2024-12-25, 10:17
Medlem
Polisen utreder mord, dock inte mycket mer info.

Kropp funnen i utbränd bil i Bollebygd – polisen utreder mord

https://www.aftonbladet.se/a/kwy9XQ

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kropp-hittad-i-brinnande-bil-vid-badplats-i-bollebygds-kommun/
Senast redigerad av Mysadname 2024-12-25 kl. 10:20.
Citera
2024-12-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ok, du verkar ha koll, jag tyckte det såg ut som många småvägar för att hitta dit och då stranden ligger i den bortre sidan av sjön så är det väl ganska avskilt för annan trafik även om det verkar ligga lite hus i närheten.

Ja, det är ensligt och små kringelikrokvägar dit. Ingen naturlig mötesplats om man inte känner till området, men en vacker naturplats med strand och tallar där jag festat många gånger under tidigt 00-tal.
Citera
2024-12-25, 10:22
Medlem
Självmord misstänker jag.
Citera
2024-12-25, 11:40
Moderator
WirelessGkit2s avatar
För ett tiotal år sedan hände något liknande några mil norr om Karlstad. I det fallet var det inte knepigare än att mannen som dog hade bråkat med kärringen och begett sig iväg i sin risiga bil, antagligen för att inte göra sig själv olycklig i närvaro av det hysteriska fruntimret. På en parkeringsplats ställde han sig för att sova, med bilen på tomgång ty det var kallt ute. Bilens motorutrymme fattar eld och kupén fylls med brandgaser varvid den sovande mannen avlider i sömnen och brinner upp.
Citera
2024-12-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
För ett tiotal år sedan hände något liknande några mil norr om Karlstad. I det fallet var det inte knepigare än att mannen som dog hade bråkat med kärringen och begett sig iväg i sin risiga bil, antagligen för att inte göra sig själv olycklig i närvaro av det hysteriska fruntimret. På en parkeringsplats ställde han sig för att sova, med bilen på tomgång ty det var kallt ute. Bilens motorutrymme fattar eld och kupén fylls med brandgaser varvid den sovande mannen avlider i sömnen och brinner upp.

Tragiskt, skulle ju kunna vara något liknande denna gång. Kanske inspirerad av "tomten är far till alla barnen", behöver inte vara mer för att en del ska få hjärnsläpp, den filmen slutade kl 23,10 igår, 30 min till både Borås och Göteborg så ganska stort upptagningsområde för att hinna se klart filmen och få en knäpp, sätta sig i bilen och larmet kommer in strax innan midnatt.
Senast redigerad av Mysadname 2024-12-25 kl. 12:03.
Citera
2024-12-25, 11:48
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ja, det är ensligt och små kringelikrokvägar dit. Ingen naturlig mötesplats om man inte känner till området, men en vacker naturplats med strand och tallar där jag festat många gånger under tidigt 00-tal.

Ändå händer detta samt någon upptäcker det 🤔
Citera
2024-12-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta

Nu hittade jag en bild, dock syns inte så mycket, men ser ut som parkeringen är en bit bort från stranden.

https://sverigesradio.se/artikel/dod-person-hittad-i-brinnande-bil
Citera
2024-12-25, 12:21
Avslutad
Platsen i sig ser ut att ligga avskilt från andra större vägar , ett idealiskt ställe egentligen.
Väntar på ytterligare information som t.ex om nummerplåtar finns kvar ? Är dom isåfall svenska ?
Är bilen stulen ? Osv.
Citera
2024-12-25, 13:06
Medlem
Troligt attentat mot vattnet i Bollebygd häromdagen, samt nyligen i Tranemo, och nu en död kropp i en uppeldad bil. Lite väl många extraordinära händelser på kort tid.
Citera
2024-12-25, 13:08
Medlem
Är det ännu en drogrelaterad händelse igen.?
Citera
2024-12-25, 13:08
Medlem
Maxima95s avatar
Så vad är risken att någon tar sig av daga i en bil och sen tänder på själv? Det är väl uppenbarligen för att dölja brottslighet och inte något man normalt får för sig.
Citera
2024-12-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Ändå händer detta samt någon upptäcker det 🤔

Det ligger villor längs med kringelikrokvägen, många med utsikt över sjön. Men den ligger ensligt så tillvida att det är långt till närmsta by/centrum, och man måste ha bil/moped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in