2024-12-26, 18:46
Medlem
Enligt AB satt personen i baksätet på bilen.
Citera
2024-12-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Osäker på efternamnen, ena är Italienskt har jag hört men regplåtarna på bilarna som inte är svenska är polska vad jag sett. Kanske blandat ursprung. Kanske inte spelar någon roll...

Han med det italiensk-klingande efternamnet heter även Piotr i förnamn. Piotr är ett polskt namn.
Citera
2024-12-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Finns ju folk från mellanöstern som är relativt ljusa och lätt skulle kunnas tas för en etnisk svensk. Så helt omöjligt är det ju inte.

Visst är det så, kan ju inte utesluta det men jag har aldrig fått de stereotypiska vibbarna från någon där som jag hade förväntat mig få från en rappare från mena. Men individer är individer.
Citera
2024-12-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinna-och-fyra-man-anhallna--efter-bilbranden-i-bollebygd/

Det har bott en kvinna på adressen vet jag men det var ett bra tags sen jag såg henne

Jag har sett en kvinna där också men det var ett tag sedan nu.
Tyckte hon körde en bil som liknade den som brann men varken minnet eller bilden på bilen är nog tillräckligt bra för säga något med säkerhet. Hon hade ett ganska tydligt signalement så henne kanske man skulle kunna beskriva för polisen om det mot förmodan visar sig att det är en kvinna som de hittade i utbrända bilen.
Citera
2024-12-26, 19:13
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Jenkins
Hela grejen är konstig.

Detta är en parkering precis brevid en landsväg. Väldigt öppet med många hus i närheten. Alla har utsikt över sjö och parkeringsplats.

Hade jag försökt göra mig av med ett lik hade jag kastat det i sjön alternativt kört 2 km till och hamnat mitt i urskogen med massor av småstigar och vägar. Man hade kunnat tutta på bilen där och då hade den brunnit fortfarande utan en käft som sett den.

Varför?
Stress? Dumhet? Självmord?

Känns som de ville att polisen skulle komma.

Rationaliteten på polacker när de är packade är nog något förminskad.
De åker bara runt och skriker Bobr Kurwa var helst de beger sig.
Citera
2024-12-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Jenkins
Hela grejen är konstig.

Detta är en parkering precis brevid en landsväg. Väldigt öppet med många hus i närheten. Alla har utsikt över sjö och parkeringsplats.

Hade jag försökt göra mig av med ett lik hade jag kastat det i sjön alternativt kört 2 km till och hamnat mitt i urskogen med massor av småstigar och vägar. Man hade kunnat tutta på bilen där och då hade den brunnit fortfarande utan en käft som sett den.

Varför?
Stress? Dumhet? Självmord?

Känns som de ville att polisen skulle komma.

Jag skulle gissa på fullskalig panik.
Citera
2024-12-26, 19:21
Avslutad
Senaste är att fyra män och en kvinna anhållna.

Min teori är att det är en av dem 5 männen som va död i bilen.
Citera
2024-12-26, 19:27
Medlem
Hotellet Hjortviken som ligger i Hindås har under drygt två år byggts om till Hjortviken Country Club. Ett jätteprojekt där flera stora byggföretag varit på plats och som vanligt med 70 procent utländska byggarbetare. Antagligen är de jullediga nu och har passat på att kröka till och blivit osams. Hände precis samma sak inte så långt därifrån i våras i Hällesåker. Ett hus med sex polacker samtliga byggarbetare där en slogs ihjäl av de andra efter ett fylleslag.
Citera
2024-12-26, 19:32
Medlem
Enl expressen/aftonbladet är den döda en man i 30års åldern.
Om man kollar på ratsit ser man att den yngsta på adressen är 36.
Tror detta får en snabb lösning ganska säker på att det finns många ip-kameror längs vägen och framförallt hos dom som bor brevid den aktuella adressen.
Citera
2024-12-26, 19:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Gjorde en lönekoll på alla på fastigheten. Lite tragiskt. 3 av dom har betalningsanmärkningar men ingen inkomst alls.
En har 129' i årsinkomst.
Husägaren har 1,7m i lön 2023... Kanske tömt bolaget just det året. Går det att se tidigare år? Men varför ta allt i lön? utdelning hamnar under kategorin "kapital" under inkomstupplysning eller?

