2024-12-08, 17:56
Medlem
En av de sämsta filmerna man sett på väldigt länge. Regissören med väldigt många löjliga misstag
Citera
2024-12-23, 12:51
Medlem
meganegerdases avatar
Oj det här var riktigt låg kvalitét! Inte alls spännande faktiskt, och att de

Mer Josef & Beijer tack! Den nya bossen kan bli intressant, inte fullt så lömsk som Jonas Karlssons eminenta roll och visst har hon rätt i att gruppen saknar Geist (mycket pga just Jenny och Oscar).

Varför hette killarna Karlsson och pratade blatteslang?

Spoilertagg inlagd. /Mod.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2024-12-28 kl. 12:27.
Citera
2024-12-23, 17:24
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Oj det här var riktigt låg kvalitét! Inte alls spännande faktiskt, och att de

Mer Josef & Beijer tack! Den nya bossen kan bli intressant, inte fullt så lömsk som Jonas Karlssons eminenta roll och visst har hon rätt i att gruppen saknar Geist (mycket pga just Jenny och Oscar).

Varför hette killarna Karlsson och pratade blatteslang?

Tillbaka med Benny Skacke, Wersén och Oljelund så blir det lite klass och stil på filmerna igen

Spoilertagg inlagd i citat. /Mod.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2024-12-28 kl. 12:28.
Citera
2024-12-23, 17:28
Medlem
Väldigt besviken, gav den ärlig chans men ärligt talat. Beck känns utdaterat. Skarsgård, inte ett riktigt fan av honom. Men gillade en av dom andra sönerna "skarsgård". Tror filmen hette "IT".
Citera
2024-12-23, 17:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag ger den en svag tvåa av fem. Satte inget spår i mitt huvud, tämligen ointressant film. Alla de gamla beckfilmerna har jag alltid kommit ihåg och sett omigen, men många av dessa nyare filmer är inte speciellt spännande. Förr fanns det ju en del intressanta karaktärer åtminstone, storskurken Gavling tex, idag är det mest slätstruket, man minns det inte.
Citera
2024-12-23, 17:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nummer 400 enligt inlägg #7 och det verkar stämma.
Beck med Peter Haber var bra till och med säsong 3 sedan gick det rejält utför.
Vad som är ännu mer sjukt är att "Den Japanska Shungamålningen", som är lite av en favoritBeck för mig, kom ut 2007! Känns som om det var "för några år sedan"...
Sjungamälningen är också en av mina favoriter. Jag håller med dig till fullo. I och med Säsong 4 med "I stormens öga" så började filmerna mista sin charm. Jag har alla filmer med Haber säsong 1-3, alla dessa filmer har sin speciella charm med galna karaktärer till brottslingar, och man kan se dem om och om igen, men sedan hände något...det blev mer ointressant och mer slätstruket.
Citera
2024-12-24, 13:35
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Sjungamälningen är också en av mina favoriter. Jag håller med dig till fullo. I och med Säsong 4 med "I stormens öga" så började filmerna mista sin charm. Jag har alla filmer med Haber säsong 1-3, alla dessa filmer har sin speciella charm med galna karaktärer till brottslingar, och man kan se dem om och om igen, men sedan hände något...det blev mer ointressant och mer slätstruket.

Helt enig. Sen finns det guldkorn även i de senare sösongerna och exempelvis Klas Fredén (Jonas Karlsson) har varit ett bra inslag.

Någon som också varit spännande, men som helt försvunnit ur storyn, är Olle Sarris karaktär på SÄPO. där finns något att bygga vidare på.

Sen tycker jag sällan att Beck kommer till sin rätt när man vet vilka brottslingarna är, det ska vara en deckare inte en actionfilm. Ta t.ex "Öga för Öga" den tycker jag är Beck i sitt esse. Det är okej ifall brottslingen avslöjas under filmen, t.ex Spår i Mörker eller Skarpt Läge. Men just det här att man får följa brottslingarna från start, nej det slår inte bra.

Hämdens Pris är väl ett undantag som är bra trots att brottslingarna är kända från start. Men mycket tack vare Persbrandts & Roneys skådespeleri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in