2024-12-24, 22:13
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Snart nyår och Zelensky är inte ett steg närmare att återerövra Krim. God jul på er.

Ryssland kommer ingen vart på 3 år. När kollapsen kommer går det fort. Putins mål var en ny världsordning. Av det blev det en tummetott. Ukraina kommer fortsätta släcka oljeraff och skära av navesträngen för ryssen.

Det kommer brinna mycket i ryssland framöver.
Citera
2024-12-24, 22:20
Medlem
Här har ni alla rysstroll förstår det sticker i ögonen på er ha ha.

Merry Christmas from the Kursk region, Sudzha! 🎄

https://t.me/noel_reports/22032
Citera
2024-12-24, 22:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Verklughet?
Och att i samma inlägg som tvättäkta ryss prata om yttrandefrihet är humor på hög nivå.
Bara så jag förstår det rätt här. Eurypterida påstår alltså att man här i NATO-länderna inte får säga vad man vill utan man blir dödad om man säger fel saker. Och som bevis lägger han alltså fram ett klipp från den amerikanska plattformen Youtube.
Har jag förstått det rätt där?
Citera
2024-12-24, 22:43
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Bara så jag förstår det rätt här. Eurypterida påstår alltså att man här i NATO-länderna inte får säga vad man vill utan man blir dödad om man säger fel saker. Och som bevis lägger han alltså fram ett klipp från den amerikanska plattformen Youtube.

Spegelretorik. Ryssarna ser sig själva i spegeln och tror att vi alla lever på det sättet. Så dom talar i spegeln och det är den dumheten vi andra tvingas genomleva.
Citera
2024-12-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Ryssar och rysstroll pratar alltid tvärtom språk och lever i en alternativ värld.
Citera
2024-12-24, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Michael Waltz (tilltänkt säkerhetsrådgivare till Trump) har blivit intervjuad angående Mellanöstern/Ukraina.

"Professor Gerdes" försöker bena ut och analysera hans svar : https://www.youtube.com/watch?v=NapJYFZtIwQ&t=639s&ab_channel=ProfessorGer desExplains%F0%9F%87%BA%F0%9F%87%A6
Citera
2024-12-24, 23:06
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Michael Waltz (tilltänkt säkerhetsrådgivare till Trump) har blivit intervjuad angående Mellanöstern/Ukraina.

"Professor Gerdes" försöker bena ut och analysera hans svar : https://www.youtube.com/watch?v=NapJYFZtIwQ&t=639s&ab_channel=ProfessorGer desExplains%F0%9F%87%BA%F0%9F%87%A6
Han har kanske en eller två bra argument. Men då denna klappdåre vill starta ett handelskrig med Kanada, Med Europa. Vad Tusan har gett dom här dårarna dom idéerna..
Citera
2024-12-24, 23:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Han har kanske en eller två bra argument. Men då denna klappdåre vill starta ett handelskrig med Kanada, Med Europa. Vad Tusan har gett dom här dårarna dom idéerna..

Man får se..

..om jag skulle försöka spå i kaffesumpen efter svaren, så anar jag att västeuropa skall ta ett större ansvar. Sedan så var det intressant att notera att även Mike Waltz önskar att sälja olja/gas till Europa. Det verkar man hålla högt upp på agendan..

Annars tror jag att Tyskland kommer att få sig en känga utav Trump. Mike Waltz har tidigare givit ett besviket uttryck över deras försvarsbudget..(det hade han knappast givit utan Trump`s välsignelse)
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-24 kl. 23:15.
Citera
2024-12-24, 23:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Spegelretorik. Ryssarna ser sig själva i spegeln och tror att vi alla lever på det sättet. Så dom talar i spegeln och det är den dumheten vi andra tvingas genomleva.

Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryssar och rysstroll pratar alltid tvärtom språk och lever i en alternativ värld.
Jo, den biten är nog alla med på. Tänkte snarare på det enorma självmålet att använda ett bevis på fungerande yttrandefrihet som något slags argument för att vi inte har yttrandefrihet. Finns det öppet på Youtube så blir man uppenbarligen inte dödad för det.
Så han lyckades alltså på bara ett par rader här motbevisa sitt eget argument.
Citera
2024-12-24, 23:15
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man får se..

..om jag skulle försöka spå i kaffesumpen efter svaren, så anar jag att västeuropa skall ta ett större ansvar. Sedan så var det intressant att notera att även Mike Waltz önskar att sälja olja/gas till Europa. Det verkar man hålla högt upp på agendan..

Ja, Trumpen vill att vi ska ta ett större ansvar.

Trumpen har dock fundamentalt fel här. Det är tack vare samarbetet mellan USA och Europa som vi är så starka . Så jag förstår inte varför MAGA-rörelsen vill förstöra detta.
Citera
2024-12-24, 23:24
Medlem
Enligt uppgifter från både MAKS 24 och Dmitry på X har en bil exploderat i Berdyansk. Denna stad ligger långt inne på ockuperat område.

Bilen tillhör förrädaren och kollabaratören Vasylij Nechet och han fördes med ambulans till sjukhus. Lemlästning är bästa straffet.

Glädjande att bögförrädarna bekämpas av motståndsrörelsen.
Citera
2024-12-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://x.com/kvistp/status/1871615949327257649?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
NU har de hittat nyckeln till Uralbergen!

Ah, förklarar varför de pratar ryska i Mad Max - Fury Road.

Tråkiga är dock att EUs politiker är så extremt tama. Hur värdelös ryssarna än är så tar de mark och går framåt. Är inte önskvärt att vi steppar upp donationer och sanktioner utan det är nödvändigt. Men får mer intrycket av att det miskar och en del sporter går tillbaka istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in