2024-12-22, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Han har inget samröre med i AfD utan han är uttalad pro AfD enligt honom själv.

Stor skillnad.

Det säger inte ett skit att han är uttalad sådan då AfD har inte bekräftat det.

Jag kan uttala mig att jag är släkt med Bill Gates men så länge han inte bekräftar det har det ingen kredibilitet.

Givetvis claimar han AfD för mörklägga hans riktiga motiv vilket var att skada kristna julfirare på en julmarknad.
Som en muslimsk terrorist.
Citera
2024-12-22, 11:05
Medlem
Smart av muslimen att påstå han är höger, det är nog enda sättet islam kan tjäna på terrorattacker annars är det kontraproduktivt
Citera
2024-12-22, 11:27
Avslutad
Majoriteten av alla saudis I Tyskland sköter sig exemplariskt. Den här personen var ju psykiskt sjuk och det verkar inte finnas några direkta terrrorkopplingar. Oavsett hoppas jag att han aldrig kommer ut igen…

Psykisk ohälsa är överrepresenterad bland folk från MENA, där framförallt män genomför olika vansinnesdåd, och detta är helt klart något som behöver prioriteras. Vi såg samma sak i Sverige nyligen med pappan som hade ihjäl båda sina barn som hans fru fick komma hem till…
Citera
2024-12-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Majoriteten av alla saudis I Tyskland sköter sig exemplariskt. Den här personen var ju psykiskt sjuk och det verkar inte finnas några direkta terrrorkopplingar. Oavsett hoppas jag att han aldrig kommer ut igen…

Psykisk ohälsa är överrepresenterad bland folk från MENA och detta är helt klart något som behöver prioriteras. Vi såg samma sak i Sverige nyligen med pappan som hade ihjäl båda sina barn som hans fru fick komma hem till…

Det kanske stämmer att att psyk ohälsa är överrepresenterade. Menar du de som bor i väst eller alla. Ganska många är flyktingar av de som bor i väst. Jag gissar att flyktingar mår dåligt. Jag kommer i håg finska krigsbarn som sen växte upp i senare att de också var över representerad när det gäller psyk och sociala problem. Det samma gäller även adopterade från utlandet.

Om du menar alla så skulle jag vilja se en studie.
Citera
2024-12-22, 11:32
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:

Psykisk ohälsa är överrepresenterad bland folk från MENA, där framförallt män genomför olika vansinnesdåd, och detta är helt klart något som behöver prioriteras. Vi såg samma sak i Sverige nyligen med pappan som hade ihjäl båda sina barn som hans fru fick komma hem till…

Detta var sk taqiyah dvs man ljuger och vilseleder i religionens namn

Källa

https://www.indiatoday.in/world/story/ex-muslims-claim-germany-magdeburg-christmas-market-attack-saudi-atheist-warn-of-taqiyyah-conspiracy -2653579-2024-12-22

Även terroristerna från 9 11 var från saudi och levde normalt här bla i hamburg där de söp gick på strippklubbar osv
Citera
2024-12-22, 11:35
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Mycket troligt att anti.muslim grejen var en täckmantel för att begå IS-brott utan att väcka misstanke.

Men vi får se om de lägger locket på.
Tänker bara att media va snabba me att säga han INTE hade koppling me muslimsk terror.

Han har ju uppenbart samröre me islam. Men ja kan köpa att han gått och blivit högerextremister på riktigt. De e dels dessa 2 kategorier som attraherar de mest sjuka personerna men också de som föder dom.
Född i islam dvs.
Citera
2024-12-22, 11:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ska vi inte prioritera malaria, Tsetseflugor, denguefeber, ebola? Vi kan ju hjälpa till med olika sjukdomar i världen men det är inget vi skall prioritera i Sverige utan de skall prioritera det i deras hemländer så kan vi hjälpa de länderna om de vill ha hjälp. Men det är inte Europas eller européernas problem/uppgift här i vårt hem Europa.
Citera
2024-12-22, 11:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Är det endast kristna som kan gå på julmarknader?

Det är ju de som firar jul, som har den traditionen. Kristna, agnostiker, ateister. Alla möjliga tyskar och kanske vissa invandrare. Men inte muslimer.
Citera
2024-12-22, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obama2012
1686 terrorattacker av muslimer hittills under 2024: https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=2024

Inte förvånad. Verkar vara något i den där boken med att man ska erövra med mord.
Citera
2024-12-22, 11:52
Medlem
eldrattans avatar
Borde inte airbagen utlösts när bilen agerar bowlingklot såhär? Tittar man på fronten på bilen är den ju helt mosad. Fast kanske finns instruktioner i någon jihadbok om hur man kopplar ur airbagen vid sådana här förfaranden? Någon som har lite koll?!
Citera
2024-12-22, 11:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Samma som i Italien. Den senaste veckan har propalestinska supportrar brutit sig in i tex stängda skolor och förskolor som de sedan har ockuperat. Och i många fall har också svinat ner där. Några av dessa skolor har också stuckits i brand. De har också lyckats ockupera en hel del offentliga byggnader, och trashat dem också.
Italienska polisen har haft en hektisk vecka att bunta ihop dem.
Italienska medier skriver också intressant nog att supportrarna knappast saknar ekonomiska resurser, utan har rätt bra med pengar i själva verket. De reser ibland i dyra hyrda husbilar och som hyrts i förväg av bulvaner på lång tid. När de anlänt till protestplatsen stannar de ett par dagar i husbilen. Sedan drar föraren iväg och hämtar en ny last aktivister. Det är långa sträckor som aktivisterna färdas på.
Nästan nya kläder har de också. Genom att färdas i husbilar och i vanliga bilar undviker de då också övervakningskamerorna på tågen och tågstationerna. Lite annorlunda att bo i en husbil mot när de har befunnit sig på sitt mål ett tag, att de lever till slut nästan som i en svinstia där.

Italienska polisen genomsöker nu nämligen många av dessa bilar med misstänkta aktivister i, och naturligtvis hittas narkotika och ibland större summor kontanter. Och att de inte har vettiga förklaringar till varifrån narkotikan och pengarna kommer heller ?

Hoppas polisen kan hitta organisationerna bakom dem. Jag tror att med detta senaste terrordåd kommer tålamodet med Hamas-palestinierna att ta slut på många håll i Europa.
Citera
2024-12-22, 11:55
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Han är inte medlem men säger sig sympatisera med dem på samma sätt som han tydligen i sociala medier sympatiserat med Hamas och chattat med Isis sympatisörer.
Helt klart en fanatisk högerextrem som hela Saudi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in