Djurgården är alltid bra i Europamatcher, borta som hemma. De är inte maskiner som bara maler samma grej match efter match utan de bryr sig om vilka matcher det är, hur stora matcherna är, hur momentum i matcherna ser ut etc. Djurgårdens supportrar är inte de jämnaste, men när de är bra är de överlägsna.
Definitivt nej. Och ditt runkande för dessa "mäktiga" youtubers ger jag inte mycket för. Varje lag de besöker berömmer de överdrivet mycket.
Definitivt nej. Och ditt runkande för dessa "mäktiga" youtubers ger jag inte mycket för. Varje lag de besöker berömmer de överdrivet mycket.
Jag runkar inte till några youtubers, även om jag gillar HFV och tycker han har ett skönt engagemang i sina filmer. Det intressanta här är inte dessa youtubers utan det de skildrar: Djurgårdens fantastiska supportrar och deras uppvisning mot Legia.
Jag runkar inte till några youtubers, även om jag gillar HFV och tycker han har ett skönt engagemang i sina filmer. Det intressanta här är inte dessa youtubers utan det de skildrar: Djurgårdens fantastiska supportrar och deras uppvisning mot Legia.
... men ändå är AIK, hammarby och malmö bättre över en hel säsong med marginal.
... men ändå är AIK, hammarby och malmö bättre över en hel säsong med marginal.
Malmö är de enda av de du räknar upp som ens är lite i närheten. AIK och Hammarby är ganska fantasilösa och tråkiga. För dåliga ramsor och för maskinlika för att kunna konkurrera. Djurgårdens supportrar är som en levande organism, inte en samling trötta haschzombier.
Malmö är de enda av de du räknar upp som ens är lite i närheten. AIK och Hammarby är ganska fantasilösa och tråkiga. För dåliga ramsor och för maskinlika för att kunna konkurrera. Djurgårdens supportrar är som en levande organism, inte en samling trötta haschzombier.
malmö är inte på samma nivå som stockholmslagen och det vet alla utom du.
Vélez Sarsfield från Buenos Aires vann ligan. Klubben snittar 42 269 åskådare. Rätt stor konkurrens från stadens antagonister. Här är publiksnitten från huvudsstadsklubbarna i högstaligan:
River Plate - 83 754
Boca Juniors - 57 200
Racing Club - 42 867
San Lorenzo - 39 781
Independiente - 37 749
Huracán - 30 362
Estudientes - 30 254
Gimnasia y Esgrima - 26 862
Banfield - 21 777
Platense - 18 179
Argentinos Juniors - 16 331
Tigre - 15 909
Defensa y Justicia - 11 603
Lanús - 9 705
Annars har vi denna video från några veckor tillbaka; möte i andraligan mellan ärkerivalerna Nueva Chicago och All Boys i västra Buenos Aires. https://www.youtube.com/watch?v=aUOrPyHJa3w
Landet är regerande världsmästare osv. Jag tror att Argentina vann supportersäsongen 2024.
Vélez Sarsfield från Buenos Aires vann ligan. Klubben snittar 42 269 åskådare. Rätt stor konkurrens från stadens antagonister. Här är publiksnitten från huvudsstadsklubbarna i högstaligan:
River Plate - 83 754
Boca Juniors - 57 200
Racing Club - 42 867
San Lorenzo - 39 781
Independiente - 37 749
Huracán - 30 362
Estudientes - 30 254
Gimnasia y Esgrima - 26 862
Banfield - 21 777
Platense - 18 179
Argentinos Juniors - 16 331
Tigre - 15 909
Defensa y Justicia - 11 603
Lanús - 9 705
Annars har vi denna video från några veckor tillbaka; möte i andraligan mellan ärkerivalerna Nueva Chicago och All Boys i västra Buenos Aires. https://www.youtube.com/watch?v=aUOrPyHJa3w
Landet är regerande världsmästare osv. Jag tror att Argentina vann supportersäsongen 2024.
En stad som förstår vikten av att stötta sin lokala klubb.