• 1
  • 2
2024-12-23, 20:42
Medlem
HBTKuks avatar
Dessa oumbärliga verktyg står pall för både inflation och krig. Ute i stugorna handlar folk mattfranskammar så att det skulle räcka att gödsla med.

Man sliter ju ner ett par mattfranskammar per år med allt kammande. Det gissar jag att alla gör. Det HBTKukska residenset formligen kryllar av fransar. Kollar jag till vänster nu - fransar. Höger - fransar. Det blir ett evigt kammande. Nu har dessvärre min mattfranskamskassa börjat sina på senaste tiden. Man kan försiktigt anta att det är kriget i Ukraina som påverkar - pöbeln har helt enkelt inte råd att hålla sig med mattfranskammar som förr.

Nåväl. Var köper du dina kammar? I bulk vore ju klädsamt, på grund av den skriande åtgången, men jag har dessvärre inte ett hem som är strukturerat så att att jag kan ta emot större pallgods. Har ingen lastkaj hemma. Än.

God jul, och glöm inte kamma mattfransarna!
Citera
2024-12-23, 20:45
Njäe alla gör inte det. Har inga fransar på mina mattor 🫤
Citera
2024-12-23, 20:53
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Njäe alla gör inte det. Har inga fransar på mina mattor 🫤
Du kanske ska skaffa? Sätta lite guldfrans på tillvaron.
Citera
2024-12-23, 20:55
Medlem
Ska det vara snyggt så får det kosta.
Citera
2024-12-23, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du kanske ska skaffa? Sätta lite guldfrans på tillvaron.
Nja, visst är det fint men jag behöver nog ingen till uppgift som jag måste göra. Det jag har räcker mer än tillräckligt om jag säger så.
Citera
2024-12-23, 21:11
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Ska det vara snyggt så får det kosta.
Vad kammar du med i dag?
Citat:
Nja, visst är det fint men jag behöver nog ingen till uppgift som jag måste göra. Det jag har räcker mer än tillräckligt om jag säger så.
Jag förstår. Det finns även eftermarknadsfransar redo att sys på. De är bara ett ingrepp bort, sen kan du också vara med och kamma.
Citera
2024-12-23, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag förstår. Det finns även eftermarknadsfransar redo att sys på. De är bara ett ingrepp bort, sen kan du också vara med och kamma.
Haha nä har redan ett gäng projekt som jag måste ta itu med men tack ändå för tips 😅
Citera
2024-12-23, 21:23
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Haha nä har redan ett gäng projekt som jag måste ta itu med men tack ändå för tips 😅
Du kanske kan återkomma när du skaffat nya fransar eller kam. Jag tänker med eventuella rekommendationer, anteckningar och pajdiagram.

Kamma lugnt.
Citera
2024-12-23, 21:26
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag låter erfarna mattfranskamshantverkare i Agbangnizoun göra mina, ofta specificerar jag vad det är för fransar varpå de med sin kompetens kan avgöra vilket träslag som bäst lämpar sig för just mina franskammar-behov.
Citera
2024-12-23, 21:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Det börjar bli stressigt nu. Man ska olja spolknapparna, provtrycka tandkrämstuber, och vända på sommardäcken. Jag höll på att missa mattkamningen.
Citera
2024-12-23, 21:36
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag låter erfarna mattfranskamshantverkare i Agbangnizoun göra mina, ofta specificerar jag vad det är för fransar varpå de med sin kompetens kan avgöra vilket träslag som bäst lämpar sig för just mina franskammar-behov.
En man av karaktär, hör jag. Vilket träslag brukar det bli, sett till just dina mattfranskammarbehov? Hört att lind ska vara bra men slits i längden. Kör själv ofta på ek, även om jag varit och nosat på den klart mer rebelliska björkskolan.
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det börjar bli stressigt nu. Man ska olja spolknapparna, provtrycka tandkrämstuber, och vända på sommardäcken. Jag höll på att missa mattkamningen.
Bäst du börjar gno. Fransarna kammar knappast sig själva, och snart kommer tjocka släkten. Gissar det blir ett jävla liv om inte fransarna ligger prydligt i sillformation längs golvet.
Citera
2024-12-23, 21:47
Medlem
Gingers avatar
Du använder för fan en vanlig kam med breda spröt.

Att vissa kan vara så begåvningshandikappade. Ryssen vinner definitivt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in