2024-12-20, 23:53
Avstängd
dansquelcass avatar
Julfirandet fick en bra start i Tyskland med terrorattack
Citera
2024-12-20, 23:54
Medlem
KillPus avatar
Hur många döda egentligen? Siffror som redovisades tills nu är: 1 - 11 - 24 - 2....
Citera
2024-12-20, 23:56
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Hur många döda egentligen? Siffror som redovisades tills nu är: 1 - 11 - 24 - 2....

en vuxen och ett barn med reservation för tillfället
Citera
2024-12-20, 23:56
Medlem
Overminds avatar
70 skadade?? Jävlar!

Har Islamisterna vaknat till liv igen. Varför terrordåd nu?
Citera
2024-12-20, 23:59
Avstängd
dansquelcass avatar
Tysklands vapenstöd till Israel som dödat barn i Gaza är förmodligen orsaken.
Citera
2024-12-20, 23:59
Medlem
TUKs avatar
Blir det kristallnatten 2.0 muslim edition snart? Känns som det börjar bli dags..
Citera
2024-12-21, 00:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Såklart detta är ett islamistiskt terrordåd. Eftersom det är helt okej att döda otrogna enligt Islam kan väl ansvar inte utkrävas av våran Saudiarabiska vän?

Han är ju dessutom läkare och då är det väl ännu mer ok? Tyskarna har ju själva röstat för detta. Precis som svenskarna röstat för terrordådet på Drottninggatan. Så dom måste ju vilja att detta skulle hända?

”Jag röstade för att min egen mördare skulle komma till mitt land, han dödade mig men jag röstade fint så länge jag levde iaf”

Nu är ju bara frågan om han agerat på eget bevåg eller på uppdrag av någon terrororganisation. Ska vi gissa på att han ha Hamas eller Hizbollah-koppling?

Ja precis. Folk har röstat för det. Saudiarabien tar ju emot noll främmande (annat än tillfälliga slavarbetare) men undrar hur de hade resonerat om en kristen från Tyskland hade mördat en massa av dom bara en gång under deras muslimernas mest heliga tid (sett till att detta är väl 1001 liknande terrorattentatet). Skulle de tillåtet tyskar att vara kvar. Förmodligen icke.

Men blir förmodligen samma visa igen här. Merkel ångrar ju tex inget och precis som i England kommer tyska myndigheter efter detta mest jaga tyskar som klagar.
Citera
2024-12-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
De flesta på högerkanten blir glada när terrorister dödas, du kanske likställer terrorist=muslim? Det är mestadels rätt förvisso, men muslim=terrorist är inte riktigt rätt. Sedan är det ju islam i sig som rättfärdigar muslimers terrorism, men jag känner muslimer som aldrig skulle vara terrorister, men världen vore en bättre plats utan islam helt klart. Vad tillför islam världen för positivt?

Folk ändras, den här snubben hade bott i Tyskland i 20 år och var läkare.

Det är en tickande bomb och kräver bara rätt form av radikalisering innan det brister för snubben du känner också.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Blir det kristallnatten 2.0 muslim edition snart? Känns som det börjar bli dags..
Låter riskfyllt. Muslimerna slår ju tillbaks.
Citera
Medlem
Att det är en läkare verkar numera klart, från Saudiarabien dessutom. https://omni.se/lakare-fran-saudiarabien-gripen-motivet-oklart/a/pP4E86
Citera
2024-12-21, 00:04
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Något som dock är väldigt besynnerligt är att hatet från den hyperaggressiva minoriteten i gruppen riktas mot befolkningar som är mest snälla mot dem. Sverige, Frankrike och kanske framförallt Tyskland har varit vänliga.
Det är svårt att förstå. Men det tycker nog många muslimer också är svårt att förstå. Alla de som sköter sig bra och är tacksamma.
Citera
2024-12-21, 00:05
Medlem
KillPus avatar
Att Blatte Mitt i Wägen bilen användes är nog inget konstigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in