Citat:
Ursprungligen postat av
Biffotto
Skönt slippa ångesten från alla bråk. Men också ångest för att räcka till som förälder. Kontaktade alla gamla vänner, deras stöd, sympati och närvaro gav mig allt stöd jag behövde för att inse att det skulle gå bra. Att gå ut på stan, se på folk och festa lite lagom gav också ny glädje.
Ja, slippa bråk blir riktigt bra. Jag ska nå ut till några i familjen som har barn så att mina och deras kan lära känna varandra. Träffa kompis över ett glas och en annan med barn för att från lite videosamtal sedan dra ditt över dagen och hälsa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Decimal1
Det är skönt att vara själv ibland, men samtidigt ensamt..
Det är nog viktigt att man har någon slags umgänge iaf. En del kan få tillräckligt på jobbet. Om du inte har det så försök umgås med kompisar/familj. Om det inte funkar är det en god idé att ansluta till någon slags förening eller fördjupa sig i ett intresse som även ger social kontakt.
Var beredd på att det kommer krävas mycket av dig då du har barn/barnen samt att du eventuellt behöver någon dags återhämtning veckan då inte är ensam med barn. Försök förbereda inför barnveckan innan genom att handla/tvätta osv. innan de kommer för att avlasta för dig själv.
Ja, det kommer att fungera galant. Tack för tipsen. Någon förening som hjälper folk i samtal kanske eller extra jobb 1 dag i veckan är det jag funderar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rozenkvarts
Mådde risigt länge, tyvärr.
Tråkigt. Jag hoppas det är bättre med dig. Jag klarar mig på den fronten.
Citat:
Ursprungligen postat av
AbstinentKanin
De där 12 första månaderna satte jag igång kukkarusellen för att det är roligt att rida på den.
Som kille är det såklart lite svårare. Spela SuperMario?
Just att ta det lugnt är det lite detta jag menar att inte kötta så att säga. Inget fel med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Fattar inte riktigt sammanhanget. Har du barn, men tänker att du inte ska träffa dem första månaderna? Eller menar du vara ensam de veckor barnen inte är hos dig?
Ja och ja och nej och nej. Ja, jag menar att lugna sig med att nå ut eller starta nya relationer innan jag själv landat lite. Sedan om barnen är hos mig den veckan eller inte påverkar ju inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
All-the-way-77
Jag tyckte det var skönt att allt var "färdigt". På barnveckorna blev det intensivt med all logistik och omvårdnad och man fick självklart anstränga sig mycket, medan på de barnfria veckorna var jag ute och träffade många tjejer och "tog igen" det tråkiga sexliv jag haft de sista åren.
Jag tror det blir riktigt bra. Det kommer bli svårt att säga så mycket nej, tror jag. Jag ska vara mig själv så jag får hoppas att jag inte är oemotståndlig.