Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Sjungamälningen är också en av mina favoriter. Jag håller med dig till fullo. I och med Säsong 4 med "I stormens öga" så började filmerna mista sin charm. Jag har alla filmer med Haber säsong 1-3, alla dessa filmer har sin speciella charm med galna karaktärer till brottslingar, och man kan se dem om och om igen, men sedan hände något...det blev mer ointressant och mer slätstruket.
Helt enig. Sen finns det guldkorn även i de senare sösongerna och exempelvis Klas Fredén (Jonas Karlsson) har varit ett bra inslag.
Någon som också varit spännande, men som helt försvunnit ur storyn, är Olle Sarris karaktär på SÄPO. där finns något att bygga vidare på.
Sen tycker jag sällan att Beck kommer till sin rätt när man vet vilka brottslingarna är, det ska vara en deckare inte en actionfilm. Ta t.ex "Öga för Öga" den tycker jag är Beck i sitt esse. Det är okej ifall brottslingen avslöjas under filmen, t.ex Spår i Mörker eller Skarpt Läge. Men just det här att man får följa brottslingarna från start, nej det slår inte bra.
Hämdens Pris är väl ett undantag som är bra trots att brottslingarna är kända från start. Men mycket tack vare Persbrandts & Roneys skådespeleri.