2024-12-22, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vill man inte ha fyllesex kanske man ska ge fan i att dricka sig full och släpa hem människor och knulla.
Fast du är ju helt ute och cyklar nu. Alla som dricker alkohol är inte öppna för sex - sannolikt tvärtom, de flesta gör det i helt andra syften.

Däremot är det ju just den inställning som du ger uttryck för som gör att vi tvingas ha en lag om samtycke. Det finns ju uppenbarligen inte i förnuftet hos folk att sex inte är en rättighet för att man vill ha det.
Citera
2024-12-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den unge mannen var så packad att han fick hjälp att komma hem, han blev enligt artikeln ledd hem av två personer pga berusning så det verkar osannolikt att det var han som var drivande. Kvinnan var en av dessa två som 'hjälpte" honom hem.

Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.

”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”

”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”

”Haha ja. Jag låg naken imorse.”

”Nä du hade strumpor på dig"

"Mannen frågar då om de haft sex med varandra – och kvinnan medger:

”Hahaha ja lite. Men det var rätt oskyldigt... Jag gav dig en puss på kinden när du somnade och lämnade kvar din sista öl som du gav mig. Och jag är fullt frisk och ingen vet.”

När mannen undrar hur hon kunde vilja vara med någon som var medvetslös, blir svaret:

”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha
. Men ha inte ångest, det var rätt oskyldigt och kul"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/
Han minns inget men hon gör det uppenbarligen. Alla har vi haft minnesluckor där det kan hända...minst sagt konstiga saker.
Däremot låter det onekligen som att han var såpass full att hon nog försökte ha sex men det gick inte.
Får se vad de kommer fram till.
Citera
2024-12-22, 16:31
Medlem
Ska vi vara ärliga, så vad hade vi sagt om det hade varit en man 49år som hade följt med dotterns vän i 20-25års åldern hem? Vi hade skrivit jävla våldtäktsman! Eller hur? Med den nuvarande lagstiftningen så måste kvinnan låsas in. Fängelse i minst 2år och böter på ca 250k. Är det rimligt! Nej självklart inte, men det är Sverige 2024, och även kvinnor får smaka på det.
Citera
2024-12-22, 16:34
Medlem
SloppySecondss avatar
En 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis – på hans födelsedag.
Kommer bostadspriserna öka eller inflationen öka.. sen undrar man.. vill alla med 49åring sen vid varje fest ?

"Mamma vi vill ha eftermiddags-fika"

Blir det som att boka tvättstuga.. "hej kalsong-kompis".
Är det dina eller mina strumpor .. finns ju hur många problem som helst.

Kan det vara en 49åring som "kompenserar" för att pappan lämnat..
Nästa gång blir det inga ballonger på den festen.. ger dåliga minnen
Citera
2024-12-22, 16:41
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast du är ju helt ute och cyklar nu. Alla som dricker alkohol är inte öppna för sex - sannolikt tvärtom, de flesta gör det i helt andra syften.

Däremot är det ju just den inställning som du ger uttryck för som gör att vi tvingas ha en lag om samtycke. Det finns ju uppenbarligen inte i förnuftet hos folk att sex inte är en rättighet för att man vill ha det.

Fast den här killen ville ju ha sex eftersom han tog med henne hem och hade sex med henne, bara att han inte kommer ihåg det.

Han drack för mycket och ångrar sig dagen efter. Han får ta ansvar för sina korkade beslut och inte dricka sig så full i framtiden.
Citera
2024-12-22, 16:44
Medlem
Trist för de involverade i vilket fall som helst, men hoppas svenska domstolar får bättre förutsättningar i framtiden att följa lagar som är mer i enlighet med folks uppfattning.

Jag vet inte vilka i Sveriges befolkning som håller med om att detta är en våldtäkt, men utan att veta mer än vad som framkommit nu, så hoppas jag att de inte är involverade i nya lagar.

En väldigt förälskad ung människa är inte mycket mer logiskt tänkande än en gravt berusad. Kan de också hävda våldtäkt dagen efter, baserat på at de blev utnyttjade under påverkan?
Eller att de blev utnyttjade till att ställa upp på sex när de egentligen försökte starta ett förhållande och först ha sex senare.

Dessa lagar och tolkningar av dem låter helt enkelt rättsosäkra. Skulle gärna vilja veta om de används så vårdslöst som folk på FB hävdar. Hoppas inte det!
Citera
2024-12-22, 16:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast den här killen ville ju ha sex eftersom han tog med henne hem och hade sex med henne, bara att han inte kommer ihåg det.

Han drack för mycket och ångrar sig dagen efter. Han får ta ansvar för sina korkade beslut och inte dricka sig så full i framtiden.
Vi bryter här. Du kan inte hålla dig till fallet och killens egen utsago om sina känslor utan sitter bara och fantiserar.
Det är helt ointressant och off-topic att diskutera kring dina fantasier.
Citera
2024-12-22, 16:46
Medlem
Fram med FUP nu och BOs namn. Måste skicka tröstblommor till honom. Snacka om årets BETA.
Citera
2024-12-22, 16:49
Medlem
Fettsugnings avatar
Tycker det är imponerande att han fick upp den med tanke på hur pass full han var.

Kvinnan tycks vara ännu ett av dessa tantslem som börjat avslöjas mer och mer.
Citera
2024-12-22, 16:49
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi bryter här. Du kan inte hålla dig till fallet och killens egen utsago om sina känslor utan sitter bara och fantiserar.
Det är helt ointressant och off-topic att diskutera kring dina fantasier.

Ja det var inte speciellt givande att diskutera med dig, totalt blåst alltså...
Citera
2024-12-22, 16:52
Medlem
Tror inte en skit på den storyn att han hade både fullt fungerande stånd och kunde prestera, samtidigt som han inte kunde stå på sina egna ben, hitta vägen hem eller alls komma ihåg något.
Han hade dåligt omdöme och hade sex med någon som han efteråt ångrade.
För övrigt så var det ju han som hade stånd och drog ner byxorna, samt visade det för henne.
Citera
2024-12-22, 17:01
Medlem
goofers avatar
Hur fan orkar man anmäla sin polares mamma?
Här pratar vi sojapojke.

Om det varit en äldre man som supit ner en yngre kvinna och följt med henne för fyllesex så hade han såklart åkt in på premissen alla män är onda.

Jag är så cynisk så jag tror åklagaren lägger ner direkt då en kvinna pekas ut som förövare.

Jag skänker en hundring till något kvinnohus om jag har fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in