2024-12-22, 21:38
Medlem
Keonets avatar
Handling smäller alltid högre en tomma ord. Media gör allt för att trumma in att gärningsmannen var höger extremist som hatade muslimer mm.
Medan verkligheten är den att det är ytligare en icke-vit människa som medvetet gersig på vita.

Om medias narrativ hade haft någon substans hade ha väl attackerat muslimer eller icke vita.
Det multirasliga samhällsexperimntet kommer aldrig fungera.
Citera
2024-12-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
GM håller på med samma idioti som Momika som sade han var SD:are.. det har ett namn för muslimer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Taqqiyya

Inte "muslimer". Shia. Ni använder det alltid för alla muslimer men jag tror inte sådana som du vet skillnaden och bryr dig inte heller. Det är bara ett sätt att kunna vifta bort allt som sägs utan att behäva bemöta något.

Det är er variant av "antisemit!" så fort det kommer lite kritik mot Israel.
Citera
2024-12-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du projicerar, verkar det som. Jag vidhåller att det är fullständigt meningslöst att försöka placera in det här våldsdådet i någon kamp mellan europeisk höger och europeisk vänster. Han är inte aktör för någondera sidan. Han är en annan sort.

Han kan förstås få betydelse. Folk undrar ju varför han befann sig här överhuvudtaget och det kan ju få sina politiska konsekvenser. Men han som idébärare är bara intressant som en störning.

Vem pratade om europeisk höger eller europeisk vänster? Det är ett extremhögern attentat. Punkt
Citera
2024-12-22, 21:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Har ni bestämt er för om han var islamist eller antislamist än?
Det krigas om det i tråden. Men jag tänker att om han är anti-muslim så dödar han inte slumpade människor på en julmarknad i Magdeburg i forna DDR.

Men han kan vara helt från vettet också.
Citera
2024-12-22, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Vem pratade om europeisk höger eller europeisk vänster? Det är ett extremhögern attentat. Punkt
Nej det är facit av en fullständigt katastrofal invandringspolitik i europa!
Inget annat!!!
Citera
2024-12-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det krigas om det i tråden. Men jag tänker att om han är anti-muslim så dödar han inte slumpade människor på en julmarknad i Magdeburg i forna DDR.

Han är självklart en islamist. Tramsigt att ens tveka.
Citera
2024-12-22, 22:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Det är alltså fråga om en invandrare från en annan världsdel, som är missnöjd med sitt värdland och tar ut sin ilska mot det landet på det mest brutala och utstuderade sätt. Han är förmodligen sinnessjuk.

"Extremhögern". Jag förstår ...
Citera
2024-12-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjghghkj
Han skrev på arabiska hur han hatar kristna. Han sa bara att han var emot islam som en falsk flaggtaktik. När han greps skrek han ”allahu akbar” dessutom. Folk måste inse problemet & sluta tro på media.
Tro på media? Det är ju allt man har. Polisens rapporter från deras förundersökning, filmsnuttar med vittnen som berättar vad de såg och hörde. Du får nog redovisa dina egna källor då om det inte kommer från media.
Citera
2024-12-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Han har redan sagt att han klandrar tyskarna och därmed anföll tyskar. Det är lite som hur Breivik anföll norskar fast han hatade islam.

GM var garanterat anti-islam. Saudi hade begärt honom utlämnad från Tyskland flera gånger men Tyskland nekade p.g.a att de var rädda vad Saudi skulle göra med GM om de fick tag i honom.
GM är alltså en välkänd profil.

Alla som talar om annat vägrar ge upp hoppet därför att man inte gillar resultatet.
Folk skrek om muslimer när Breivik sköt också, vissa i flera dagar tills mugshotten var i ansiktet deras.
Citera
2024-12-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjghghkj
Han skrev på arabiska hur han hatar kristna. Han sa bara att han var emot islam som en falsk flaggtaktik. När han greps skrek han ”allahu akbar” dessutom. Folk måste inse problemet & sluta tro på media.

Bevis? Filmklipp när han greps?
Citera
2024-12-22, 22:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Han har redan sagt att han klandrar tyskarna och därmed anföll tyskar. Det är lite som hur Breivik anföll norskar fast han hatade islam.

GM var garanterat anti-islam. Saudi hade begärt honom utlämnad från Tyskland flera gånger men Tyskland nekade p.g.a att de var rädda vad Saudi skulle göra med GM om de fick tag i honom.
GM är alltså en välkänd profil.

Alla som talar om annat vägrar ge upp hoppet därför att man inte gillar resultatet.
Folk skrek om muslimer när Breivik sköt också, vissa i flera dagar tills mugshotten var i ansiktet deras.
Jag tycker den jämförelsen haltar. Breivik attackerade regering/stat samt specifikt Arbeiderpartiets ungdomsförbund.

Talib attackerade random tyskar på en julmarknad.
Citera
2024-12-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Kanske i din fantasivärld. Sök hjälp istället för att skriva sådana dumheter.
Vadå fel? Att en hederlig muslim är en vilande islamist är sanning. Det finns alldeles för många fall där hederliga muslimer plötsligt begått terrordåd. Hur förklarar du alla dem?

Att en god muslim är död är däremot min personliga önskan. Världen vore mycket bättre utan religioner och definitivt bättre utan allah-dyrkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in