Någon som gått runt sjön borta vid stranden? Går det att gå runt eller är det avspärrat?
Funderar på att ta en promenad och se hur bilen ser ut.
Ja det går att se tidigare år om man har den inloggningen.
Ja den inkomsten 2023 var konstig, 1.772 400 kr. Men 2022 var det bara 134 280 kr.
2021 var det 184 224 kr och då hade han betalningsanmärkning med som är borta sen.
Vad kan ha hänt där? 2021 och 2022 hade han inte ens en inkomst som knappt går att leva på.

M*locco står dessutom skriven som ägare av två gamla husvagnar och 5 bilar enligt mrkoll.
En Adria 450 från 1972 som han skaffade 2017-02-28 och en Polar Vagnen 550 från 1986 som han skaffade 2021-06-01. Hyr han ut dom med?

Bilarna är två gamla Passat. Passat 1994 som han har ägt sedan 2015-05-08 och den är avställd och inte besiktad sedan 2008.
Passat 2003 som han har ägt sedan 2024-02-20 och den är också avställd och inte besiktad sedan 2023-05-25, den bilen är importerad.
Volkswagen Sharan 1997 som han har ägt sedan 2017-09-23. Den är också avställd sedan 2014-01-30 och gick inte genom besiktningen 2013-08-26.
Nissan X-Trail 2004 som han har ägt sedan 2019-11-23 och den är avställd sedan 2019-11-23 trots att den var godkänd vid besiktningen 2018-07-12.
Porsche Cayenne 2009 som han har ägt sedan 2024-02-20 och den är senast besiktigad 2024-09-12.

4 avställda gamla bilar och en Porsche som han har ägt i 10 månader och som är den enda bilen som är i trafik.

Vad är det för bil som eldades upp? Vem av dom 5 männen i huset är den som är död?

Huset ser ju inte så fräscht ut. https://www.booli.se/bostad/3321776
Senast redigerad av Timeout 2024-12-26 kl. 19:45.
Citera
2024-12-26, 20:01
Medlem
Får grova zigenar-vibbar här…
Citera
2024-12-26, 20:10
Medlem
Timeouts avatar
Lite kortare citat är bra.

Uppgifter: Anhållna för mordet i Bollebygd kopplas till samma adress
Publicerad 18.05 2024-12-26

En person hittades död i en brinnande bil i Bollebygd under julaftonsnatten.
Nu sitter fem personer anhållna.
Alla kopplas till en adress i en grannkommun, enligt uppgift till Aftonbladet.

Enligt Aftonbladets uppgifter rör det sig om en man i 30-årsåldern som satt död i baksätet när han hittades.

I går anhölls fem personer av åklagare, skäligen misstänkta för mordet. Enligt polisen är personerna i 30-årsåldern och uppåt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppeb0J/uppgifter-anhallna-for-mordet-i-bollebygd-kopplas-till-samma-adress

Kvinna och fyra män anhållna efter bilbranden i Bollebygd
Publicerad 26 dec 2024 kl 17.24

Larmet till räddningstjänsten kom strax före midnatt på julafton. En bil stod i brand på en lantligt belägen parkeringsplats vid en sjö i Bollebygds kommun, mellan Göteborg och Borås.
En man som bor i närheten har berättat att han såg en bil stå på parkeringsplatsen när han körde hem från ett julfirande en stund innan larmet kom.

På juldagens eftermiddag gick polisen ut med att fem män var anhållna för mord.
Åklagarmyndigheten korrigerar nu den uppgiften något. Det rör sig om fyra män och en kvinna, som alla är fortsatt anhållna på den lägre misstankegraden. De anhållnas ålder varierar från 35-årsåldern upp till 60-årsåldern.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinna-och-fyra-man-anhallna--efter-bilbranden-i-bollebygd/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in