2024-12-21, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Med tanke på att jag vägde 55kg när jag började så var det helt nödvändigt för mig att lägga på mig fett också, så absolut har jag lagt på mig fett. Hade så låg fettprocent när jag började att man såg ådror på magen och längst hela låren. Det är inte direkt hälsosamt. Men jag kan fortfarande se mina magrutor nu trots allt. Så har verkligen inte gått och blivit plufsig.
ok ja det ju rätt tunt för en vuxen man, om närmare normallängd. Vet du orsakerna till denna förmodade undervikt?
Citera
2024-12-21, 10:31
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
ok ja det ju rätt tunt för en vuxen man, om närmare normallängd. Vet du orsakerna till denna förmodade undervikt?
Ja jag är medellängd. Utan att vilja gå in på exakt vad så hade det med sjukdom att göra.
Citera
2024-12-21, 10:31
Medlem
Citat:
Tack för de uppmuntrande orden! Jag tror det har gått ganska fort för att jag har tränat förr och muskelminne är väl inte en myt.
Samtidigt så väger du runt 70kg såg jag i din journal, så jag väger ju betydligt mer än dig. Alla har vi olika mål och förutsättningar
Har inget direkt mål förutom att bli lite bättre hela tiden, och att vara konsekvent med träningen.

Ja muskelminne ska inte undervärderas. Ja, jag har liten kroppsbyggnad trots min längd och har väl dragits mer åt det estetiska före lyfta tungt. Ser generellt starkare ut än vad jag är, men glädjas åt andra för deras styrka .

Det är ju bra mål bara det och inte lika lätt som det låter.
Citera
2024-12-21, 10:35
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ok, bara vara disciplinerad och köra på. Men kanske tufft nu under juletider hehe.

Ja, det är väldigt tufft just nu. Dessutom är nyår precis runt hörnet så då lär det bli ännu tuffare
Citera
2024-12-21, 15:55
Medlem
du borde höja repsintervallet i isolationsövningarna trots om det är styrka du tränar för primärt, satsa på runt 10 istället för 5 och under.

Imponerande stryka för din KV på så kort tid, kör hårt!
Citera
2024-12-21, 16:39
Medlem
Jag är imponerad av din viktuppgång och fina resultat!

Är själv runt 1.8m lång och väger runt 70 kg och vill lägga på mig lite.

Kan du berätta hur du lyckades gå upp i vikt så fint?
Citera
2024-12-22, 00:15
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Ja muskelminne ska inte undervärderas. Ja, jag har liten kroppsbyggnad trots min längd och har väl dragits mer åt det estetiska före lyfta tungt. Ser generellt starkare ut än vad jag är, men glädjas åt andra för deras styrka .

Det är ju bra mål bara det och inte lika lätt som det låter.
Det är ju bra det. Att vara nöjd med sin spegelbild och det estetiska ska inte underskattas.
Ja precis, att bygga en bra fysik tar ju åratal. Så det blir en utmaning.
Citera
2024-12-22, 00:19
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Ja, det är väldigt tufft just nu. Dessutom är nyår precis runt hörnet så då lär det bli ännu tuffare
Springer man fem gånger i veckan så har man med råge gjort sig förtjänt av lite gött under ledigheterna hehe.
Citera
2024-12-22, 00:20
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
du borde höja repsintervallet i isolationsövningarna trots om det är styrka du tränar för primärt, satsa på runt 10 istället för 5 och under.

Imponerande stryka för din KV på så kort tid, kör hårt!
Alltid gillat att köra lågreps oavsett övning. Får inte ont någonstans av det och gör ökningar i alla övningar över tid.

Tack! Hade gärna varit starkare, men samtidigt måste man väl ha realistiska förväntningar.
Citera
2024-12-22, 00:27
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Springer man fem gånger i veckan så har man med råge gjort sig förtjänt av lite gött under ledigheterna hehe.

Haha, tack. Försöker dock att inte unna mig för mycket
Citera
2024-12-22, 00:31
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 124minuten
Jag är imponerad av din viktuppgång och fina resultat!

Är själv runt 1.8m lång och väger runt 70 kg och vill lägga på mig lite.

Kan du berätta hur du lyckades gå upp i vikt så fint?
Jag har inte gjort något magiskt egentligen. Du behöver sätta grunderna. Träna hårt, det gör absolut inte alla även fast de kanske tror det, och då menar jag inte hög volym utan din effort i dina arbetsset. Logga din träning så att du ser att du blir starkare över tid.

Se till att äta tillräckligt och tillräckligt med protein. Grisbulka inte, du kommer inte bygga mer muskler för det. Men allt det där visste du säkert.
Hade jag varit dig så hade jag siktat på en viktuppgång runt 0.5-1% i månaden, absolut inte mer.
Senast redigerad av Villianlol 2024-12-22 kl. 00:43.
Citera
2024-12-22, 10:55
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort något magiskt egentligen. Du behöver sätta grunderna. Träna hårt, det gör absolut inte alla även fast de kanske tror det, och då menar jag inte hög volym utan din effort i dina arbetsset. Logga din träning så att du ser att du blir starkare över tid.

Se till att äta tillräckligt och tillräckligt med protein. Grisbulka inte, du kommer inte bygga mer muskler för det. Men allt det där visste du säkert.
Hade jag varit dig så hade jag siktat på en viktuppgång runt 0.5-1% i månaden, absolut inte mer.

Tack. Inga tips kring vad och hur du ätit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in