• 9
  • 10
2024-12-20, 06:36
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
https://www.cnbctv18.com/world/russi...5-19526110.htm

Varför så tyst om detta i svensk media? Hittar väldigt lite på svenska, kanske är ryssrädslan? Det kommer nog snart ett botemedel för det med förhoppningsvis.
Borde inte den här revolutionerande nyheten vara en världsnyhet vid det här laget?
Citera
2024-12-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Grattis att du är en av det få som går på ett av Rysslands fake-news!
För övrigt vore det kanske inte vore så dumt med en lektion i Svensk rättstavning....

Haha skriver på telefonen, skyller all felstavning på den

Alltså om du läser vad jag skrev igen så tror jag det är föga troligt att Ryssland löst det resten av världen kämpat med i årtionden. Däremot är jag inte helt emot att Putin testar denna nya mirakelmedicin på en stor del av ryska befolkningen. Jobbat med många ryssar och dom ser helt klart Putin som deras frälsare.
Citera
2024-12-20, 18:16
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Om det är som du säger kan man ju fråga sej varför Ryssarnas medellivslängd är ca 10år kortare än Svenskarnas...

När det gäller rymdprogrammet har ju USA i samarbete med resten av västvärlden ett väl fungerande program som pågått i många år som pågår nu med, medan Ryssland inte haft några aktiviteter i rymden mer än spion-drönare....
Men vart tog svaren på mina frågor vägen..... Hm gav inte svt dig nån bra grund i fakta haha
"Kan du förklara varför det är "propaganda" eller är det vad svt usa har berättat för dig?

Läser nyheter från båda sidor, så alla överdriver en del i media, men om du förlitar dig på bara svt så har de ju bestämt vad du skall tycka är rätt... Så vad had du för bevis att det är rysk propaganda?

Vart finns info om att ryssarna inte kan leverera mediciner av kvalitet? Eller är det också nått du läst på svt...
Hoppas du kan svara på mina frågor.
Titta bara på deras rymdfärder, usa har ju en del problem, ryssarna har det inte... Eller är det fejk det med..."
Så Kan du förklara varför det är "propaganda" eller är det vad svt usa har berättat för dig?
Kan du visa mig fakta om att ryssen inte har bra mediciner...
"medan Ryssland inte haft några aktiviteter i rymden mer än spion-drönare"
Vart har du bevisen på det... Glöm inte usa problem de nu har med att få ner personal från rymdstationen pga strul med sin raket... Vart har du bevisen från ryssens spion-drönare i rymden?

Så dra inte in nya ämnen utan besvara mina frågor... Ioförsig blir det fler frågor du måste kunna besvara...
Jag kommer att ta upp detta tills jag får svar.... så be gudarna om hjälp när du surfar på svt efter "fakta"....
Citera
2024-12-20, 23:36
Medlem
526s avatar
Jag vill ha det här. Var kan man få tag på det?
Citera
2024-12-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men vart tog svaren på mina frågor vägen..... Hm gav inte svt dig nån bra grund i fakta haha
"Kan du förklara varför det är "propaganda" eller är det vad svt usa har berättat för dig?

Läser nyheter från båda sidor, så alla överdriver en del i media, men om du förlitar dig på bara svt så har de ju bestämt vad du skall tycka är rätt... Så vad had du för bevis att det är rysk propaganda?

Vart finns info om att ryssarna inte kan leverera mediciner av kvalitet? Eller är det också nått du läst på svt...
Hoppas du kan svara på mina frågor.
Titta bara på deras rymdfärder, usa har ju en del problem, ryssarna har det inte... Eller är det fejk det med..."
Så Kan du förklara varför det är "propaganda" eller är det vad svt usa har berättat för dig?
Kan du visa mig fakta om att ryssen inte har bra mediciner...
"medan Ryssland inte haft några aktiviteter i rymden mer än spion-drönare"
Vart har du bevisen på det... Glöm inte usa problem de nu har med att få ner personal från rymdstationen pga strul med sin raket... Vart har du bevisen från ryssens spion-drönare i rymden?

Så dra inte in nya ämnen utan besvara mina frågor... Ioförsig blir det fler frågor du måste kunna besvara...
Jag kommer att ta upp detta tills jag får svar.... så be gudarna om hjälp när du surfar på svt efter "fakta"....
Då kanske du kan länka till Rysslands rymd aktiviteter det senaste 10 åren....

