2024-12-25, 19:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Hon har nog mer sitt eget blivande brottsregister att oroa sig över. Hon bokade tågbiljett till C väl medveten om att han inte får lämna Linköping. Framjande av flykt finns i brottsbalken. Sen har vi hennes inblandning i hans penningtvätt och inte att förglömma borde C anmäla henne för falsk tillvitelse angående incidenten där hon fick honom häktad för våld.

De flesta fattar att om det är någon som är våldsam i det förhållandet, så är det inte C. Han skriker mest men slåss tror jag inte han gör.
Hur vet du att hon bokade någon biljett?
När han häktades så medverkade hon motvillig och det är ingen "falsk tillvitelse" och inget hon kan åka på alls.
Försöker du skrämma kvinnor från att anmäla? Varför då i så fall? Slår du själv kvinnor?
Citera
2024-12-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du att hon bokade någon biljett?
När han häktades så medverkade hon motvillig och det är ingen "falsk tillvitelse" och inget hon kan åka på alls.
Försöker du skrämma kvinnor från att anmäla? Varför då i så fall? Slår du själv kvinnor?

Vad tramsig du är. Du borde hänga med lite bättre i turerna i alla streams och släppta telefonsamtal. Då slipper du stå som ett hjon i farstun och fråga om precis allt.
Citera
2024-12-25, 19:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Vad tramsig du är. Du borde hänga med lite bättre i turerna i alla streams och släppta telefonsamtal. Då slipper du stå som ett hjon i farstun och fråga om precis allt.
Jag har hängt med. Det är din tolkning och dina uttalanden jag ifrågasätter.
Citera
2024-12-25, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Spekulationer kring Linnea och Chrippa gör att jag vill göra en sak tydlig.
Jag skulle aldrig backa att han slår henne, eller anse att hon skall stanna och skydda honom.
Tvärtom - gör han det så skall hon ta sig därifrån.

Det innebär inte att det skulle ge Jocke och hundarna rätt i vad de utsatt Linnea och Chrippa för.
Det drev Jocke startat mot sin bror och Linnea och de övertramp av både personlig integritet, Chrippas föräldraskap och de lagbrott som Jocke begått försvinner inte även om Chrippa gör fel någonstans.
Jag kan ha fler tankar i huvudet än en enkelriktat åt gången.

Med det sagt så ser jag inget som tyder på att Linnea blivit slagen och anser det vara spekulationer på låg nivå som man bör avhålla sig ifrån om man vill tas som annat än slaskspridare.
Senast redigerad av micro113 2024-12-25 kl. 19:53.
Citera
2024-12-25, 20:09
Medlem
Citat:
Jag har hängt med. Det är din tolkning och dina uttalanden jag ifrågasätter.

Biljetterna har kommit ut med Linneas nummer.
Bokat i Linneas nummer.
Bokningen var i Linneas nummer.

Sen om Chrippa gjort det mot hennes vilja då är det ett brott.
Har Linnea godkänt så är det skyddande av brottsling.
Biljetterna finns tidigare i tråden.
Citera
2024-12-25, 20:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Biljetterna har kommit ut med Linneas nummer.
Bokat i Linneas nummer.
Bokningen var i Linneas nummer.
Det bevisar inte att hon beställt något. Hennes mobil sitter inte fast i henne, så vem som helst med tillgång till hennes inlogg kan ha beställt biljetter.
Jag använder min mans inlogg hela tiden och han använder min -- nu pratar vi bl a bank-id och seriösa konton osv.

Citat:
Sen om Chrippa gjort det mot hennes vilja då är det ett brott.
Har Linnea godkänt så är det skyddande av brottsling.
Biljetterna finns tidigare i tråden.
Det är bara ett brott om hon väljer att anmäla det som brott.
Det kan inte du eller polisen avgöra.
Nej, det är inte skyddande av brottsling att han som hennes sambo använder en tjänst som hon tidigare låtit honom använda. Det är däremot brott om hon bestämmer att han inte fick gör det den gången.
Citera
2024-12-25, 20:13
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig backa att han slår henne, eller anse att hon skall stanna och skydda honom.

