Citat:
Ursprungligen postat av
CLJA
Vilka lögner?
Hänvisa till något nu.
Lögn
Polisen har ringt mig och bett mig hålla koll
Lögn
Socialtjänsten ringde och ville att vi låg och tryckte som en gurka och en fet kanin i en bil för att storma din lägenhet och se om Linnea var där
Lögn
Jag är utsedd som "säkerhetsperson" av socialtjänsten (med särskilda rättigheter) - existerar inte, däremot kontakt/umgängesstöd som föräldrarna godkänner och som har noll rättighet och insyn utöver det föräldrarna godkänner.
Lögn
Det är ett pärlband av lögner som ramlat ur Jocke - orkar inte ens försöka upprepa allt...
Han ljuger som om det sitter i hans förlängda ryggmärg att göra det - och lögnerna har alltid ett av två syften..
Det första är att tillskriva sig själv makt och betydelse som han inte har
Det andra är att dra på sig offerkofta för att vinna sympatier för saker han inte är drabbad av eller angår honom...
Jocke är en människa som bara ser sitt eget jag, jag, jag, jag, jag - det är vad som finns i hans upplevelse och medvetande .. mest makt, mest synd om, den enda som kan, expert på allt osv osv.
Jag tror han vill ha bort Linnea för att Linnea tog Chrippas uppmärksamhet från honom själv. Det blev nästan som om Linnea betydde mer än Jocke för Chrippa - och det är oacceptabelt.
Och Jocke har verkligen svårt för att Linnea älskar Chrippa och inte ser Jocke som Guden hon vill ha.. Hon fattar liksom inte hans stora betydelse för allt.