2024-12-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och nu ligger även Länsförsäkringars bank nere…
En händelse som ser ut som en tanke.
De kanske har samma driftsleverantör.
Citera
2024-12-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De kanske har samma driftsleverantör.
Och norrmännen också…?
Citera
2024-12-24, 23:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Stämmer in i kören om att det är mycket anmärkningsvärt. Att det är kortare driftavbrott på allt från några minuter till en halvtimme då och då förstår jag, särskilt säg som idag när mycket julklappspengar ska swischas. Men inte så här många timmar. Något är skumt på riktigt då. Det måste vara något större totalhaveri av bakomliggande teknik eller liknande då, inte "bara" ett vanligt driftavbrott. Borde också utredas närmare för att kunna förebyggas i framtiden.
Citera
2024-12-25, 00:07
Medlem
Storanglarens avatar
Varför löser inte swish problemen? Vägrar man ringa in kompetent teknikpersonal bara för att det är julafton eller vad handlar det om?
Citera
2024-12-25, 00:33
Medlem
Här stod det att det var problem men sedan när jag loggade in i mejlen var köpet genomfört! Utan att jag behövt trycka min kod. Skumt!
Citera
2024-12-25, 00:37
Medlem
Vad är det som inte har fungerat? Har gjort 2 swish-transaktioner idag utan problem. Enda skillnaden har varit att där legat en text om att de har problem.
Citera
2024-12-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför löser inte swish problemen? Vägrar man ringa in kompetent teknikpersonal bara för att det är julafton eller vad handlar det om?
Ganska säker på att ett antal personer fått sin jul förstörd (alt en anledning att slippa den).
Citera
2024-12-25, 01:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Stämmer in i kören om att det är mycket anmärkningsvärt.
Tycker du?
En plötslig data-burst där alla användare loggar in och försöker använda tjänsten samtidigt. Inte många tjänster eller funktioner i samhället är byggda för sådant. Det vore löjligt att ens försöka bygga en sådan nätinfrastruktur för Swish eftersom det endast är några timmar per år som det är på det viset och resten av tiden skulle alla de extra resurserna bara stå och kosta pengar utan att användas.
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför löser inte swish problemen?
För att bandbredd, processorkapacitet och buffer-storlekar inte är något man trollar fram bara sådär..
Swish-användarna har utsatt sin tjänst för något som i princip kan liknas vid en DDOS-attack, fast där alla anslutningar är genuina och består av faktiska användare som vill göra faktiska ärenden.
Då blir det kö.
Senast redigerad av Trolltestet 2024-12-25 kl. 01:18.
Citera
2024-12-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag swishade innan till Svenska spel och det gick bra. Kom ju på att det är dragning i kväll på Eurojackpot. Således kan det bli världens julklapp!

Jag har kört mina sedvanliga 60000 kr (dagligen 6/7) idag utan problem
Citera
2024-12-25, 01:32
Medlem
Hirdmans avatar
Använt Swish, inte varit några som helst problem.
Citera
2024-12-25, 01:35
Medlem
Så ofta som det är problem med Swish, är det bättre rapportera när det fungerar.

Mer ostabil banktjänst är svår att hitta.
Citera
2024-12-25, 01:40
Medlem
olasvenssons avatar
Man får börja swisha på nätterna så att systemet inte blir överbelastat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in