2024-12-23, 10:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meandmyqueen
1. Det är mig dom skrev om.
2. Det var 100 procent samförstånd (jag glömde att skriva kontrakt bara 😉&#128077
3. Jag ser fan inte ut som en häxa
Lev väl folket!

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Som jag skrev, det är bara tack vare dig som han fick veta vad som hände den kvällen. Uppenbarligen så tror han på dig. Varför då påstå att du ljuger om samförståndet? Han minns ju inget. Det går inte ihop. Det är säkert många som gladeligen haft sex en kväll och som ångrat sig dagen efter av olika anledningar.
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 10:52.
Citera
2024-12-23, 10:46
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meandmyqueen
Intressant att dom kan bedöma min berusningsgrad när vittnena är HANS vänner som inte känner mig...jag var dyngpackad men får aldrig minnesluckor eller ramlar omkring...nåväl, det var definitivt samförstånd och mitt samvete är rent!

Vet du om killen har något förhållande? Jag undrar varför han vill ha det till att du våldfört dig på honom? Om han har en partner så kanske han inte vill erkänna att han ville vara med dig, där och då?
Citera
2024-12-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är ju skrämmande att andra ska avgöra om han ville eller inte när de senare var hemma. Det borde ha betydelse för hur hon uppfattade hans beteende. Om han nu klädde av sig och ville ha sex, hur full han än var, Hade hon anledning att tro att han inte ville? Ska man kunna ångra sig dagen efter och skylla på fylla och kanske förstöra livet för en annan människa?

Det är ju också rätt märkligt att inleda sms med "HaHa!" till någon som våldtagit en och säkert därför hon med var av uppfattningen att han nog ändå ville.
Citera
2024-12-23, 10:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ju skrämmande att andra ska avgöra om han ville eller inte när de senare var hemma. Det borde ha betydelse för hur hon uppfattade hans beteende. Om han nu klädde av sig och ville ha sex, hur full han än var, Hade hon anledning att tro att han inte ville? Ska man kunna ångra sig dagen efter och skylla på fylla och kanske förstöra livet för en annan människa?
Nej, det avgör han. Andra kan däremot avgöra vilket skick han var i.
Det är inte konstigare än när män drar på halv medvetslösa kvinnor och fälls för det.
Ja, läser du hennes SMS till honom så verkar hon ha varit fullt införstådd med vilket skick han var i.
Skall man kunna sätta på folk som av fylla eller annat skäl inte kan ge ett samtycke och förstöra livet för dem?
Skall man kunna supa ner någon och sedan idka sex med personen när den är för full för att protestera?
Det är ingen skillnad på om förövaren är man eller kvinna - det gäller samma lag oavsett. Det är ingen skillnad på om offret är man eller kvinna - det gäller samma rätt för skydd från övergrepp oavsett.

Hon kan inte uttala sig om hans vilja eller hur det kändes för honom. Det kan bara han göra, och han har anmält för våldtäkt så du får utgå ifrån att det är så han uppfattar situationen.
Citera
2024-12-23, 10:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är ju också rätt märkligt att inleda sms med "HaHa!" till någon som våldtagit en och säkert därför hon med var av uppfattningen att han nog ändå ville.

Jo, det låter så konstigt alltihop. Frågan är om hon hade anledning att tro att han inte ville just då. Det vi vet utifrån hennes ord så var han jävligt intresserad.
Citera
2024-12-23, 11:01
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Givetvis ska hon dömas? Allvarligt? Killen kände sig inte våldtagen förrän kvinnan berättade vad som hänt. Hon anses trovärdig då antar jag, eftersom killen anmäler henne. Varför anses hon inte trovärdig i resten? Att han var den som ville ha sex och hon deltog gärna. Ända tills han somnade, hon pussade honom på kinden och gick hem?

Jag begriper inte varför kvinnan åtalas. Hur ska de kunna bevisa att hon gjort något brottsligt? Vem ska avgöra när kvinnan är trovärdig och inte i det här fallet? Enda anledningen till att killen började undra var att han var naken och hennes e-cigg låg bredvid honom. Hade hon sagt att hon måste ha tappat den där när hon tittade till honom hade ingen anmälan kunnat göras. Nu råkade hon svara ärligt.

Män döms till våldtäkt för liknande händelser hela tiden så om man ska behandla kvinnor och män jämställt så ska ju även denna kvinnan straffas, även om jag tycker att det är helt sjukt.
Citera
2024-12-23, 11:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det avgör han. Andra kan däremot avgöra vilket skick han var i.
Det är inte konstigare än när män drar på halv medvetslösa kvinnor och fälls för det.
Ja, läser du hennes SMS till honom så verkar hon ha varit fullt införstådd med vilket skick han var i.
Skall man kunna sätta på folk som av fylla eller annat skäl inte kan ge ett samtycke och förstöra livet för dem?
Skall man kunna supa ner någon och sedan idka sex med personen när den är för full för att protestera?
Det är ingen skillnad på om förövaren är man eller kvinna - det gäller samma lag oavsett. Det är ingen skillnad på om offret är man eller kvinna - det gäller samma rätt för skydd från övergrepp oavsett.

