2024-12-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det går att se tidigare år om man har den inloggningen.
Ja den inkomsten 2023 var konstig, 1.772 400 kr. Men 2022 var det bara 134 280 kr.
2021 var det 184 224 kr och då hade han betalningsanmärkning med som är borta sen.
Vad kan ha hänt där? 2021 och 2022 hade han inte ens en inkomst som knappt går att leva på.

M*locco står dessutom skriven som ägare av två gamla husvagnar och 5 bilar enligt mrkoll.
En Adria 450 från 1972 som han skaffade 2017-02-28 och en Polar Vagnen 550 från 1986 som han skaffade 2021-06-01. Hyr han ut dom med?

Bilarna är två gamla Passat. Passat 1994 som han har ägt sedan 2015-05-08 och den är avställd och inte besiktad sedan 2008.
Passat 2003 som han har ägt sedan 2024-02-20 och den är också avställd och inte besiktad sedan 2023-05-25, den bilen är importerad.
Volkswagen Sharan 1997 som han har ägt sedan 2017-09-23. Den är också avställd sedan 2014-01-30 och gick inte genom besiktningen 2013-08-26.
Nissan X-Trail 2004 som han har ägt sedan 2019-11-23 och den är avställd sedan 2019-11-23 trots att den var godkänd vid besiktningen 2018-07-12.
Porsche Cayenne 2009 som han har ägt sedan 2024-02-20 och den är senast besiktigad 2024-09-12.

4 avställda gamla bilar och en Porsche som han har ägt i 10 månader och som är den enda bilen som är i trafik.

Vad är det för bil som eldades upp? Vem av dom 5 männen i huset är den som är död?

Huset ser ju inte så fräscht ut. https://www.booli.se/bostad/3321776

Om jag inte missminner mig så står det en husvagn nere på tomten. Eller iaf stod där tidigare.
Porschen står på uppfarten.
Citera
2024-12-26, 20:23
Medlem
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter rör det sig om en man i 30-årsåldern som satt död i baksätet när han hittades.

Den sensate tiden så har jag nog bara sett en kille där i 30-års åldern, han går runt och plockar svamp i skogen emellanåt och lyssna på ganska hög musik, hårdrock, polsk skulle jag gissa på.
Har sett honom gå runt i grannskapet en del och eftersom det är några som renoverar och det står maskiner och redskap lite varstans så har jag och någon mer varit lite orolig för att han rekar för att stjäla något.

Kan man se hur länge 30-åringen varit skriven på addressen? Den killen som jag tänker på har jag iaf inte sett häromkring sedan särskilt lång tid tillbaka.

Edit. ser nu att det även finns en 30-åring anhållen så chansen att det är svamp-killen som brann minskar ju till åtminstonde hälften.
Senast redigerad av fdrhb8723 2024-12-26 kl. 20:26.
Citera
2024-12-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Den sensate tiden så har jag nog bara sett en kille där i 30-års åldern, han går runt och plockar svamp i skogen emellanåt och lyssna på ganska hög musik, hårdrock, polsk skulle jag gissa på.
Har sett honom gå runt i grannskapet en del och eftersom det är några som renoverar och det står maskiner och redskap lite varstans så har jag och någon mer varit lite orolig för att han rekar för att stjäla något.

Kan man se hur länge 30-åringen varit skriven på addressen? Den killen som jag tänker på har jag iaf inte sett häromkring sedan särskilt lång tid tillbaka.

Edit. ser nu att det även finns en 30-åring anhållen så chansen att det är svamp-killen som brann minskar ju till åtminstonde hälften.

Antar att 30 åringen som sitter anhållen är den 36 åriga mannen som är skriven på adressen.
Frågan blir då vem 30 åringen är som hittades i den utbrända bilen ?
Citera
2024-12-26, 23:30
Medlem
CottageQueens avatar
[quote=Timeout|90509439]Lite kortare citat är bra.

Uppgifter: Anhållna för mordet i Bollebygd kopplas till samma adress
Publicerad 18.05 2024-12-26

En person hittades död i en brinnande bil i Bollebygd under julaftonsnatten.
Nu sitter fem personer anhållna.
Alla kopplas till en adress i en grannkommun, enligt uppgift till Aftonbladet.

Enligt Aftonbladets uppgifter rör det sig om en man i 30-årsåldern som satt död i baksätet när han hittades.

