2024-12-26, 21:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men gör det bara så denna diskussion kan slutföras, är du rädd för att resultatet ska visa hur fel du haft hela tiden eller?

Men fan, langa dina revolutionerande resultat då. Vill du inte visa att du har rätt? Det du påstår är ju lite… okonventionellt om man säger…
Citera
2024-12-26, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men fan, langa dina revolutionerande resultat då. Vill du inte visa att du har rätt? Det du påstår är ju lite… okonventionellt om man säger…

Jag har redan skrivit vilka mått jag använde och hur resultatet blev, gör detsamma och justera avståndet för att se att föremålet täcks mer och mer ju längre ifrån det är, vad är problemet?
Citera
2024-12-26, 21:04
Medlem
Citat:
Och vilken enhet använder klåparen sig av?

Otroligt underhållande. Vad spelar enheten för roll?
Citera
2024-12-26, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Tornet var 1000, vågorna var 1 och kamerahöjden var 2. Avståndet mellan kameran och tornet var 100000 och jag flyttade vågorna från 1 till 100000

Du har ingen som helst reflektion på varför du för den här debatten på internets baksida och inte på någon lite mer välrenomerad plats?

Citat:
Otroligt underhållande. Vad spelar enheten för roll?

Tornet var 1000 vad?

Jag ska göra experimentet med samma mått som du har för att se vad jag får för resultat.
Citera
2024-12-26, 21:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tornet var 1000 vad?

Jag ska göra experimentet med samma mått som du har för att se vad jag får för resultat.

Enheten kvittar väl? Eller vilken roll spelar skalan?
Citera
2024-12-26, 21:09
Medlem
Citat:
Tornet var 1000 vad?

Tornet var 1000 enheter.

Har du en skiss på hur det ser ut när en 10 hög dammtuss döljer ett 1000 torn? Tror inte så många hänger med så det vore bra med en illustration.

Citat:
Jag ska göra experimentet ....

Glöm inte att dokumetera inklusive en skalenlig skiss.
Citera
2024-12-26, 21:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Tornet var 1000 vad?

Använd enheten millimeter då, eftersom du inte förstår vad WilleGarvin skriver.
Citera
2024-12-26, 21:14
Avslutad
Citat:
Tornet var 1000 enheter.

Har du en skiss på hur det ser ut när en 10 hög dammtuss döljer ett 1000 torn? Tror inte så många hänger med så det vore bra med en illustration.

Glöm inte att dokumetera inklusive en skalenlig skiss.

Insåg du nu hur fel du hade så du känner dig tvungen att larva dig angående experimentet? Det kanske har gått upp för dig nu hur efterbliven du är? Då kanske det är bättre att hålla käften istället för att håna andra.
Citera
2024-12-26, 21:16
Avslutad
Citat:
Enheten kvittar väl? Eller vilken roll spelar skalan?

Har du gjort experimentet eller inte? Är det jobbigt när saker och ting ställs på sin spets och du inte kan prata bort det med massa innehållslöst skitsnack?
Citera
2024-12-26, 21:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har du gjort experimentet eller inte? Är det jobbigt när saker och ting ställs på sin spets och du inte kan prata bort det med massa innehållslöst skitsnack?

Du har ju nu i denna stund alla möjligheter att räta ut en del frågetecken och dra ner byxorna på mig. Why not do it? Du tog väl bilder?
Citera
2024-12-26, 21:21
Avslutad
Citat:
Du har ju nu i denna stund alla möjligheter att räta ut en del frågetecken och dra ner byxorna på mig. Why not do it? Du tog väl bilder?

Jag har som sagt skrivit måtten och resultatet, experimentet tar 2 minuter att genomföra och beviset är att föremålet längre bort kommer skymmas helt tillslut av ett mindre objekt framför.

Vem som helst kan utföra testet och inse att jag har rätt.

Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.
Citera
2024-12-26, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har som sagt skrivit måtten och resultatet, experimentet tar 2 minuter att genomföra och beviset är att föremålet längre bort kommer skymmas helt tillslut av ett mindre objekt framför.

Vem som helst kan utföra testet och inse att jag har rätt.

Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.

Surely McSurely. Du säger det ja. Det ligger i dina händer att visa det. Varför gör du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in