Citat:
Ursprungligen postat av
Karlhakansson
Jag frågade bara om du höll på med detta då du verkar veta mycket. Nämn gärna några summor du tror man kan få tag på här i sverige genom krypto, droghandel är helt annorlunda när vi snackar summor. Har jag sagt att den är kontant fri? Jag sa att det inte finns samma summor i sverige som utomlands. Dom med mest kontanter som är svenska sitter ju utomlands.
Jag vet mycket om mycket. Har man användning för flera hundra tusen och vill köpa det med krypto är det inga problem.
Vill man småväxla till sig några tusen då och då för dagliga utgifter är det inga problem heller.
Är ingen större skillnad på affärer i undre världen som hos vanliga banker, bara att man inte kan googla fram vem du skall vända dig till. Man behöver aktivt leta och höra sig för.
Dock är det lättare att få ut några 100k i kontanter på ”gatan” än i en vanlig bank.
Varför skall man ha det om man inte är kriminell undra du då? Finns massor med lägen då det är guld värt, tex om man skall till USA och skall handla båt eller bil, då behöver man ha med sig mycket dollar i cash. Bokar man en spontan resa så är det ett helvete att få tag på pengar på en bank på några dagar.