2024-12-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Det stämmer, däremot hade två av de säckarna en extra säck omkring sig, så fyra "paket" totalt, med sammanlagt sex säckar.

Utlåtande obduktion Box 30-34

Vid förrättningen disponerats likdelar i 4 olika plastsäckar vilka påträffats vid två olika tillfällen och på olika platser.
Citera
2024-12-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Utlåtande obduktion Box 30-34

Vid förrättningen disponerats likdelar i 4 olika plastsäckar vilka påträffats vid två olika tillfällen och på olika platser.

Ok, då bortsåg läkarna från 2 säckar. Troligen för att de inte var i kontakt med kvarlevorna. Lite intressant.
Citera
2024-12-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ok, då bortsåg läkarna från 2 säckar. Troligen för att de inte var i kontakt med kvarlevorna. Lite intressant.

Alltså allting i den här sörjan är ju extremt klantigt hanterat.
6 plastsäckar i beslag men man benämner 4 med likdelar. Möjligt yttersäckar tagits av vid obduktion då det inte framgår direkt.
Oavsett kan man undra vilken relevans de två yttre säckarna har haft?
Vilka spår på insidan säckarna hade yttersäckarna och vilka spår på utsidan hade yttersäckarna?

Säckarna ser ändå ut att ha läckt då vegetationen under inte direkt har blomstrat.
Eller så har säckarna inte varit tillräckligt tillslutna oavsett hur många säckar man försökt packa med.
Citera
2024-12-21, 18:32
Medlem
Citat:
6 plastsäckar i beslag men man benämner 4 med likdelar. Möjligt yttersäckar tagits av vid obduktion då det inte framgår direkt.
Vilka spår på insidan säckarna hade yttersäckarna och vilka spår på utsidan hade yttersäckarna?

Säckarna ser ändå ut att ha läckt då vegetationen under inte direkt har blomstrat.
Eller så har säckarna inte varit tillräckligt tillslutna oavsett hur många säckar man försökt packa med.

Med tanke på hur allvarligt brottet var, är hanteringen av fynden verkligen chockerande slarvig. Helt otroligt.
Citera
2024-12-21, 18:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag har en teori kring säckarna och de fingeravtryck som tydligen ska ha funnits på dessa, det går väl inte att utesluta att GM kan ha tagit begagnade säckar som använts av någon annan person tidigare?

Tanken slog mig när jag själv använde ett par begagnade säckar från återvinningsrummet för att kasta diverse avfall.
Citera
2024-12-21, 18:42
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:

Vill man vara snäll så är ju det påståendet inte fel. Det var fyra säckar som innehöll likdelar, samt två säckar som innehöll varsin "innersäck".
Citera
2024-12-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har en teori kring säckarna och de fingeravtryck som tydligen ska ha funnits på dessa, det går väl inte att utesluta att GM kan ha tagit begagnade säckar som använts av någon annan person tidigare?

Tanken slog mig när jag själv använde ett par begagnade säckar från återvinningsrummet för att kasta diverse avfall.

Säckarna ser dock nya ut. Så nej det har jag svårt att tänka mig. Lite slarvigt utplacerade men det gäller ju att inte bli sedd.
Men säckarna bör ha tagit slut då han bara dubblar två säckar. Eller så har dom läckt. En bil full med förruttnelsevätska har förmodligen funnits.

Men dumpningen indikerar på att försvåra identifieringen. Styckningen är offensiv vilket borde tala för typen av gärningsman.
Citera
2024-12-21, 18:51
Medlem
Citat:
Säckarna ser dock nya ut. Så nej det har jag svårt att tänka mig. Lite slarvigt utplacerade men det gäller ju att inte bli sedd.
Men säckarna bör ha tagit slut då han bara dubblar två säckar. Eller så har dom läckt. En bil full med förruttnelsevätska har förmodligen funnits.

Men dumpningen indikerar på att försvåra identifieringen. Styckningen är offensiv vilket borde tala för typen av gärningsman.

Säckarna kom tydligen från samma rulle. Se vidare Döden är en man 2. Säckarnas kanter passar ihop. De har rivits av under en löpande-band-process.
Citera
2024-12-21, 18:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Hade båda eller någon av läkarna bil 84, och har dessa undersökts?
Citera
2024-12-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Säckarna kom tydligen från samma rulle. Se vidare Döden är en man 2. Säckarnas kanter passar ihop. De har rivits av under en löpande-band-process.

Ok, frågan är om alla säckar transporterades samtidigt eller två åt gången. Riskfyllt att åka omkring flera gånger med likdelar i bilen.
Styckningen talar för att gm är ovanlig eftersom de flesta styckningar handlar om transport.
Citera
2024-12-21, 19:06
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Barnet var ca 1,5 år gammalt sommaren 1984, när bandinspelningarna gjordes var väl barnet runt 2,5 år gammalt?

Du skriver att barn imiterar sin omgivning, det låter intressant. Kan du vidareutveckla dina tankar kring detta?
Ja, barn tenderar att imitera sin omgivning, vilket är ganska uppenbart för alla som har barn eller har träffat ett barn eller sett ett barn på TV

Genom imitation lär sig barnet bland annat att tala, vilket innebär att om exempelvis en mor samtalar mycket med sitt barn om tomtar och borrande i tanter kommer barnet troligen i stor utsträckning att härma vad som sägs, utan att ha en djupare förståelse av innebörden.

Nu när jag har förklarat för dig hur barn utvecklar ett språk kan du vänligen redogöra för om du fortfarande är av uppfattningen att barnets berättelse har något värde. Är det din avsikt att fortsätta förtala Teet Härm och Thomas Allgén genom att antyda att de är skyldiga?
Citera
2024-12-21, 19:08
Medlem
Den här mamman måste vara psykisk störd
Skulle va intressant o veta vad hon jobbar med eller ser ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in