I går anhölls fem personer av åklagare, skäligen misstänkta för mordet. Enligt polisen är personerna i 30-årsåldern och uppåt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppeb0J/uppgifter-anhallna-for-mordet-i-bollebygd-kopplas-till-samma-adress

Det andra fetade av mig: ska det tolkas som att det inte är personerna i huset i närområdet?
Citera
2024-12-26, 23:45
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
storhelg så jag gissar det inte 100% bemanning .
Så bra jobbat

[quote=CottageQueen|90511187]
Citat:
Lite kortare citat är bra.

Uppgifter: Anhållna för mordet i Bollebygd kopplas till samma adress
Publicerad 18.05 2024-12-26

En person hittades död i en brinnande bil i Bollebygd under julaftonsnatten.
Nu sitter fem personer anhållna.
Alla kopplas till en adress i en grannkommun, enligt uppgift till Aftonbladet.

I går anhölls fem personer av åklagare, skäligen misstänkta för mordet. Enligt polisen är personerna i 30-årsåldern och uppåt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppeb0J/uppgifter-anhallna-for-mordet-i-bollebygd-kopplas-till-samma-adress

Det andra fetade av mig: ska det tolkas som att det inte är personerna i huset i närområdet?

Bilen brann i Bollebygds kommun - nästan på kommungränsen mellan Bollebygds kommun och Härryda kommun.
De misstänkta bor inte så långt ifrån bilbranden - men i Härryda kommun
Citera
2024-12-26, 23:53
Medlem
CottageQueens avatar
[quote=Vasaduva|90511277]
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen

Bilen brann i Bollebygds kommun - nästan på kommungränsen mellan Bollebygds kommun och Härryda kommun.
De misstänkta bor inte så långt ifrån bilbranden - men i Härryda kommun

Aha, tack! Ja, då låter det ju som att polisen är något på spåren, minst sagt.

Edit; blev något fel med citeringen, hm.
Citera
2024-12-27, 00:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723

Kan man se hur länge 30-åringen varit skriven på adressen? Den killen som jag tänker på har jag iaf inte sett häromkring sedan särskilt lång tid tillbaka.

Den 36 åring, A*rian, som bor på adressen står skriven där sedan 2024-10-07.
Han bodde tidigare i Angered.
Mejramgatan 8 Angered
Flyttade till denna tidigare adress 2020-12-08
Angeredsvinkeln 9 Angered
Flyttade till denna tidigare adress 2022-08-17

Han har även ett företag, en enskild firma som ska arbeta med - Byggande av bostadshus och andra byggnader och - Lokalvård.
Bolaget registrerat: 2024-01-05
Men har står inte som ägare till någon bil. Lite svårt att jobba med det som hans firma är registrerad för.
Men bilen kan stå på bolaget.
Han är Registrerad för F-skatt. Aktiv i momsregistret.
Han finns på Lexbase men för vad vet jag inte.

Men konstigt nog har han noll taxerat dom sista 3 åren och enligt ratsit har han inte betalningsanmärkning 2021 men har det 2022 och 2023.
Citera
2024-12-27, 02:00
Medlem
Bor i området, passerade fastigheten precis. Står polisbil utanför med ljus på 01:45. Måste finnas något intressant där.
Citera
2024-12-27, 02:40
Medlem
Smygknullarns avatar
Har gängkriminella hittat till Bollebygd? Inget är lägre fredat.
Citera
2024-12-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn

Förvisso långsökt, men;
Också lite märkligt att typerna i huset passar väldigt väl in på sorten som skulle kunna tänkas utföra sabotage mot vatten och annan infrastruktur, på uppdrag av främmande makt: Östeuropeer, troligt missbruk och trolig villighet till att ta emot svarta pengar.
Vattensabotage har alltså skett två gånger strax innan Jul, i Tranemo och Bollebygd.

Ska bli intressant att se vart utredningen tar vägen.
Citera
2024-12-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn

Någon form av öst-stats maffia / low lifes. De har bott här länge och alltid varit stökiga men nu har de överträffas sig själva verkar det som.
Citera
2024-12-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Förvisso långsökt, men;
Också lite märkligt att typerna i huset passar väldigt väl in på sorten som skulle kunna tänkas utföra sabotage mot vatten och annan infrastruktur, på uppdrag av främmande makt: Östeuropeer, troligt missbruk och trolig villighet till att ta emot svarta pengar.
Vattensabotage har alltså skett två gånger strax innan Jul, i Tranemo och Bollebygd.

Ska bli intressant att se vart utredningen tar vägen.

Efter att ha pratat med dom någon enstaka gång så tror jag att det är att överskatta deras förmågor. Men klart att det krävs kanske inte mycket för att vara hantlangare eller springpojk i sådana ärenden heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in