2024-12-23, 20:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Är det olagligt med vissa spel i Spanien?

Mysigt är det rätta ordet. Ingen snö, kyla, mörker och mys inne med familjen. De kanske går ut på lokal efter att ha druckit på sig eller tagit något annat så de går ut och exponerar sig. Det vore just en fin julafton.

Jag saknar alla gymbilder och närbilder på en ordinär köttbit. Nu smyger de säkert runt förklädda till närmaste Lidl strax innan stängningstid. Eller lever på hotellets roomservice.

Oavsett vad så lär mysfaktorn vara lååångt borta.
Citera
2024-12-23, 20:25
Medlem
Citat:
Han kanske försöker sälja förfalskade klockor och annat olagligt.

Ne han åkte iväg för att fly inte för att komma åt pengar.
Citera
2024-12-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Han behöver tyvärr inte åka någon stans för att fixa pengar, det har blivit ett missförstånd och ett rykte om det.

Är det krypto eller guld eller klockor han har sina tillgångar i så kan han använda dessa som han vill, vart han vill.

Är du helt säker på det? då har jag missuppfattat det helt.
Citera
2024-12-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag saknar alla gymbilder och närbilder på en ordinär köttbit. Nu smyger de säkert runt förklädda till närmaste Lidl strax innan stängningstid. Eller lever på hotellets roomservice.

Oavsett vad så lär mysfaktorn vara lååångt borta.

Han säger på KICK idag att det är väldigt jobbigt och tråkigt att vara på flykt, även att det är dyrt. Och att han saknar att sitta med vänner och familj att spela Bingolotto ikväll.

Så han och du har helt eniga åsikter om hans nuvarande situation.

Men han tycker det är ett nödvändigt ont, vilket nog inte du tycker

Jag tror han har det bättre än i ett häkte, och det är första gången jag får uppleva live sändningar av en ekobrottsling på flykt, så jag tycker det är intressant och spännande.
Citera
2024-12-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Är du helt säker på det? då har jag missuppfattat det helt.

Ja så har jag uppfattat krypto med mera, att det går att förädla till andra valutor vart man än är.
Citera
2024-12-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ja så har jag uppfattat krypto med mera, att det går att förädla till andra valutor vart man än är.

Men kanske eko har koll på hans kryptokonton. Så det kan avslöja dem. Eller i alla fall borde de oroa sig för det.
Citera
2024-12-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ne han åkte iväg för att fly inte för att komma åt pengar.

Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-12-23, 20:41
Medlem
Citat:
Men kanske eko har koll på hans kryptokonton. Så det kan avslöja dem. Eller i alla fall borde de oroa sig för det.

Kanske, men då borde det inte spela någon roll om han växlar där eller här?
Citera
2024-12-23, 20:43
Medlem
Citat:
Kanske, men då borde det inte spela någon roll om han växlar där eller här?

Nej, inte mer än att han har brutit mot reseförbudet. Men skulle det skett i Sverige så har det kanske lagt på de åtalspunkter som redan finns och inte ge längre fängelsestraff. Eller så hade de inte ens gjort det då det redan finns en hel del.

Edit: fast om han gjort det i Sverige så har han ju fortsatt begå brott så han kan ha blivit häktad då skulle jag tro.
Senast redigerad av Sturuf 2024-12-23 kl. 20:46.
Citera
2024-12-23, 20:49
Medlem
Citat:

Det ska bli intressant att läsa fupen sen.
Citera
2024-12-23, 20:51
Medlem
Citat:
Han säger på KICK idag att det är väldigt jobbigt och tråkigt att vara på flykt, även att det är dyrt. Och att han saknar att sitta med vänner och familj att spela Bingolotto ikväll.

Så han och du har helt eniga åsikter om hans nuvarande situation.

Men han tycker det är ett nödvändigt ont, vilket nog inte du tycker

Jag tror han har det bättre än i ett häkte, och det är första gången jag får uppleva live sändningar av en ekobrottsling på flykt, så jag tycker det är intressant och spännande.

Verkligheten kommer nog krypa närmare & närmare ju svårare det blir att röra på sig, blir många år att hålla låg profil utan att träffa familjen osv.
Citera
2024-12-23, 21:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och så kan det väl bli för chrippa också med tanke på all krypto skit och sånt.
Det har ju kommit fram att han behöver åka till Spanien för att fixa pengar så han kan ju få riktiga problem om han blir gripen.
Det kan det säkert, men såvitt vi vet idag så är han bara efterlyst och misstänkt i Sverige.
Det är alltså lite att gå händelserna i förväg att tänka sig att Spanien har det intresset av att hålla honom kvar för lagföring där.
Och som jag tidigare sagt - Spanien har både för och nackdelar jämfört med svensk häktning och anstalt och är inte alls att jämföra med mardrömsländer i den aspekten.
Spanien är t ex långt bättre än USA ur den aspekten. De tillhör EU och deras system harmoniserar bättre med EU regler gällande häktning än vårt. Vi klandras varje år just för att vi isolerar häktade under långa tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in