2024-12-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kommer aldrig förstå varför vanligt sex där man inte typ dragit fram en kniv eller hotat sig till sex kan överhuvudtaget kallas våldtäkt.

99% av alla våldtäkter är kvinnor som ångrar sig eller som inte har lärt sig att säga ifrån och i båda fallen är det felet hos kvinnan och dennes föräldrar som inte uppfostrat en stark människa med rätt värderingar att säga ifrån eller inte ens öht umgås med potentiella våldtäksmän för det finns såna män och det är alltid de överburdusa eller dom socialt pinsamma som gör översteg sexuellt. De normala männen med status och gör rätt för sig våldtar inte för dom behöver inte våldta för dom är integrerade människor som inte ser behovet av det.
Du kanske ska läsa på, varför inte se på nytorgsmannen som fingrade i sin kompis medan hon sov. Skulle hon sagt ifrån INNAN det hände alltså? Jävla drägg. Lås in dig själv och släng bort nyckeln.
Senast redigerad av Tempmail2 2024-12-25 kl. 00:00.
Citera
2024-12-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Alla dagar i veckan

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157637270798611&set=pb.564898610. -2207520000&type=3
Eller hur. Jag hade en milfperiod då jag var tonåring, denna (Linda) skulle jag varit stolt över.
Citera
2024-12-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meandmyqueen
Kan inte bara alla chilla, luta sig tillbaka och bekymra er om svältande barn, kriget i Ukraina eller viktiga saker istället för om mig?!
Ha en underbar jul vänner!
Mycket trevligare att läsa om en kvinna som står för sig själv! Hade jag vart din sons polare så hade jag också velat åka. Utan att ringa morsan å grina dan efter.
Citera
2024-12-25, 01:13
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Häpnadsväckande att så många män härinne "försvarar" kvinnan. Hade det varit ombytta roller, så har otaliga män där ute åkt på betydligt mindre än detta exempel.

Enligt lagen är detta våldtäkt; tycka vad man vill om lagstiftningen kring hur den ska tillämpas, uppfylla eller kräva.

Ja, håller helt med.

Vad fan håller ni "män" (pojkar) på med här i tråden? En kvinna kan alltså inte våldta en man?
Citera
2024-12-25, 01:25
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag tänker inte ta någon av dom i försvar men jag hoppas anledningen till att han anmält är för att han faktiskt inte var med på det, snarare än för att det var just hon som låg med honom.

Känns som det är alldeles för lätt att bli åtalad för våldtäkt idag och på så sätt få sitt liv förstört. Har man blivit utnyttjad är det en sak, men det är helt fel anmäla av orsaker som t.ex. att man ångrar sig dagen efter o.s.v.

Bästa vore om man tog fram en digital tjänst för samtycke där båda parter legitimerar sig med bankid och där anger vilken person man ämnar ha sex med. Låter sjukt men tror nästan det skulle behövas.

Personen som anmäler kan dock påstå att den blev tvingad/hotad att använda sitt BankID, eller att personen var så full och att våldtäktspersonen övertygade brottsoffret att skriva in sin kod men att personen var för berusad för att förstå vad den gick med på eller att ge sitt samtycke. Eller så kan den säga att den gick med på det först o skrev på, men sen ångrade sig personen och sa nej men blev då våldtagen. Så en digital tjänst för samtycke tror jag knappast är vattentätt.
Citera
2024-12-25, 01:45
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Kollade lite på BO. En riktigt sojapojke, var 2019 stjärna i lokala innebandylaget, uttalade sig i lokal-media om sin vinnarskalle och mamma hyllade honom på klubbens Facebook-sida.

Nu brukar jag inte uttala mig om hur hur folk ser ut men mamman ser verkligen ut som en riktigt bitter rödvins-kärring som röker gula Blend under köksfläkten och BOs far var förmodligen en alkis som drog när han tittade ut. Dessutom skulle det i sann rödvindsanda vara jämställt så Bo fick dubbla efternamn.

Han fanns på Lexbase hatar skiten så ger dem inte ett öre, men någon som vet vad han torskat för?

