2024-12-20, 23:32
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Lite förvånande att det var möjligt genomföra på det sättet. Sedan lastbilsattentatet i Berlin tycker jag att tyskarna verkar bra på att ställa upp tillfälliga men rejäla fordonshinder* vid olika marknader och liknande. Fast de älskar ju sina julmarknader, hindren kanske tog slut.

* https://www.youtube.com/watch?v=SV15PNiyEX4 (tyskt prat om sådant skydd på julmarknad), https://www.youtube.com/watch?v=W4Swhc2vsaM (krocktest)
I går var det åttaårsdagen för lastbilsattentatet i Berlin. Årsdagen uppmärksammades på olika sätt.

Det skall tydligen ha funnits tillräckligt med "Merkel-Lego" på plats i Magdeburg.
En teori kan vara, att det behövde göras en varuleverans eller liknande, och i samband med det så skapades det en glugg i skyddsbarriärerna.
Citera
2024-12-20, 23:33
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dådet är inte politiskt det är antingen religiöst eller rasistiskt.
Vi pekar finger på islam, det är en pest.
Hur vet du att det inte är politiskt när inget har framkommit mer än vaga uppgifter om att GM är en 50 årig läkare?
Jag utesluter inte religiös terror, men då är det ju också en politisk handling.
Citera
2024-12-20, 23:33
Medlem
Pillenfilles avatar
Det vi kan konstatera är att det inte var en musse som körde över folk utan det var en(självkörande) bil. Annars hade det ju inte stått att det var just en bil som körde i exempelvis DN.

Nej men allvarligt talat, Europa är kört! Det finns uppenbarligen inte någon som helst politisk vilja till förändring hos styrande politiker, utan detta ska bara ske på löpande band.

Europas framtid stavas islam, för en nödvändig massdeportation lär vi nog aldrig se.
Citera
2024-12-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ser man hur lätt det kunde varit 10 döda poliser. Förmodligen vanlig piketpolis som hoppar ur bussen och ska gripa mannen "normalt". Sedan skriker en av förmodligen då anti-terror poliserna backa! Om han hade bombbälte där och det hade blivit många polisbegravningar.
Varför grep Polizei inte först ett terroroffer och lät gärningsmannen istället mörda polismannen som i Solingen i augusti? Hade varit festligt!
Citera
2024-12-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Intressant att du säger det. Jag noterade att de går fram först för att göra ett gripande men att någon i polisen säger något och alla backar. Jag kan inte tyska men jag uppfattade det som att det var en varning om liknande.

Ja, en polis säger åt övriga poliser Weg! Weg! Weg!

De verkar handfallna när de anländer som förstärkning. Trafiken spärras inte av utan bilar och en buss kör en meter från den gripnes bil. Alldeles intill ett pågående gripande. Inget säkerhetstänk där.
Citera
2024-12-20, 23:36
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Det vi kan konstatera är att det inte var en musse som körde över folk utan det var en(självkörande) bil. Annars hade det ju inte stått att det var just en bil som körde i exempelvis DN.

Nej men allvarligt talat, Europa är kört! Det finns uppenbarligen inte någon som helst politisk vilja till förändring hos styrande politiker, utan detta ska bara ske på löpande band.

Europas framtid stavas islam, för en nödvändig massdeportation lär vi nog aldrig se.

1 terrordåd sker och nu slår ni på höga trumman. Hur många bor i europa? Runt 400 miljoner. Hur många är muslimer? Och eftersom en galning begick ett fruktansvärt våldsdåd skall alla straffas.
Det är verkligen parodiskt. Nej europa är inte kört, det är bara narrativet kapitalisterna vill att du ska svälja.
Citera
Medlem
Antar många muslimer blir 'ledsna' vid kritik. Inse att det är så.
Ständigt bevisas att ondskan finns djupt i muslimers kultur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, om det inte är så att de flytt döden från det landet osv. Är det inte farligt där behöver de inte bo här.

Många åker ju "hem" på semester när uppehållstillstånd är fixat i Europa, då är det helt plötsligt inte så farligt att vara där.
Citera
2024-12-20, 23:37
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Nej det är vi inte och det visar sig gång på gång. Försök få en muslim att gilla en jude...funkar inte bara som ett exempel så sluta tro på att det skulle funka.
Det är min poäng.
En jude och en muslim kommer från samma kontinent. Utan religionen hade de varit bröder och systrar. Men religion korrumperar hjärnan, och man börjar hata varandra utan riktig anledning.
Citera
2024-12-20, 23:38
Medlem
Karlastars avatar
Såklart detta är ett islamistiskt terrordåd. Eftersom det är helt okej att döda otrogna enligt Islam kan väl ansvar inte utkrävas av våran Saudiarabiska vän?

Han är ju dessutom läkare och då är det väl ännu mer ok? Tyskarna har ju själva röstat för detta. Precis som svenskarna röstat för terrordådet på Drottninggatan. Så dom måste ju vilja att detta skulle hända?

”Jag röstade för att min egen mördare skulle komma till mitt land, han dödade mig men jag röstade fint så länge jag levde iaf”

Nu är ju bara frågan om han agerat på eget bevåg eller på uppdrag av någon terrororganisation. Ska vi gissa på att han ha Hamas eller Hizbollah-koppling?
Citera
2024-12-20, 23:39
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Många åker ju "hem" på semester när uppehållstillstånd är fixat i Europa, då är det helt plötsligt inte så farligt att vara där.

Det är en annan sak.
Det kan nog både finnas de som skulle kunna bo där de bodde tidigare utan att det är farligt och de som på riktigt skulle bli mördade eller orätt fängslade dagar efter de stiger av planet. Båda förekommer sannolikt.
Citera
2024-12-20, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Intressant att du säger det. Jag noterade att de går fram först för att göra ett gripande men att någon i polisen säger något och alla backar. Jag kan inte tyska men jag uppfattade det som att det var en varning om liknande.
Vad har en Muslim som gör något som detta att förlora egentligen, kan har varit en total loser, nu hamnar han i fängelse där han får halal mat, en säng och kan läsa Koranen dygnet runt, SAMT att han garanterat har mängder av andra Muslimer i samma fängelse, samt att han säkerligen blir en "kung" i fängelset av de andra muslimerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in