ni inget vettigare för er än att skriva 30-talet inlägg i en tråd varje dag om en teori ni idiotförklarar och hånar?
Citera
2024-12-26, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du är helt väck i dina "tankegångar". Low-leftie tyvärr. Nu när det är jobbigt att förklara sitt feltänk är alla dumma mot dig. Stackare.
Nej, du har inte rätt i någon post i denna tråden tyvärr.

Jag har just bevisat att jag har rätt via ett experiment, vad åstadkom du i ditt snart tusende inlägg i tråden? Vad gör du ens här?
Citera
2024-12-26, 21:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har just bevisat att jag har rätt via ett experiment, vad åstadkom du i ditt snart tusende inlägg i tråden? Vad gör du ens här?

Du har inte bevisat skit. Du påstår dig däremot ha bevis - vilka du av någon anledning inte vill visa oss.

Man undrar varför
Citera
2024-12-26, 21:46
Medlem
Citat:
Denna tråden handlar om att jorden eventuellt är platt, det är just det jag diskuterar här, vad ni gör i tråden, som gång på gång idiotförklarar användare som har åsikter och teorier om ämnet, är ju helt obegripligt. Har ni inget vettigare för er än att skriva 30-talet inlägg i en tråd varje dag om en teori ni idiotförklarar och hånar?

Det minsta man kan begära är väl att du förklarar dina alternativa teorier på ett sätt som andra begriper?

Rita och förklara hur en 1m hög våg kan dölja ett 180 meter högt torn på en platt jord. Påståendet är extremt svårbegripligt och du behöver vara väldigt tydlig så att vi andra idioter kan förstå.
Citera
2024-12-26, 21:47
Avslutad
Citat:
Nej det är ingen normal människa som fattar vad du säger.

Fattar inte hur 1m våg kan dölja 180 meter torn.. Du har kört fast, kan du inte rita och förklara?

Du har alltså skrivit över 3000 inlägg i en tråd vars ämne du idiotförklarar. Det är ju inte friskt någonstans. 😄 Så jag förväntar mig inte att en sådan person ska begripa något.

Det är ingen idé du citerar mig mer för jag kommer inte svara. Diskutera med någon annan tack.
Citera
2024-12-26, 21:55
Medlem
Citat:
Du har alltså skrivit över 3000 inlägg i en tråd vars ämne du idiotförklarar. Det är ju inte friskt någonstans. 😄 Så jag förväntar mig inte att en sådan person ska begripa något.

Det är ingen idé du citerar mig mer för jag kommer inte svara. Diskutera med någon annan tack.

Men ditt problem är ju att ingen utanför ditt boende begriper vad du menar. Du för helt enkelt fram en tes som går tvärtemot den gängse uppfattningen hos världens samlade fysiker och ingenjörer. Och det kräver ju faktiskt att du är extra tydlig.

Citat:
... är ju inte friskt någonstans ...

Jag skulle nog vilja kontra med att det inte är riktigt friskt att tro att man som en lallande lekman vet mer än de som faktiskt har studerat ämnet. För att citera någon annan så är det väldigt mycket upper-left över ditt beteende. Och nej, du kommer inte att kunna kompensera din misslyckade skolgång genom att skriva ovetenskapligt skit på ett forum. Du har fel och vetenskapen har rätt och detta oavsett hur gärna du vill motsatsen. Du fick med stor sannolkhet inte ett godkännt betyg i fysik på gymnasiet och du får definitivt underkänt nu. Lär dig leva med det.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-12-26 kl. 22:16.
Citera
2024-12-26, 21:57
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag har som sagt skrivit måtten och resultatet, experimentet tar 2 minuter att genomföra och beviset är att föremålet längre bort kommer skymmas helt tillslut av ett mindre objekt framför.

Vem som helst kan utföra testet och inse att jag har rätt.

Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.
Men kan du inte visa dina bilder på experimentet för mig då?
Jag har supit hela kvällen och är aspackad, så jag hittar inte tumstocken. Så jag kan inte göra det där.
Snälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in