2024-12-21, 21:44
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Menar du på allvar att han inte är en terrorist?

Enligt lagen är han en terrorist eftersom han rättfärdigade mord med ett annat mord.

Tror att dessa kvinnor som han ville smuggla ut hade lämnat islam och hade straffats med döden och dödades därefter.
Senast redigerad av dansquelcas 2024-12-21 kl. 21:47.
Citera
2024-12-21, 21:46
Bannlyst
Han var en apa och kebabtekinker som fått ett diplom av apregimen i Saudi för att sprida skit i Eruoa. När 9/11 terrorsbrotten hända som Mossad och Saudiarbien var inlnadade i, så borde dom bombat sönder Saudi-arabien, istället för Irak om dessa neocons vill bomba.

Bomba Saudi mossad/CIA nu. Nej ni är lika mycket psykopater som araberna är, så det lär ni inte göra.

Ut med araber och niggers från Europa. Punkt. SKjut araben som mördade 4 tyskar. Mina folkfränder
Citera
2024-12-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Turkarna har lika mycket skuld som engelsmännen, fransoserna, spanjorerna etc. Svenskarna också till viss del (Nobel i Azerbaijan). Och primärt amerikanerna i sista århundradet. De trasade sönder världen och nu lever vi med konsekvenserna. Och det är på inget vis gammal historia. Assad föll för ett par dagar sedan.

Det handlar inte om vem som förtjänar vad. Barnsligt sätt att tänka på. Men det finns förklaringar på varför världen ser ut som den gör, och specifikt varför mellanöstern gått från världens centrum av kultur, uppfinningsrikedom och lärande till ett skithål av fundamentalism och interna strider. Det har inget med DNA, religion eller nån sorts inbyggt kultur att göra. Allt vi har i väst som vi håller av idag är byggt på överflödet av energi som pumpas upp i form av svart olja i deras del av världen, som vi tvunget har velat kontrollera utan en tanke på folket som bor där. Nu lider vi konsekvenserna. Blowback kallas det.

Fint, skicka tillbaka alla från mellanöstern. Men ska man vara konsekvent i den tanken så slutar vi stödja oljeekonomin i den delen av världen. Och det är vi inte beredda att göra.

"Vi" är en del av en världsmarknad där det handlas bl a olja, det kan jag hålla med om. Hur världen sett ut utan olja kan man spekulera om. Det man kan vara helt klar över är att de stater som kontrollerat oljeproduktionen (opec) inte gjort ett skit med de rikedomarna för att skapa ett demokratiskt och fungerande samhälle i något av länderna.

Att dra paralleller till tiden när den muslimska världen var "ett centrum av kultur, uppfinningsrikedom och lärande" till oljeproduktion är bisarrt. Det var ju många hundra år innan oljeproduktionen kom igång. Jag är inte jättepåläst i islams historia. Det jag vet är att det sedan uppkomsten på 600 talet har präglats av krig, slavhandel etc liksom andra kulturer och religioner. Storhetstiden du refererar till antar jag var en följd av erövrandet och imperiebyggandet i den delen av världen, osmanska imperiet, som samlade intellektuella resurser. Liksom vad som skett i västvärlden i modern tid.

Men allt detta är inte relevant. Det som är relevant för mig är hur islam påverkar den del av världen som jag lever i idag (inte så bra). Var vi har vår lojalitet och vilka värderingar vi står för och om vi ska ge upp allt som byggts upp av våra förfäder. Jag tror inte vi behöver skicka alla från Mellanöstern, runt 80-90% räcker nog. Och jag hoppas verkligen att vi kan sluta stödja oljeekonomin i de länderna. Så kan de sälja enbart dadlar.
Citera
2024-12-21, 21:48
Medlem
21Nyheternas avatar
Araben är en sovande terroristcell och det han praktiserat i sitt starka avståndstagande mot Islam är Taqqiya:
"Hiding one's beliefs in non-Muslim nations has been practiced since the early days of Islam."

Att kritisera Islam och ta avstånd från religionen när man inte är tvingad till det är egentligen inte tillåtet enligt koranen men jag antar att det kan skruvas på tolkningar lite hursom om man är backad av en Imam som säger att det är ok.

Att utmåla idioten som högerextrem är skrattretande. Att han öppet stödjer AfD för att sen utföra detta vansinnesdåd styrker bara att han vill skydda Islam.
Citera
2024-12-21, 21:48
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Visa citat där han är islamistisk.!
Att tycka att flyktingar behandlas illa är väl inte lika med islamistisk.

Känns lite tidigt att uttala sig om motiv redan.
Det man kan kostatera är att personen verkligen inte är typisk för en terrorist
50 år.Bra jobb.varit i tyskland sen 2006.
Enlig dem som har haft kontakt med honom är han varken ex-muslim eller anti-islamist.