Hon kan inte uttala sig om hans vilja eller hur det kändes för honom. Det kan bara han göra, och han har anmält för våldtäkt så du får utgå ifrån att det är så han uppfattar situationen.

Självklart ska ingen kunna utnyttja någon som är borta från omvärlden. Men det låter ju som att han klädde av sig och tog initiativet. Varför skulle hon nobba hans inviter om hon också ville? Han har tydligen ingen aning utan måste tro på hennes ord. De hade sex, eller försökte åtminstone.

Bara för att han kanske inte var sugen dagen efter, betyder inte att han inte var med på det den kvällen. Det är många bra idéer man haft under en festkväll som man lite skamset ångrat dagen efter.

Vem ska avgöra vilket kvinnan säger är sant eller falskt? Om hon nu hade utnyttjat honom, hade det naturliga varit att hon förnekat hela händelsen. Hon verkar vara helt ärlig. Varken den här killen eller domstolen bör få handplocka vad de tror är sanning.
Citera
2024-12-23, 11:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Män döms till våldtäkt för liknande händelser hela tiden så om man ska behandla kvinnor och män jämställt så ska ju även denna kvinnan straffas, även om jag tycker att det är helt sjukt.

Jag kan ha fel men döms män inte ofta för att kvinnan varit helt borta och inte kunnat säga nej? Har en man dömts för våldtäkt när kvinnan klätt av sig naken framför honom och inviterat till sex under berusning och inte minns vad hon gjort dagen efter?
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 11:13.
Citera
2024-12-23, 11:11
Medlem
Gold94s avatar
Minns han inget blir det väl ord mot ord?
Han kan ju lika gärna ha varit med på en avsugning i dimman?
Citera
2024-12-23, 11:13
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
hon verkar gilla sin hund, men varför fota de här positionerna?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10153152756408039&set=ecnf.564898610

https://scontent.farn1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/467238203_10159268301808039_2783670738050961680_n. jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=cf85f3&_nc_ohc=tpXr1sB9VsoQ7kNvgFQbclx&_ nc_zt=23&_nc_ht=scontent.farn1-2.fna&_nc_gid=AGQdbvFTiCER20NzGtRtxHZ&oh=00_AYDTjS fJMNjXPTJv8wA1kD53Wk2y1hf14QIvN1eXGXGsGA&oe=676E66 F0

Men enligt ratsit så finns det bara 1 person med det namnet som bor på den orten, men hon är typ 75 år. Säker på att det är rätt person ens?
Citera
2024-12-23, 11:17
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Jag kan ha fel men döms män inte ofta för att kvinnan varit helt borta och inte kunnat säga nej? Har en man dömts för våldtäkt när kvinnan klätt av sig naken framför honom och inviterat till sex under berusning?

Nej finns flera fall där män dömts när kvinnan ångrar sig. Sen är det ju helt omöjligt att bevisa vad som hänt innanför stängda dörrar och folk blir dömda till flera års fängelse bara för att någon låter trovärdig.

Egentligen förstår jag inte ens vad meningen är med att ha rättegång vid dessa fall eftersom det ändå inte krävs någon bevisning för att döma folk.
Citera
2024-12-23, 11:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Självklart ska ingen kunna utnyttja någon som är borta från omvärlden. Men det låter ju som att han klädde av sig och tog initiativet. Varför skulle hon nobba hans inviter om hon också ville? Han har tydligen ingen aning utan måste tro på hennes ord. De hade sex, eller försökte åtminstone.

Bara för att han kanske inte var sugen dagen efter, betyder inte att han inte var med på det den kvällen. Det är många bra idéer man haft under en festkväll som man lite skamset ångrat dagen efter.

Vem ska avgöra vilket kvinnan säger är sant eller falskt? Om hon nu hade utnyttjat honom, hade det naturliga varit att hon förnekat hela händelsen. Hon verkar vara helt ärlig. Varken den här killen eller domstolen bör få handplocka vad de tror är sanning.
Det låter som... jo, det brukar låta så om man frågar den som utnyttjar den utslagne.
Uppenbarligen har han ju inte varit i stånd att samtycka, hon vittnar ju själv om att hon fyllde honom med "en grogg för mycket".

Hans uppfattning är att han inte var med på det. Det är den som styr när han gör anmälan - inte din och inte hennes.
Åklagaren tycks dela hans uppfattning efter att utredningen är klar eftersom det gått vidare till åtal.

Det är den här killens sanning. Hur lyckas du missa det.
En förövare kan inte bestämma vad offret gillade eller ville. I det här läget är hon förövare och han offer; han har uppenbarligen varit så kraftigt berusad att han saknat förmågan att ge samtycke - och hon har utnyttjat det. Precis som när en man våldtar en kvinna under liknande omständigheter.

Nu får vi se om domstolen kommer att göra samma bedömning som om offret hade varit en kvinna och förövaren man - för en man hade sannolikt åkt på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in