Det innebär inte att det skulle ge Jocke och hundarna rätt i vad de utsatt Linnea och Chrippa för.
Det drev Jocke startat mot sin bror och Linnea och de övertramp av både personlig integritet, Chrippas föräldraskap och de lagbrott som Jocke begått försvinner inte även om Chrippa gör fel någonstans.

Med det sagt så ser jag inget som tyder på att Linnea blivit slagen och anser det vara spekulationer på låg nivå som man bör avhålla sig ifrån om man vill tas som annat än slaskspridare.

Det är nog många här som inte tycker drevet var OK.
Men det är ju sällan det som diskuteras.
Det är Chrippas lögner som diskuteras och ifrågasätts.
Men dessa lögner tror du på och du erkänner aldrig att du hade fel om det.
Citera
2024-12-25, 20:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Det är nog många här som inte tycker drevet var OK.
Men det är ju sällan det som diskuteras.
Det är Chrippas lögner som diskuteras och ifrågasätts.
Men dessa lögner tror du på och du erkänner aldrig att du hade fel om det.
Nej, tvärtom.
Ni ifrågasätter aldrig Jockes lögner.
Citera
2024-12-25, 20:16
Medlem
Citat:

Du tycker inte att häktningspromemorian från januari var övertygande? Ifrågasätter du att polisen ansåg henne trovärdig om misshandeln? Menar du att rättsläkaren hade fel när han konkluderade att hennes skador tillfogats av någon annan? Gjorde åklagaren fel som drev/återupptog utredningen båda de två gånger när hon samarbetade?

Anser du inte "fact god"-cluee är trovärdig när han, dels, drar slutsatsen att hon misshandlats utan att säga varför han kan påstå det, dels, hävda att han sett videobevis på att hon misshandlats?

Jag begriper verkligen inte varför kräket ska skyddas. Vi vet ju dessutom att han redan är dömd för misshandel en gång.
Citera
2024-12-25, 20:19
Medlem
Citat:
Det bevisar inte att hon beställt något. Hennes mobil sitter inte fast i henne, så vem som helst med tillgång till hennes inlogg kan ha beställt biljetter.
Jag använder min mans inlogg hela tiden och han använder min -- nu pratar vi bl a bank-id och seriösa konton osv.

Det är bara ett brott om hon väljer att anmäla det som brott.
Det kan inte du eller polisen avgöra.

Nu har du vänt frågan.
Skydda Linnea chrippa eller inte ?
Citera
2024-12-25, 20:20
Medlem
Citat:
Nej, tvärtom.
Ni ifrågasätter aldrig Jockes lögner.

Men varför skall dom ifrågasättas här i denna tråd?
Citera
2024-12-25, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du tycker inte att häktningspromemorian från januari var övertygande? Ifrågasätter du att polisen ansåg henne trovärdig om misshandeln? Menar du att rättsläkaren hade fel när han konkluderade att hennes skador tillfogats av någon annan? Gjorde åklagaren fel som drev/återupptog utredningen båda de två gånger när hon samarbetade?
Hon vill inte samarbeta och jag ger henne rätten att ta det avgörandet själv. Jag respekterar att det är hennes beslut.

Citat:
Anser du inte "fact god"-cluee är trovärdig när han, dels, drar slutsatsen att hon misshandlats utan att säga varför han kan påstå det, dels, hävda att han sett videobevis på att hon misshandlats?
Jag anser att Cluee inte vet vad som hänt. Han kan bara utgå ifrån det som sägs till honom.

Citat:
Jag begriper verkligen inte varför kräket ska skyddas. Vi vet ju dessutom att han redan är dömd för misshandel en gång.
Fast för er handlar det ju om att sänka Linnea om hon inte gör som Jocke vill och sätter dit Chrippa så att Jocke blir nöjd.
Och där går ni fel.
Respekt för Linnea har ni ju inte för två öre.
Senast redigerad av micro113 2024-12-25 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in