Som här:
Citat:
Ali Utlu @AliCologne
I'll say it again: many people who have had contact with Taleb, like me, deny that he was ever an atheist or ex-Muslim.

He himself claimed to be a Wahhabi. He had open contacts with Hamas people, as well as with supporters of IS.

He threatened ex-Muslim and secular associations, as well as women who had fled from Saudi Arabia and renounced Islam. The association and the women legally defended themselves against him. He attacked the Central Council of Ex-Muslims as well as me as a member. All the major critics of Islam blocked Taleb because everyone received confused messages and threats.

He never directly criticized Islam or its associations. While we protested in front of mosques, he fought us. He also repeatedly defended Saudi Arabia. For what?

Dozens of people are sharing screenshots of conversations where he threatened people because they are ex-Muslims.

In one video, he talks about how “the left invented Islamism to wipe out Muslims.” No critic of Islam would write such nonsense.

We organized ex-Muslims openly say that he practiced taqiyya. If someone was as Islamophobic as him, wouldn't he try to kill Muslims in an attack instead of Christians at a Christmas market?

But the question of questions is: Why did the authorities not react to him, even though some people pointed out that he wanted to kill Germans? Why did they allow this attack to happen?

#Magdeburg

https://x.com/AliCologne/status/1870550073089909211

Han flydde ett våldtäktsåtal i Saudiarabien till Tyskland och därefter har han hävdat att han är ateist och därigenom stärkt sitt case att göra sig svår att utvisa.

Upplägget känns som klart fall av False flag mer än något annat.
Citera
2024-12-21, 21:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Citat:
" Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Så han ljög 2006 om att han var ateist för att 18 år senare kunna begå ett terrordåd i syfte att smutskasta AfD. Ett parti som ej fanns 2006. Glöm ej din foliehatt.

Mycket som är konstigt här:

1) han läkare, ett yrke folk väljer för att RÄDDA liv"

-Nej, han var ingen jävla läkare - han var psykolog.(påstod han, för att ta sig in i Tyskland och få bidragen)
Det han med säkerhet var var att han var Arab och han mördade oskyldiga västerlänningar.
Han är legitimerad läkare med psykiatri som specialicering och psykoterapeut, enligt tyska massmedier.
Citera
2024-12-21, 21:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Tyvärr har du fel. Ålder bakgrund mm. Sen att han kommer från Saudi
Det stämmer. Visa nått exempel på en terrorist med samma bakgrubd som den här snubben.

Flera av terroristerna vid 9/11 var välutbildade Saudier. Usama Bin Laden var rik och Saudier. D.v.s. han är en typisk terrormuslim.
Citera
2024-12-21, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Enligt polisen, så var det ungefär 2 100 deltagare i kvällens demonstration i Magdeburg.

Bra tal hölls, och REMIGRATION - banderollen var stor och rejäl.

Några av de livesändningar som gjordes:

Weichreite TV
https://www.youtube.com/live/0bAR3CqgRcM?si=59eSEwKyx0cfDi3j

Utopia TV Deutschland
https://www.youtube.com/live/LMP4cd_zfCI?si=PaZkO0KAJWMaxUU2
Vad demonstrerar de mot? Det är ju deras "egna" som begick dådet.
Citera
2024-12-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Du är en islamistisk terrorkramare!

Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Nu lyssnar inte jag på religiösa influensers eller hemsidor. Har du några länkar till svensk MSM.

De är väll ändå folk som utvövar sin religon som kan bäst eller Vah? Dessa är utbildade islamisk teologi.

https://darulhadith.com/akta-dig-for-isis-och-sok-kunskap/

https://darulhadith.com/den-som-hyllar-terroristerna-ar-en-terrorist/

https://darulhadith.com/isis-har-inget-med-islam-att-gora/

https://darulhadith.com/isis-ar-satans-grupp/

Uttalanden från en lärd imam i saudi.
Citera
2024-12-21, 21:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Nja, någonting gick sönder inuti honom. Jag antar att han tappade allt hopp om att rädda dessa kvinnor som ville lämna islam i Saudiarabien och smugglas ut och där de avslöjades med hjälp av tyska myndigheter och straffades därefter med döden.

Ja är man terrorist är man ju sönder i själen. Annars skulle man ju inte vara terrorist.
Citera
2024-12-21, 21:55
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är legitimerad läkare med psykiatri som specialicering och psykoterapeut, enligt tyska massmedier.

Men om du har läst tyska medier, varför inte bespara oss lite tid och länka några källor?

Jag brukar göra det och ibland översätta kortare delar, så kan man läsa vidare på tyska om man vill eller använda översättningstjänster.

Vilka källor? Bild, Der Spiegel, lokalmedier?
Citera
2024-12-21, 21:57
Medlem
Enligt ett uttalande av Tysklands inrikesminister är det tydligt att attentatsmannen
är Islamofob.
Vi får se vad mer som kommer fram .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in