2024-12-21, 17:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Paret och manliga GM är i samma ålder alltså 30 år. Det är något där som kopplar. Typ att de kan ha känt varandra varav den 30-åriga GM övertalat rysskan pga straffrabbaten till att begå mordet.

Mitt intryck av KK är ett det är småkriminell och en ganska ensam person. Hans Instagram har inte många kommentarer eller likes, och då nästan uteslutande andra som handlar med kristaller, och porrbottar. Fattar inte riktigt i vilket sammanhang han skulle lärt känna eller kommit i kontakt med någon i paret.

Inte uppenbart hur tjejen heller skulle kunna ha koppling till någon i paret. Inte hittat henne på några sociala medier och har därför inte kunnat skapa mig en bild av henne som person. Däremot finns det ju där åtminstone en (relativ) geografisk närhet, det skulle ju kunna vara en slump men jag tror inte det.
Senast redigerad av Troian 2024-12-21 kl. 17:23.
Citera
2024-12-21, 17:24
Medlem
Jag kanske övertolkar ”felskjutning”
Men att de hittade mgm så snart efter brottet gör mig förvirrad om det inte fanns någon som helst koppling mellan BO och dem.
Samt att de verkar inväntat fel personer på fel adress
Citera
2024-12-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mitt intryck av KK är ett det är småkriminell och en ganska ensam person. Hans Instagram har inte många kommentarer eller likes, och då nästan uteslutande andra som handlar med kristaller, och porrbottar. Fattar inte riktigt i vilket sammanhang han skulle lärt känna eller kommit i kontakt med någon i paret.

Inte uppenbart hur tjejen heller skulle kunna ha koppling till någon i paret. Inte hittat henne på några sociala medier och har därför inte kunnat skapa mig en bild av henne som person. Däremot finns det ju där åtminstone en (relativ) geografisk närhet, det skulle ju kunna vara en slump men jag tror inte det.
Kan ju vara som i Örebro-fallet där en gammal klasskamrat fixerat sig på en kvinna och mördade hennes mor och försökte mörda kvinnan ifråga. Offret hade ingen aning om hans fixering.
KK verkar var en underlig person överhuvudtaget, lever i fantasier.
Citera
2024-12-21, 17:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Kan ju vara som i Örebro-fallet där en gammal klasskamrat fixerat sig på en kvinna och mördade hennes mor och försökte mörda kvinnan ifråga. Offret hade ingen aning om hans fixering.
KK verkar var en underlig person överhuvudtaget, lever i fantasier.

Men tror du att en sådan karaktär skulle försöka värva en 16-åring för ett sådant jobb? Jag är tveksam.

Jag kommer att tänka en man som för 10-15 år sedan sköt ihjäl två och försökte mörda ytterligare en. Motivet var att dessa män ansågs ha gjort illa kvinnor han tidigare haft en relation till. Kanske är det i så fall 16-åringen som varit initiativtagaren i det här fallet.

(I fallet för 10-15 år sedan var inte kvinnorna inblandade.)
Senast redigerad av Troian 2024-12-21 kl. 18:02.
Citera
2024-12-21, 18:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag kanske övertolkar ”felskjutning”
Men att de hittade mgm så snart efter brottet gör mig förvirrad om det inte fanns någon som helst koppling mellan BO och dem.
Samt att de verkar inväntat fel personer på fel adress

Det behöver inte finnas någon koppling. Med den vändning skjutandet och sprängningarna har haft de senaste åren . Det räcker med att ha en avlägsen släktanknytning eller samma efternamn som en gängkriminell i vissa fall att du bott i samma lägenhetshus.

I det här fallet och i den här tråden har det redovisats en möjlig teori och koppling ( samma efternamn ) Vederbörande kan mycket väl ha retat upp någon eller hälsat på fel flicka eller inte gjort rätt för sig ---> Hamnat på en lista och något pucko har nappat på anbudet och hört efternamnet och Växjö och sedan lite lagom flöddrad tagit sig till Växjö och agerat på dålig information.

Den kriminella världen av idag är så pass korkad och impulsiv.
Citera
2024-12-21, 20:17
Medlem
Citat:
Men tror du att en sådan karaktär skulle försöka värva en 16-åring för ett sådant jobb? Jag är tveksam.