Jag kollar inte SVT för övrigt. Men att lyssna på troll som dej som sprider fejknews från en hemsk diktatur som Ryssland är roande!
Citera
2024-12-21, 00:34
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Då kanske du kan länka till Rysslands rymd aktiviteter det senaste 10 åren....

Jag kollar inte SVT för övrigt. Men att lyssna på troll som dej som sprider fejknews från en hemsk diktatur som Ryssland är roande!
Finns att se på nätet, så även usa problem. sök och du skall finna....
Lite tragiskt för de senaste resenärerna som skulle vara uppe i 8 dagar men vi vet fortfarande inte när de kan få komma ner till jorden igen, pga problem med den amerikanska raketen... Sen är det även så att ryssen hjälp till med transporter upp till rymdstationen under många år....
Citera
2024-12-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Finns att se på nätet, så även usa problem. sök och du skall finna....
Lite tragiskt för de senaste resenärerna som skulle vara uppe i 8 dagar men vi vet fortfarande inte när de kan få komma ner till jorden igen, pga problem med den amerikanska raketen... Sen är det även så att ryssen hjälp till med transporter upp till rymdstationen under många år....
Nej det finns inte på nätet eftersom Ryssland inte har haft aktiviteter i rymden på länge! Vid lyckade aktioner så läggs allt ut för att visa hur duktiga man är.
Citera
2024-12-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Nej cancer är inte EN sjukdom. Det är ett samlingsnamn för väldigt många olika sjukdomar som alla behandlas på olika sätt.
Exempelvis bröstcancer utgörs av ett 10-tal olika typer av cancer. Tittar man på genetiska markörer kan dessa delas in i ännu fler typer.

Svårigheten att behandla cancer är att det skiljer väldigt lite mellan cancerceller och de celler i kroppen som dessa muterat från. Läkemedel som dödar cancerceller riskerar altså att även döda kroppen friska celler.
Cancer celler är dessutom genetiskt instabila och muterar snabbt vilket innebär att de har hög sannolikhet att utveckla skydd mot det läkemedel som är tänkt att döda dem.

Ja det är en lurig SJUKDOM/cellskada 🙂 Strålning tex skadar ju även frisk vävnad o celler. Viss medicin finns ju tex mot hormonell bröstcancer. Dock tar man ju dom i visst förebyggande syfte o antagligen skadar det väl kanske något annat.
Hoppas ryssarna hittat nåt bra
Citera
2024-12-22, 01:56
Medlem
Vore ju fantastiskt om det vore sant, men många frågor, framför allt:

1. Vilken sorts cancer? Hur kan ett vaccin hjälpa mot exakt allt? Låter helt orimligt.

2. Lite av en följdfråga, hur vet vaccinet vad som är cancerceller eftersom det finns så otroligt många olika typer cancers, hur vet man att den inte dödar exempelvis några cancerceller och samtidigt några friska celler, låter märkligt med vaccin som inte är riktade mot virus eller bakterier.

3. När tar man det? När som helst, som förebyggande? Eller när man fått cancer?

Inte så jag förväntar mig svar utan spekulerar mer.
Citera
2024-12-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Vore ju fantastiskt om det vore sant, men många frågor, framför allt:

1. Vilken sorts cancer? Hur kan ett vaccin hjälpa mot exakt allt? Låter helt orimligt.

2. Lite av en följdfråga, hur vet vaccinet vad som är cancerceller eftersom det finns så otroligt många olika typer cancers, hur vet man att den inte dödar exempelvis några cancerceller och samtidigt några friska celler, låter märkligt med vaccin som inte är riktade mot virus eller bakterier.

3. När tar man det? När som helst, som förebyggande? Eller när man fått cancer?

Inte så jag förväntar mig svar utan spekulerar mer.

Ja kan man undra. Men jag tror det känner skillnad. Vaccin mot livmoderhalscancer tar man ju tex innan man blivit sexuellt aktiv. Medicin mot hormonell cancer tar man för att förhindra återkomst när man haft det en gång.
Citera
2024-12-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
https://www.cnbctv18.com/world/russi...5-19526110.htm

Varför så tyst om detta i svensk media? Hittar väldigt lite på svenska, kanske är ryssrädslan? Det kommer nog snart ett botemedel för det med förhoppningsvis.

Citat nedkortat för att inte bryta mot 1.02

/Lapapp, mod

Hoppas du slipper fira jul ensam. Varför tror du själv att du inte ser något om det i svensk media. Vilka svenska medier tittar du på? Jag hoppas du slipper fira jul ensam i år.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in