2024-12-25, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det gäller ju knappast om vådorna är 30 cm höga och det dolda objektet är 100 meter högt.

Det visar inte att jorden är ett klot, det visar bara att solen ligger lägre än horisonten.

Om du har 3m höga vågor 1km längre ut som upplevs som 10cm i blickfånget, så kommer de skymma ett skepp 1 mil ut som är 100m högt men som upplevs som 1cm i blickfånget.

Förstår du inre detta grundläggande?
Citera
2024-12-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns inget som bevisar att du har rätt.

Tröttsamt... men jo, det finns typ tio tusen observationer som visar att jorden inte är platt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nopp det kommer vågorna inte att göra. Om betraktaren befinner sig på 2m höjd och det skymda objektet är 2 meter högt kommer inte 1 meters vågor att skymma sikten. Betraktaren har fri sikt till de övre delarna av objektet.

Jag upprepar:

Om du har 3m höga vågor 1km längre ut som upplevs som 10cm i blickfånget, så kommer de skymma ett skepp 1 mil ut som är 100m högt men som upplevs som 1cm i blickfånget.

Citera
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Det bevisar att du är oförmögen att förstå annat än att titta på film.

An annan som seglat runt Antarktis är Fedor Konyukhov. Distansen han seglade runt Antarktis var 16 400 sjömil.
Det blir ungefär 3 037 mil. Jämför det med jordens omkrets, som är ungefär 1 000 mil längre.
Om Jorden vore platt borde det väl blir väldigt mycket längre längs Antarktis än runt Jorden.

Citat:
Du verkar inte greppa något alls om diskussionen, vem som helst kan påstå vad som helst, när det inte finns tillförlitlig bevisning.
Du har ju påstått att du kan "googla".
Sök på Fedor Konyukhov. Då kanske du hittar en bild på en plottad färdväg. Dessa punkter har nog tagits fram från hans GPS-position.
Citera
2024-12-25, 20:36
Avslutad
Citat:
Du har ju påstått att du kan "googla".
Sök på Fedor Konyukhov. Då kanske du hittar en bild på en plottad färdväg. Dessa punkter har nog tagits fram från hans GPS-position.

"Kanske" och "nog"?

Hade du inget bättre bevis än ett namn eller?
Citera
2024-12-25, 20:36
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det finns inget som bevisar att du har rätt.
Saken gällde om det finns något som bevisar att jag har fel.
Citera
2024-12-25, 20:38
Avslutad
Citat:
Saken gällde om det finns något som bevisar att jag har fel.

Det är ju du som hävdar att jorden är ett klot, så bevisbördan ligger hos dig.
Citera
2024-12-25, 20:38
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
"Kanske" och "nog"?

Hade du inget bättre bevis än ett namn eller?
Jag tänkte att du skulle få äran att bevisa att uppgifterna inte stämmer.
Tänk om det är så att jag bara hittat på att Fedor Konyukhov har seglat runt Antarktis.
Citera
2024-12-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ja han dog drygt ett år efter sin färd till Nordpolen, ett annat militäriskt hårt bevakat område.
Nordpolen var ett hårt bevakat område 1928? Du vet vad du pratar om.
Citera
2024-12-25, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Nordpolen var ett hårt bevakat område 1928? Du vet vad du pratar om.

Jag skrev inte att det var hårt bevakat då, däremot skrev jag att det blev hårt bevakat några decennier senare.

Du glömde besvara en fråga, mellan vilka punkter på Antarktis färdade din vän mellan?
Citera
2024-12-25, 20:41
Medlem
Citat:

På en platt jord? Nej det förstår jag inte, du måste nog rita en skiss och förklara lite mer.

Jag förstår inte ens termen "10 cm i blickfånget". Vad betyder det egentligen?
Citera
2024-12-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Häftigt, antar att du fick så bevis på det, typ video med gps signaler som följde båten ?
Eller antog du att personen i fråga bara tala sanning ?

Du kanske inte visste att människor kan ljuga om exakt allt, mytomaner kommer i alla former .
Hur exakt fick denna person tillstånd
att segla där ?
Hur exakt sega denna person ” över” Antarktis ?
Jag har diskuterat så många FEs att jag vet att de ljuger. Jag vet också att de flesta låtsas att de inte är FE upp till en viss punkt, ändå använder de FE-argument och inget annat. Du är ett bra exempel.

Tror du att hon seglade över Antarktis? Det finns andra sätt oavsett om du tror det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in