2024-12-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Biarean är 80 kvm, boarean är 160 kvm.

Det underligaste är väl att en Spendrup är skriven där. Ägaren?

Du har rätt, lästa hastigt och slarvigt. 160 + 80 är ändå inte litet för 5 personer.
Är Spendrup ett egenartat efternamn?
Citera
2024-12-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Biarean är 80 kvm, boarean är 160 kvm.

Det underligaste är väl att en Spendrup är skriven där. Ägaren?

Som jag har uppfattat det så är det han med det italienskt klingande namnet som är ägaren av huset.
Kan även hitta bilder på en Spendrup som har rätt förnamn och känner inte igen honom. Ovanligt namn så är nog liten risk för att det skulle vara någon annan än han som är skriven på addressen. Verkar arbeta som chaufför, kanske fördommsfullt men nog inte ägaren.

Edit, jag kollade upp lagfarten och M*locco som är ägare.
Senast redigerad av fdrhb8723 2024-12-26 kl. 10:56.
Citera
2024-12-26, 11:59
Medlem
Gjorde en lönekoll på alla på fastigheten. Lite tragiskt. 3 av dom har betalningsanmärkningar men ingen inkomst alls.
En har 129' i årsinkomst.
Husägaren har 1,7m i lön 2023... Kanske tömt bolaget just det året. Går det att se tidigare år? Men varför ta allt i lön? utdelning hamnar under kategorin "kapital" under inkomstupplysning eller?

Någon som gått runt sjön borta vid stranden? Går det att gå runt eller är det avspärrat?
Funderar på att ta en promenad och se hur bilen ser ut.
Citera
2024-12-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Gjorde en lönekoll på alla på fastigheten. Lite tragiskt. 3 av dom har betalningsanmärkningar men ingen inkomst alls.
En har 129' i årsinkomst.
Husägaren har 1,7m i lön 2023... Kanske tömt bolaget just det året. Går det att se tidigare år? Men varför ta allt i lön? utdelning hamnar under kategorin "kapital" under inkomstupplysning eller?

Någon som gått runt sjön borta vid stranden? Går det att gå runt eller är det avspärrat?
Funderar på att ta en promenad och se hur bilen ser ut.

Bilen är bortforslad enligt bilder i media under gårdagen.
Citera
2024-12-26, 14:53
Medlem
Walleyes avatar
Åkte förbi innan idag, bilen borta och inga avspärrningar. En polisbil åkte därifrån när jag kom.
Citera
2024-12-26, 16:09
Avslutad
Med den informationen som hittills finns om dessa suspekta 5 som blivit tagna , undrar man ju om det är någon av dem som kommit tillbaka till huset ?

Är huset fortfarande avspärrat ?

Edit : Fem män anhölls under juldagen, misstänkta för mord vid en badplats i Bollebygd. Efter flera utredningsåtgärder kommer männen nu att bli förhörda av polisen under torsdagen. Urklippt ur Borås tidning.

De har blivit anhållna misstänkta för mord , då borde väl misstankegraden ha ökat.
Senast redigerad av Lappaz 2024-12-26 kl. 16:20.
Citera
2024-12-26, 16:35
Medlem
Är det dom som har en mörk passatkombi? Den jag tänker på är Polskreggad.
Citera
2024-12-26, 16:40
Medlem
Förmodligen mord. En klassisker man ser vid film. Man åker till avskild plats och sen tänder eld på bilen så att alla bevis ska försvinna.
Citera
2024-12-26, 16:42
Avslutad
Citat:
Som jag har uppfattat det så är det han med det italienskt klingande namnet som är ägaren av huset.
Kan även hitta bilder på en Spendrup som har rätt förnamn och känner inte igen honom. Ovanligt namn så är nog liten risk för att det skulle vara någon annan än han som är skriven på addressen. Verkar arbeta som chaufför, kanske fördommsfullt men nog inte ägaren.

Edit, jag kollade upp lagfarten och M*locco som är ägare.
Ägaren till huset då kanske som de andra mördat och bränt upp i hopp om att få ta huset.
Det ska var 4 st som bor i huset - men vem är den 5:e anhållne mannen ?

Blir garanterat en lugnare atmosfär i det området nu.
Hittar polisen skulder i dessa 5 , så tar kronofogden huset.
Citera
2024-12-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Ägaren till huset då kanske som de andra mördat och bränt upp i hopp om att få ta huset.
Det ska var 4 st som bor i huset - men vem är den 5:e anhållne mannen ?

Blir garanterat en lugnare atmosfär i det området nu.
Hittar polisen skulder i dessa 5 , så tar kronofogden huset.

Det är 5 män skrivna på adressen.
Citera
2024-12-26, 17:49
Avslutad
Citat:
Jag har sett en hel del folk röra sig i anknytning till det huset men aldrig någon blatte. Inte en enda. Behöver ju inte betyda något..

Finns ju folk från mellanöstern som är relativt ljusa och lätt skulle kunnas tas för en etnisk svensk. Så helt omöjligt är det ju inte.
Citera
2024-12-26, 17:50
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Fyra män och en kvinna är anhållna misstänkta för mord efter att en död person hittats i en utbränd bil i Bollebygds kommun natten mot juldagen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinna-och-fyra-man-anhallna--efter-bilbranden-i-bollebygd/

Det har bott en kvinna på adressen vet jag men det var ett bra tags sen jag såg henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in