2024-12-21, 00:29
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De vet ju inget ännu. Det skulle kunna vara en person som fått en stroke och däckat över ratten enligt en teori jag hörde nyss på aftonbladet live. Bilen körde ju i zic-zac. Men ytterst märkligt om det hände just vid en julmarknad. Där terrorbrott förekommit förut. Får väl veta imorgon.
2 st bekräftat döda.

Arab som fått en stroke, kört in på en trång gata mellan stånden och lyckats köra över ett drygt hundratal. På en julmarknad.

Är det en stroke så är det kanske lika bra att underkasta sig Allah.
Citera
2024-12-21, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Något som dock är väldigt besynnerligt är att hatet från den hyperaggressiva minoriteten i gruppen riktas mot befolkningar som är mest snälla mot dem. Sverige, Frankrike och kanske framförallt Tyskland har varit vänliga.
Det är svårt att förstå. Men det tycker nog många muslimer också är svårt att förstå. Alla de som sköter sig bra och är tacksamma.
De betraktar kanske vår mildhet som svaghet? Ungefär som feminster som tycks vara mest aggressiva i just de samhällen där kvinnor behandlas bäst.
Citera
2024-12-21, 00:31
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Att folket i Gaza röstat from Hamas som sedan begår terror mot oskyldiga i Israel ska vi ha förståelse för och inte begära att Israel slår tillbaka, men när oskyldiga på en julmarknad i Tyskland mördas så får dessa oskyldiga tyskarna skylla sig själva eftersom deras politiker sålt vapen till Israel...? Ok.... det var ju ett litet "speciellt" sätt att tänka...

Israels ockupation av Palestina, dess utrensning och fördrivningen av det palestinska folket ledde till allt detta.
Citera
2024-12-21, 00:32
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Är det ju inte.
Wokes teoretiska grund är intersektionalism. Det är vad det kallas på universiteten. Jag motsätter mig helt sådan skit.
PK-ism handlar om gruppers kränkthet enligt enskilda variabler och detta är enligt mig trams.
Om något är jag sjukt based.
Sedan är jag faktiskt kollektivist när det kommer till att fånga upp folk som är fattiga osv.
Man blir inte mycket mer based än vad jag är.
Det är inte based att sitta och relativisera bort muslimers terror.
Citera
2024-12-21, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En vanlig personbil. Mellanstor sedanmodell.

Oj, tycker det gör det ännu mer obehagligt - att en vanlig personbil kan göra en sån stor skada. Tack för svar.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De vet ju inget ännu. Det skulle kunna vara en person som fått en stroke och däckat över ratten enligt en teori jag hörde nyss på aftonbladet live. Bilen körde ju i zic-zac. Men ytterst märkligt om det hände just vid en julmarknad. Där terrorbrott förekommit förut. Får väl veta imorgon.
2 st bekräftat döda.
Bilen svänger höger på en tvärgata efter att den plöjt genom folkmassan, så knappast någon stroke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det var ju en vändning utan dess like, men jag förstår inte vad han i så fall försökte uppnå?

Han vill uppnå att Tyskland ska underlätta saudiska asylansökningar, saudiska atiester.
Citera
2024-12-21, 00:34
Medlem
Här hotar han med våld mot tyskarna redan i augusti.

https://x.com/Qais86/status/1870247277601902996
Citera
2024-12-21, 00:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Han vill uppnå att Tyskland ska underlätta saudiska asylansökningar, saudiska atiester.
Och detta uppnås genom att utföra ett terrordåd? Är det typisk arabisk logik?
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Vad gör brandkåren?

På live-videofeedsen som nyhetsbyråerna har som filmar platsen så är det mängder av brandmän. Men stora vita tält uppsatta på gatan. Alltså 50+ brandmän som springer runt på relativt liten yta, vad som får plats på en kamerabild.

There are currently 100 firefighters in action with three professional fire brigades and four volunteer fire brigades.

T.ex. här (Sky news): https://www.youtube.com/watch?v=u4AKWJAdits
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det var ju en vändning utan dess like, men jag förstår inte vad han i så fall försökte uppnå?

Han verkar ha uppfattningen att Tyskland vill islamisera europa och att dom systematiskt begår brott mot saudiska flyktingar och Ex-muslimer.

Han skriver t.ex

"Jag försäkrar er att om Tyskland vill ha krig så kommer vi att få det. Om Tyskland vill döda oss kommer vi att slakta dem, dö eller gå i fängelse med stolthet. Eftersom vi har uttömt alla fredliga medel har vi inte stött på något annat än fler brott mot oss från polisen, statens säkerhet, åklagare, rättsväsendet och det (federala) inrikesministeriet. Fred är till ingen nytta för dem."

Han verkar även återpublicera flera av Salwan Momiks inlägg på X
Citera
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
De betraktar kanske vår mildhet som svaghet? Ungefär som feminster som tycks vara mest aggressiva i just de samhällen där kvinnor behandlas bäst.

Kanske. Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in