Ringa narkotikabrott sätter jag mina slantar på.

Bästa idag så här på julafton..🤣🤣🎅
Citera
2024-12-25, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
Man får stå sitt kast helt enkelt, har ett par ordentliga bergstroll på cv:t som jag knappast hade närmat mig under nyktra former men inte fan ringer jag min morsa dagen efter för att diskutera hurvida jag blivit utnyttjad för att jag har haft bristfälligt omdöme. Karln är en pajas och borde skämmas.

Ibland har man ju även ställt upp bara för att vara snäll om kvinnan varit trevlig i övrigt.

Denna verkar ju se helt ok ut, och det gäller en man och inte ett barn, han har inte blivit neddrogat eller så, vafan är det frågan om?

Är det alltså hans mamma som ligger bakom detta? Eller har han legat fastbunden och blivit knullad i arslet med en dildo mot sin vilja?
Citera
2024-12-25, 01:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ibland har man ju även ställt upp bara för att vara snäll om kvinnan varit trevlig i övrigt.

Denna verkar ju se helt ok ut, och det gäller en man och inte ett barn, han har inte blivit neddrogat eller så, vafan är det frågan om?

Är det alltså hans mamma som ligger bakom detta? Eller har han legat fastbunden och blivit knullad i arslet med en dildo mot sin vilja?

Vad det är frågan om? Jadu, om du skaffar lite kunskap så kanske du får veta att vi sedan 2018 har en samtyckeslag, om samtycke inte finns så blir det frågan om våldtäkt alternativt sexuellt övergrepp.

Skulle du skriva samma sak om det gällde en 49-årig man som sexuellt förgriper sig på en 18-årig flicka när denne är utslagen av alkohol?
Citera
2024-12-25, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Vad det är frågan om? Jadu, om du skaffar lite kunskap så kanske du får veta att vi sedan 2018 har en samtyckeslag, om samtycke inte finns så blir det frågan om våldtäkt alternativt sexuellt övergrepp.

Skulle du skriva samma sak om det gällde en 49-årig man som sexuellt förgriper sig på en 18-årig flicka när denne är utslagen av alkohol?

Tror du på riktigt att han i stunden inte samtyckte?

Ditt exempel är värdelöst i jämförelse, han är ju vuxen på riktigt, och man (eller fjolla).

Jag har nekat många för fulla tjejer, som samtyckt, eller alltså uttryckt en önskan, men varit för fulla, det är väldigt få killar som ens funkar vid den graden fyllan. Jag tror han bara ångrat sig efter/haft en blackout.
Jag har inte läst fupen, men jag har svårt att tro att han inte varit med på noterna under stunden det gällde. Speciellt inte när jag läst vad som sägs skrivits mellan dem.
Han verkar ju bara ångrat sig av någon anledning men inte kunna stå för det.
Citera
2024-12-25, 04:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Stämmer det att han var 34? Hur fan kan en man bli våldtagen av en kvinna, om hon inte drogade, band fast och körde upp något i röven på honom? Enda sättet en kvinna kan "våldta" en man, är om det är en minderårig pojke under 15 år som juridiskt sätt inte kan ge sitt samtycke.

Hon bjöd honom på groggar, han kunde inte ens gå själv enligt vittnen. Alkohol är en drog.

Vi ska samtidigt fråga oss varför en äldre kvinna bjuder en yngre man på groggar? Vad ville hon uppnå med detta?
Citera
2024-12-25, 05:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Tror du på riktigt att han i stunden inte samtyckte?

......

Vad är det som är så svårt att förstå? Uppenbarligen samtyckte han inte eftersom han gjorde en polisanmälan och det hela nu går till rättegång.
Citera
2024-12-25, 05:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Vad är det som är så svårt att förstå? Uppenbarligen samtyckte han inte eftersom han gjorde en polisanmälan och det hela nu går till rättegång.

Men han samtyckte ju förmodligen i stunden när det skedde. Han var inte utslagen eller sovande, han bad henne suga av honom. Han är vuxen och får ta sitt ansvar. De flesta gillar att ha sex på fyllan och om de ångrar sig dagen efter så ringer de inte polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in