2024-12-23, 21:25
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Han säger på KICK idag att det är väldigt jobbigt och tråkigt att vara på flykt, även att det är dyrt. Och att han saknar att sitta med vänner och familj att spela Bingolotto ikväll.

Så han och du har helt eniga åsikter om hans nuvarande situation.

Men han tycker det är ett nödvändigt ont, vilket nog inte du tycker

Jag tror han har det bättre än i ett häkte, och det är första gången jag får uppleva live sändningar av en ekobrottsling på flykt, så jag tycker det är intressant och spännande.

Varför ställer ingen tuffa motfrågor till honom där då kring varför han är på flykt och inte hemma och spelar bingolotto med familjen om han saknar det? Det är ju hans eget val att han är på flykt. Otroligt hur han kan gnälla om det, det är ju hans eget val som sagt.

Är det bara hans fanboys som är därinne?
Citera
2024-12-23, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Haha, inte alls. Länka gärna dit han pratar om det annars är din trovärdighet noll.
Länka gärna där han svarat på varje punkt ovan tack om du vill bli tagen seriöst. Ditt val.
Du kan lyssna både på YT och stream. Han säger ofta att "jag gör också fel". Nu sist handlade om att han vill ha deras kanaler nedstängda, och då säger han också att han har gjort fel han också och har inga problem om hans kanal stängs bara YT börjar rensa bort dessa kanaler (Anjo, Rask mm) som bryter helt mot riktlinjerna
Citera
2024-12-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan det säkert, men såvitt vi vet idag så är han bara efterlyst och misstänkt i Sverige.
Det är alltså lite att gå händelserna i förväg att tänka sig att Spanien har det intresset av att hålla honom kvar för lagföring där.
Och som jag tidigare sagt - Spanien har både för och nackdelar jämfört med svensk häktning och anstalt och är inte alls att jämföra med mardrömsländer i den aspekten.
Spanien är t ex långt bättre än USA ur den aspekten. De tillhör EU och deras system harmoniserar bättre med EU regler gällande häktning än vårt. Vi klandras varje år just för att vi isolerar häktade under långa tider.

Jag kan tycka att man förminskar det han är anklagad för och att säga att han ”bara” är efterlyst i Sverige, det är ändå ganska allvarliga brott som åklagaren vill väcka åtal för.
Jag vet inte men jag är iaf emot brottslighet annars kan vi ju skita i alla lagar.
Citera
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Han gör ju det. Till skillnad från de andra så tar han också upp sina egna fel. Om du inte har hört det så har du nog inte lyssnat.

Citat:
Haha, inte alls. Länka gärna dit han pratar om det annars är din trovärdighet noll.
Länka gärna där han svarat på varje punkt ovan tack om du vill bli tagen seriöst. Ditt val.

Hur går det med länkarna till det som Chrippa påstås ha pratat om punkt för punkt tack, Micro113... klockan går.
Som sagt. Presentera gärna dessa om du vill framstå som en seriös person här men du kanske vill framstå som ett oseriöst troll och pajas som man överhuvudtaget inte kan ta på allvar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför ställer ingen tuffa motfrågor till honom där då kring varför han är på flykt och inte hemma och spelar bingolotto med familjen om han saknar det? Det är ju hans eget val att han är på flykt. Otroligt hur han kan gnälla om det, det är ju hans eget val som sagt.

Svaret på den "jättetuffa motfrågan" är att han inte skulle vara hemma utan i häkte.
Citera
2024-12-23, 21:31
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Du kan lyssna både på YT och stream. Han säger ofta att "jag gör också fel". Nu sist handlade om att han vill ha deras kanaler nedstängda, och då säger han också att han har gjort fel han också och har inga problem om hans kanal stängs bara YT börjar rensa bort dessa kanaler (Anjo, Rask mm) som bryter helt mot riktlinjerna

"Jag gör också fel". Men han preciserar inte vilka fel han gjort och sagt. Hänvisa gärna till där han preciserar vilka fel han gjort om du vill framstå som en seriös person.
Citera
2024-12-23, 21:31
Medlem
Skulle inte hinken varit live 20.30. Räkan sitter själv och trycker i en möglig källare medans hinken är i Malmö. Frågan är om hennes föräldrar lyckas övertala henne att stanna i Sverige.
Citera
2024-12-23, 21:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag kan tycka att man förminskar det han är anklagad för och att säga att han ”bara” är efterlyst i Sverige, det är ändå ganska allvarliga brott som åklagaren vill väcka åtal för.
Jag vet inte men jag är iaf emot brottslighet annars kan vi ju skita i alla lagar.
Var han är efterlyst har inget med digniteten på hans brott att höra, utan vilka åtgärder åklagaren valt att ta.

Allvarliga mot samhället eftersom han skattar och deklarerar som han skall. Visst.
Men allvarlig i betydelsen hot mot andras liv och säkerhet. Nej.
Citera
2024-12-23, 21:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur går det med länkarna till det som Chrippa påstås ha pratat om punkt för punkt tack, Micro113... klockan går.
Som sagt. Presentera gärna dessa om du vill framstå som en seriös person här men du kanske vill framstå som ett oseriöst troll och pajas som man överhuvudtaget inte kan ta på allvar.
Jag har inte sagt att jag skall, och tänker inte, ägna julhelgen åt att söka länkar som du själv kan nå via hans YT och streamsidor.
Det är som sagt var ofta han påtalar sina egna fel. När det gäller övriga sker det ALDRIG
Citera
2024-12-23, 21:34
Medlem
Citat:

Man kan inte ställa vilka frågor som helst, han har satt spärr på visa ord och han kan ställa in så nya användare inte kan ställa frågor utan att han godkänner det samt att mod rensar mycket.
Citera
2024-12-23, 21:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Jag gör också fel". Men han preciserar inte vilka fel han gjort och sagt. Hänvisa gärna till där han preciserar vilka fel han gjort om du vill framstå som en seriös person.
Du hör inte de andra säga "jag gör också fel"
Han gör det.
Och om du fortsätter lyssna så kommer du också upptäcka att han tar upp vilka fel han gjort.
Citera
2024-12-23, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Man kan inte ställa vilka frågor som helst, han har satt spärr på visa ord och han kan ställa in så nya användare inte kan ställa frågor utan att han godkänner det samt att mod rensar mycket.
Han är väl trött på osakliga kräkor och hat helt enkelt.
Kan du klandra honom för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in