2024-12-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Ja enligt honom, massa människor som inte hade något med något att göra dog. En bomb mitt i stan där människor rör sig.
Och den här idioten går och dödar en massa människor mitt i en julmarknad.

Det finns en "ologisk logik" i det hela.

Då snubben lever så vill han troligen berätta om de inte begraver det hela bakom "lyckta dörrar".
Citera
2024-12-23, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Sa han.

Och alla säkerhetstjänster tycker samma sak. Du får ringa tyska säkerhetstjänsten och säga att de har fel. De vill nog se bevis.
Citera
2024-12-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Studie på vad?

En studie, som bevisar det nedan

"En majoritet av dem som kommer hit är inte flyktingar. Jag gissar i stället att i urvalet bland dem som valt att ta sig till väst finns fler missanpassade, socialt aparta och kriminella."

(FB) Bil kör in i folksamling på julmarknad, Magdeburg, Tyskland 2024-12-20.
Citera
2024-12-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Nej, det är Fake news, saudiske AfD-anhängaren är just bara en galen kristen extremist som sannolikt också beundrade Breivik, i sitt hat mot Merkel och den påstådda islamiseringen.

Det råder inga tvivel om detta.

Aldrig hört talas om en islamistisk terrorist med en så förslagen plan, låtsas vara extrem islamofob för att försöka vända sympatierna. Tvärtom, de är och har alltid varit väldigt tydliga med sina egna av-/åsikter. Så konspirationsteorierna kan till fullo avfärdas.

Detta var ett dåd av sjuk AfD-anhängare.

Han är INTE kristen, utan av egen uppgift: Ateist och kvinnokämpe. Enligt mig är han mentalt sjuk - paranoid mm- Till ex Han sa att tysk polis förföljde honom*. Han ville hämnas på Tyskland får deras roll i islamiseringen - Det sista kan förklara attacken. Det gör det logiskt i hans ögon som en person som stödjer AFD att attackera en tysk julmarknad. Lägg till att han har varit sjukskriven sedan Oktober.

Att han är islamist är bara hitta på av högerextremister. Han ska till ex blivit intervjuad förra månaden av ex am extremhöger podcast.

Den stora boven är ju tyska säkerhetstjänsten. Inte bara Saudiska myndigheter varnade för honom. Även muslimska flyktingar, ex-muslimer och X-användare (Han hade 40 000 följare) varnade flera tyska myndigheter. Han brölat länge om att ta till våld. (Minst under ett år)

*Han hade juridiska problem med Tyska staten, men han menar att de avlyssnade och följde honom med gps-trackers. Om någon följde honom var det den saudiska säkerhetstjänsten.
Citera
2024-12-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det går att höra även i videon där han grips, precis 4-5 sekunder in så hör man, om än något otydligt, Allah akbar. Huruvida han menar det eller är "ironisk" vet jag ej, men det hörs.
Vissa debattörer på sociala medier, även här, försöker göra en grej av att terroristen i Magdeburg inte är muslim, i förhållande till AfD har det dock ingen betydelse. AfD anser att män från Mellanöstern kommer till Tyskland för att snylta och är potentiella risker för att begå terrordåd och om de är muslimer eller inte spelar ingen roll alls.

Oavsett vem eller vilka den arabiske terroristen i Magdeburg gillar/inte gillar så passar han såklart in på just den riskgrupp som Afd pekat ut som hot mot Tyskland.
Citera
2024-12-23, 08:42
Medlem
F3ttans avatar
Sett att frågan vart uppe. Finns filmklippet nånstans?
Citera
2024-12-23, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Han är INTE kristen, utan av egen uppgift: Ateist och kvinnokämpe. Enligt mig är han mentalt sjuk - paranoid mm- Till ex Han sa att tysk polis förföljde honom*. Han ville hämnas på Tyskland får deras roll i islamiseringen - Det sista kan förklara attacken. Det gör det logiskt i hans ögon som en person som stödjer AFD att attackera en tysk julmarknad. Lägg till att han har varit sjukskriven sedan Oktober.

Att han är islamist är bara hitta på av högerextremister. Han ska till ex blivit intervjuad förra månaden av ex am extremhöger podcast.

Den stora boven är ju tyska säkerhetstjänsten. Inte bara Saudiska myndigheter varnade för honom. Även muslimska flyktingar, ex-muslimer och X-användare (Han hade 40 000 följare) varnade flera tyska myndigheter. Han brölat länge om att ta till våld. (Minst under ett år)

*Han hade juridiska problem med Tyska staten, men han menar att de avlyssnade och följde honom med gps-trackers. Om någon följde honom var det den saudiska säkerhetstjänsten.

Sant, anti-muslimsk borde jag skrivit, inte kristen.

Men ja, mycket kritik nu i Tyskland om varför myndigheterna inte tog varningarna om denne högerextremist på allvar. Det kommer att hållas parlamentsutfrågningar av inrikesministern o underrättelsechefen 30 december.

Samtidigt kan jag också förstå lite att man avvaktade, även om det är oproffessionellt, när Saudiarabien hör av sig och berättar om "den här saudiske höger-aktivisten som hatar våra sharia-lagar och Islam, han verkar jättefarlig".

De måste ha kliat sig i huvudet iallafall.
Senast redigerad av wetske 2024-12-23 kl. 09:02.
Citera
2024-12-23, 09:34
Medlem
Väldigt märkligt sammanträffande att årets ”julkörning” utförs av sedvanlig typ av förare, men just nu är denne i allt övrigt stereotypiskt mena/islamist med i ett parti som övriga vill förbjuda.

