2024-12-21, 19:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej han hängde ut honom för att få en identitet.
Chrippa är ju en efterlyst brottsling.
Båda gör samma sak erbjuder pengar.
Jocke hänger ut Linnea som efterlyst brottsling - det är hon inte.
Citera
2024-12-21, 19:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Polisen letar efter båda två eftersom Linnea kan göra sig skyldig till skyddande av brottsling,men hon är inte efterlyst,som jocke sa,Det är bara christofer som är häktad i sin utevaro
Nej, polisen söker Chrippa, om de träffar Linnea på stan så kommer hon inte plockas in.
Och nej - det finns inget som säger att hon gjort sig skyldig till något brott - varifrån har du fått att hon gör det?
Citera
2024-12-21, 19:14
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, polisen söker Chrippa, om de träffar Linnea på stan så kommer hon inte plockas in.
Och nej - det finns inget som säger att hon gjort sig skyldig till något brott - varifrån har du fått att hon gör det?
Självklart gör hon sig skyldig till brott om hon reser runt och bor med en grov brottsling som är efterlyst.
Citera
2024-12-21, 19:17
Citat:
Polisen letar efter båda två eftersom Linnea kan göra sig skyldig till skyddande av brottsling,men hon är inte efterlyst,som jocke sa,Det är bara christofer som är häktad i sin utevaro

Ligger iaf inte ute på interpol….
Citera
2024-12-21, 19:17
Medlem
Citat:
Självklart gör hon sig skyldig till brott om hon reser runt och bor med en grov brottsling som är efterlyst.

Jaha detta tar du som självklart.

Är du säker på att det är brottsligt?
Även att det vissa gör mot Chrippa just inte är brottsligt? Att gå ut med en egen parallell jakt med en prispeng.
Citera
2024-12-21, 19:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Jocke verkar väldigt desperat
Ja, varför denna extrema jakt på Chrippa?
Om han är efterlyst kommer ju polisen ta honom förr eller senare. Varför så bråttom?
Och om man sitter på informationen om en efterlyst person, varför ska man kontakta Jocke? Varför inte hänvisa folk att ringa direkt till polisen?
Citera
2024-12-21, 19:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Din högsta önskan va? Du har sagt såna saker i 1 års tid och inget händer, varje gång så är det chrippa som gör bort sig och inte Jocke.
Jocke har gjort bort sig extremt många gånger det senaste året runt chrippa dramat. Det är bara du som blundar för all skit och misstag Jocke gör.
Citera
2024-12-21, 19:29
Medlem
Citat:
Jocke hänger ut Linnea som efterlyst brottsling - det är hon inte.

Hon lär väl bli efterlyst hon också, hon är ju en del av brottet och utreds.
Citera
2024-12-21, 19:29
Medlem
Jobbigt att ha Joakim Lundells hundratusentals följare letande efter sig.
Särskilt nu när Danjal har utlovat 100.000 kr till den som ser till att gripande sker.
Detta utöver snutarna som också vill ha tag i honom
Citera
2024-12-21, 19:31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Jobbigt att ha Joakim Lundells hundratusentals följare letande efter sig.
Särskilt nu när Danjal har utlovat 100.000 kr till den som ser till att gripande sker.
Detta utöver snutarna som också vill ha tag i honom

Detta kan inte på något sätt vara lagligt.
Citera
2024-12-21, 19:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej hon måste aktivt skydda honom för att det skall komma i fråga - och det krävs ganska mycket då också eftersom han är henne sambo.

Vi har inte anmälningsskyldighet i Sverige utom vid grova pågående eller nära förestående brott av typen mord, terrordåd och misshandel.
Ekobrott landar inte i den kategorin.

Du kan läsa om brottet här
https://www.domarbloggen.se/skyddand...an-verksamhet/

Du kan läsa om anmälningsskyldighet här
https://www.familjensjurist.se/fraga...het-vid-brott/

Att vara efterlyst är inte heller ett brott. Så när det gäller det begår inte Chrippa någon brottslighet heller.
Citera
2024-12-21, 19:33
Medlem
Citat:
Det är i ett polisförhör och inget dansande på nätet. Ett förhör som sker efter ett bråk som tycks ha utlösts av Jocke och hans kontakter med Ekobrottsroteln.

Förhör 31 December

Vad vi förstått har det handlat om att ni skulle göra slut. Känner igen?
Vi gjorde slut dagen innan. Det var anledningen till att han skulle fly till Dubai för att
Ekobrott hade ringt hans bror och han var stressad över det. Han ville då fly med sitt ex för
att kunna vara med sitt barn på heltid.
På onsdagen fick han ett meddelande av sin bror, något som ingen fick veta och han blev
tillsagd att han skulle radera det direkt efter. Jag fick inte se först. Han satte sig i soffan och
jag ville vad som hänt och var orolig. X hade skrivit att Ekobrott ringde honom och
frågade om Christofer. Han var då orolig för vad som skulle hända. De skrev en massa att
Christofer ska ha en plan, och säger att Christofer ska göra rätt för sig eller leva snålt.
Jag har ljudinspelningar på detta. Det handlar inte om mig utan hans barn, han säger att vi kan
vara tillsamman medan han åker på semester med sin familj, men det vill inte jag.
När skulle han åka?
Den 7 januari sa han

Det är väl ingen som tror på att våra myndigheter använder Jocke som kontaktkanal och sorterare hoppas jag.
Golare har inga polare - men det var inte Linnea som golade, det var redan gjort.

Hon trakasserades också ganska omgående av hans familj.

Förhör 31 December
Vill du att hans familj ska kunna kontakta dig?
Nej. Men de gör det hela tiden

Har dem gjort det nu i närtid/samband med händelsen?
Ja de har ringt många gånger. Flera gånger har det ringt med okänt ID. Hans bröder har ringt
mig och hans brors fru har ringt. De har Sms-at att undrar var Christofer är, en frågade vad
fan jag sysslade med. Hans ex skrev att jag var sjuk i huvudet, som hon sen återkallade. Det
finns sparat på screenshot

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Detta kan inte på något sätt vara lagligt.

Varför skulle det vara olagligt att ge bort pengar? Han uppmanar inte till att brotta ner chrippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in