Jag kommer att tänka en man som för 10-15 år sedan sköt ihjäl två och försökte mörda ytterligare en. Motivet var att dessa män ansågs ha gjort illa kvinnor han tidigare haft en relation till. Kanske är det i så fall 16-åringen som varit initiativtagaren i det här fallet.

(I fallet för 10-15 år sedan var inte kvinnorna inblandade.)
Ligger något i det, att 16-åringen skulle ha något agg, men vad?
Citera
2024-12-21, 20:19
Medlem
Ja allt är galet och man får börja omvärdera sina tankar när d gäller brottslighet av olika slag
Helt random personer skjuter helt random personer och en gravid kvinna i sina bästa år dör - mgm hittas dagen efter trots att de inte har ngn koppling till paret - är ju som upplagt for en deckare
Citera
2024-12-21, 20:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Ligger något i det, att 16-åringen skulle ha något agg, men vad?

Finns ju många möjligheter i så fall. Känns kanske inte som så snyggt att med väldigt lite på fötterna spekulera i vad en nyss skjuten man eller eller ihjälskjuten kvinna skulle gjort.

Men, rent hypotetiskt, så behöver ju ett sådant agg inte bottna i verkligheten. Jag menar, hon kan ju vara galen eller lida av typ förföljelsemani. Att hon upplevt en annan verklighet, och det är denna hon beskrivit för KK. Han låter sig duperas, och bistår henne.
Citera
2024-12-21, 21:01
Medlem
Citat:

Hade kvinnan och maken som överlevde Facebook? Har bara hittat mannens gamla Facebook
Citera
2024-12-21, 21:43
Medlem
Ny text från SMP,

Polisen har gripit en 15-årig pojke misstänkt för inblandning i mordet på en kvinna på Teleborg i Växjö.
Sedan tidigare sitter en 16-årig flicka och en 29-årig man häktade efter dödsskjutningen.

Blir bara sjukare och sjukare detta.
Citera
2024-12-21, 21:43
Medlem
euromixerss avatar
Polisen har gripit en 15-årig pojke misstänkt för inblandning i mordet på en kvinna på Teleborg i Växjö.

”Mycket tyder på att det var en annan person i Växjö som var den egentliga måltavlan – men de unga lejda mördarna sköt fel person.”

Enligt Smålandsposten
Citera
2024-12-21, 22:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ja allt är galet och man får börja omvärdera sina tankar när d gäller brottslighet av olika slag
Helt random personer skjuter helt random personer och en gravid kvinna i sina bästa år dör - mgm hittas dagen efter trots att de inte har ngn koppling till paret - är ju som upplagt for en deckare

Det är inte så komplicerat ? Olika orter har olika gäng/grupperingar dessa gäng/grupperingar har i sin tur springpojkar ( listor med olika pris på olika individer och vem som garanterar pengarna cirkulerar mer eller mindre öppet på olika " kanaler " typ Snapchat/telegram/Facebook/Instagram osv osv . Polisen är inte ovetande om de hotbilder och de listor som cirkulerar . Problemet är att hotbilden har växt ( Idag ger sig kriminella inte bara på varandra de angriper familjer och människor med liknande namn )

Mördarna har dessutom generellt sett blivit yngre ( ej utvecklat konsekvenstänkande ) ovanpå det så knaprar de piller/jagar drake/bombar . Deras förmåga att göra en korrekt analys och identifiera rätt mål och rätt tillfälle är nästintill obefintlig

Det finns dessutom ganska få framgångsrika kriminella i de miljöerna. De fastnar antingen i ett tyngre missbruk eller dör av egen eller annans hand och har de tur åker de in på kåken och så kommer de ut och åker in inom något år igen . En karriär från springschas till gangsterboss är ungefär lika unikt som en enhörning.

Tittar vi för sakens skull på och med anknytning till tråden så kan du kolla upp hur många människor som heter Kulic i efternamn i Sverige och hur de är geografiskt belägna. Sedan kan du komma med en lösning på hur man möter en samtidig hotbild mot alla som heter Kulic i efternamn. Det är just det polisen har att arbeta emot. Listorna och de anhöriga ( Jag kan ganska säkert påstå att polisen har tillgång till de listor som cirkulerar eftersom gängen använder det både som marknadsföring samt för att försöka skrämmas )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in