Otroligt märkligt faktiskt.😂

Nästa vecka:
Köttätande Veganer.
Minderåriga pensionärer.
Mörkt solsken.
Citera
2024-12-23, 09:41
Medlem
Citat:
Sant, anti-muslimsk borde jag skrivit, inte kristen.

Men ja, mycket kritik nu i Tyskland om varför myndigheterna inte tog varningarna om denne högerextremist på allvar. Det kommer att hållas parlamentsutfrågningar av inrikesministern o underrättelsechefen 30 december.

Samtidigt kan jag också förstå lite att man avvaktade, även om det är oproffessionellt, när Saudiarabien hör av sig och berättar om "den här saudiske höger-aktivisten som hatar våra sharia-lagar och Islam, han verkar jättefarlig".

De måste ha kliat sig i huvudet iallafall.

Ett problem är att när Saudi hör av sig så trodde man kanske att det berodde på att MGM hjälpte saudiska kvinnor och fly Saudi. Och det ville man inte hjälpa Saudi med att stoppa. Men det var massor av flyktingar, saudiska disporan, X-användare som hörde av sig också. Sammantaget borde man ha reagerat. Men det kan vara så som 9/11 att det var olika myndigheter och olika delar av en myndighet som hörde. Så ingen sammanställde allt de hade på honom.

Dock hörde jag en tysk Journalist säga att tyska säkerhetstjänsten har problem. När de reagerar så är det på andra säkerhetstjänsters information inte på sin egen. Om det är sant vet jag inte. Men det är bra att det blir en undersökning.
Citera
2024-12-23, 11:00
Avstängd
Citat:
Nej, det är Fake news, saudiske AfD-anhängaren är just bara en galen kristen extremist som sannolikt också beundrade Breivik, i sitt hat mot Merkel och den påstådda islamiseringen.

Det råder inga tvivel om detta.

Aldrig hört talas om en islamistisk terrorist med en så förslagen plan, låtsas vara extrem islamofob för att försöka vända sympatierna. Tvärtom, de är och har alltid varit väldigt tydliga med sina egna av-/åsikter. Så konspirationsteorierna kan till fullo avfärdas.

Detta var ett dåd av sjuk AfD-anhängare.

Hahaha, en kristen som kör in i en kristen julmarknad?
Du önskar att så var fallet 😂😂😂

Muslimer har det som en OS-gren att köra in i folksamlingar för att döda folk.
Mohamed Lahouaiej-Bouhlel och Rakhmat Akilov bara för att nämna 2 stycken.

Denna snubben är givetvis också muslim, bara kolla på hans namn.
Finns ingen kristen i världen som heter ”Taleb Abdul Jawad”. Inte en enda.

Att medier försöka skapa rökridå att han skulle vara AfD är bara för att dölja hans riktiga motiv.

AfD har inte bekräftat att han var en utav deras.

Han använde sig utav Taqiyya när han påstod att han är AfD för att vilseleda omvärlden.

Så länge AfD inte har bekräftat att han är en utav deras, så är han inte det.
Jag är Microsofts ägare, tror du på det med?

Om denna snubben hade sånt hat emot Tyskland för att de tar in muslimska migranter som media påstår, varför valde han inte då att köra in i en moské under en fredagsbön istället för en julmarknad?

Ser denna snubben kristen ut enligt dig?

https://knowinsiders.com/stores/news_dataimages/2024/122024/21/15/7709e5d6a61db134e5592c22ccf6cd78.jpg?rt=2024122115 2407

Isåfall gå till specsavers de hjälper dig.

Uppenbart vad hans motiv var.
Precis som alla andra muslimska terrorister före han.
Senast redigerad av Jon10 2024-12-23 kl. 11:21.
Citera
2024-12-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Du gjorde en svepande kommentar kring ALLA muslimer.
Jag skjuter ned din kommentar som idiotisk i.o.m att det är extremt få muslimer som begår terrordåd i hela sin livstid. Det spelar ingen roll om t.e.x muslimer hade begått ex 3x mer våldsbrott än andra. I det stora hela är de en otroligt liten minoritet i vilket fall.
Så att det finns betydligt större brottslighet procentuellt sett i en grupp än i en annan är ointressant för dig? Finns det någon gräns, för när du tycker det är acceptabelt? Du nämner 3x men tänk om det varit 10x? Eller 50x?

3x är för övrigt din positiva tolkning av muslimernas våldsamhet. Ser du på hur många terrordåd som begås av muslimer jämfört med övriga människor, så kommer du nog närmare de andra siffrorna jag nämnde.

Men visst, det är bara en minoritet muslimer som dödar och skadar hundratals människor med sina terrordåd, så det får vi stå ut med. De flesta är ju bra.
Citera
2024-12-23, 11:46
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan inte överskåda det. Eftersom polis o myndigheter ännu är inne i utredningsfasens början.
Jag avvaktar tills jag vet mer. Men du är väl redan klar med din kan jag tro. Eller ?

EDIT: Men jag hoppas att de bygger farthinder på marknadsplatser o gågator hädanefter.

Brottslingar ligger alltid steget före polisen, som man säger.

Min tes är att han gjorde detta för att han, som han sa, håller det tyska folket ansvarigt, baserat på att folket röstade fel och det ledde till att massinvandringen 2015 fick stanna i Tyskland.

Att han ursprungligen var från Saudiarabien och var shiamuslim är inte relevant för åklagaren.
Senast redigerad av dansquelcas 2024-12-23 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in